Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#395833
[quote="puck"]
Mijn hond heeft gelukkig nooit last van verstopte anaalklieren, maar de hond van mijn ouders wel. Pleun krijgt vnl. brokken en 1x per week Duck. Zijn er supplementen die je kunt geven, zodat ze geen last meer heeft van haar anaalkliertjes of gaat dat over als ze volledig vers krijgt?

Groetjes Susan & Puck
[/quote]

Het tegenstrijdige is dat mijn darmprobleemhond op brok ALTIJD last had van zijn anaalklieren en zware diarree. Sinds bij barft is dat zo goed als over. Met uitzondering van zijn veel te harde ontlasting sinds ruim een week, heeft de overstap naar vers voeren hem echt meer dan goed gedaan.
Door puck
#395888
[quote="barfje"]
Het tegenstrijdige is dat mijn darmprobleemhond op brok ALTIJD last had van zijn anaalklieren en zware diarree. Sinds bij barft is dat zo goed als over. Met uitzondering van zijn veel te harde ontlasting sinds ruim een week, heeft de overstap naar vers voeren hem echt meer dan goed gedaan.
[/quote]

Nu is het wel zo dat Pleun al een harde ontlasting heeft van de brokken die ze krijgt. Had jouw hond dat ook toen die nog brokken kreeg?
#395936
[quote="puck"]
Nu is het wel zo dat Pleun al een harde ontlasting heeft van de brokken die ze krijgt. Had jouw hond dat ook toen die nog brokken kreeg?
[/quote]

1 hond heeft het nooit lekker gedaan op brok. Ik begon met ProPlan en eindigde met een natuurlijke brok zonder chemische rotzooi. Op de laatste heeft hij het 't beste gedaan. Ondertussen KVV erbij gegeven en gedeeltelijk barf. Sinds bijna een jaar volledig barf en ik merk zoveel verschil, dat er hier nooit meer een brok in komt. De chronische diarreeproblemen van Stanley zijn echt zo goed als verdwenen, dat is je niet voor te stellen. Hij is ook nooit meer ziek na entingen (ik laat deelentingen zetten, misschien dat dat ook iets scheelt qua uitwerking). Oorontsteking komt (bijna) nooit meer voor, ze zitten ontzettend goed in hun vacht, hebben prachtige witte tanden en veel massa. Ze zijn ontzettend energiek, vrolijk, werklustig en voldaan. Mijn andere hond kreeg bij zijn vorige eigenaar brok en die heb ik ook overgezet op barf en zijn smetplekken op zijn borst en buik zijn compleet verdwenen. De ontlasting van mijn beide jongens zijn altijd zeer goed. Op het probleem van Stanley na dan met het moeilijk ontlasten sinds ruim een week. Sinds gisteren gaat het duidelijk wat beter. Vanochtend had hij sinds lange tijd weer soepele ontlasting. Hehe, dat doet me deugd, want ik maakte me behoorlijk zorgen. Maar ik zet hem toch aan de probiotica.
Door Lizzy
#396101
Als ik het zo lees, dan denk ik dat je er zeker goed aan doet om probiotica te geven. Maar als dat nou niet helpt: Stanley is een reu, neem ik aan? Laat anders ook zekerheidshalve zijn prostaat bij de DA controleren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door