Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ster
#393141
conleeuw schreef: mijn hemel, wat zijn wij allen super serieus zeg.
ongeloofelijk.

:-X
;D Dacht ik toch van jou hetzelfde ;) blijkbaar onterecht :-[
Door Tineke *
#393268
Jemig,ik wou dus van de week mijn honden voor het eerst kippenvleugeltjes of poten geven.
Heb gelijk de riebels kan dat echt geen kwaad en moet ik ze dan plat slaan?
En hoe plat is plat?
Een nog niet zo ervaren barfer.


groeten Tineke
Door Laura2004
#393271
Ik heb nooit wat platgeslagen voor mijn honden en er is ook nooit wat misgegaan. Mijn honden kregen zelfs al kippebotjes toen ze nog brokken kregen en zelfs toen is het altijd goed gegaan.(dit raad ik natuurlijk niemand aan he!)
Ik denk dat je gewoon heel erg voorzichtig moet zijn als je hond heel erg schrokt, maar als je gewoon een hond hebt die rustig kauwt zou ik ze gewoon heel geven en desnoods houd je de botten vast en dan moet je hond wel kauwen.
Door Laura2004
#393272
Wanda schreef: Jemig,ik wou dus van de week mijn honden voor het eerst kippenvleugeltjes of poten geven.
Heb gelijk de riebels kan dat echt geen kwaad en moet ik ze dan plat slaan?
En hoe plat is plat?
Een nog niet zo ervaren barfer.


groeten Tineke
Hebben ze al eerder botten gehad trouwens? Want als dat niet het geval is dan zou ik ze eerst kippennekken geven. Dat zijn meer de beginnersbotjes.
Door Lizzy
#393278
Wanda schreef: Jemig,ik wou dus van de week mijn honden voor het eerst kippenvleugeltjes of poten geven.
Heb gelijk de riebels kan dat echt geen kwaad en moet ik ze dan plat slaan?
En hoe plat is plat?
Een nog niet zo ervaren barfer.

groeten Tineke
Hoi Tineke, als je nog weinig bot hebt gevoerd, is het misschien niet verkeerd om eerst met kippennekken te beginnen. Mijn pup slikt deze vanaf 8 weken in z'n geheel in dat gaat super! (ze krijgt dus nu geen nekken meer. Ze was allang toe aan iets groters). Nekken kunnen echt geen kwaad (ook niet-platgeslagen) en zo kan je hond en jij langzaam wennen. Daarna zou ik kippenvleugels of karkassen geven, maar vleugels zou ik of platslaan (gewoon zodanig plat slaan zodat het bochtje van bot tenminste 'door' is) of inknippen met een snoeischaar. Kippenpoten zou ik dan nog even mee wachten. Dat is net een tikkie harder bot. Je kunt daarna ook poten gaan voeren en zelfs kwart of halve of hele kippen (afhankelijk van hoe groot je hond is). Want in feite: hoe groter de RMB (raw meaty bone) de beter!!
Door Peet
#393289
Lizzy schreef: Oh p.s., de eerste konijnenboutjes en kippenkarkassen liggen voor Linga al weer klaar voor morgenochtend :D!
Kijk, en zo hoort het: als je van je paard bent afgevallen, moet je er meteen weer opklimmen ;) :D
Door fester
#393473
Ik heb het hele verhaal met kippevel zitten lezen. En toen kwam die foto van het bot. En ik dacht hoe is dit mogelijk. Zo'n groot bot in een keer doorslikken. Gelukkig is het er uit en ik hoop dat er verder geen schade is aangericht. Enne ik zou geen 1 neut nemen maar een hele fles!
Door Ike
#393813
Ben je effe een dag of wat niet op BP :o, joh, wat zullen jullie verschrikkelijk geschrokken zijn, en wat fantastisch dat het zo afgelopen is, Linga heeft niet 1 maar wel 10 beschermengeltjes op haar schouder gehad :-* :-*
Door pup
#394346
Ike schreef: Ben je effe een dag of wat niet op BP :o, joh, wat zullen jullie verschrikkelijk geschrokken zijn, en wat fantastisch dat het zo afgelopen is, Linga heeft niet 1 maar wel 10 beschermengeltjes op haar schouder gehad :-* :-*
Inderdaad, hier hetzelfde verhaal. Even een paar dagen niet gelezen en dan ineens zo'n verhaal. Ik geef ook lamsribben aan mijn pup (7 maanden) maar dan wel aan een stuk, 4/5 ribben op een rij met veel vlees. Hij kauwt er netjes op en ik blijf erbij!
Goh Lizzy, wat moet dat een nachtmerrie zijn geweest voor jullie. Geef Linga maar een heeeele dikke knuffel. :-* :-* :-*
Door Helen
#394411
Ik heb al op pb gereageerd Lizzy. Ik kan alleen maar zeggen dat ik zo blij ben dat Linga een engel op haar schouder heeft zitten. Precies deze situatie is bij Kuma nl heel anders afgelopen....O, wat een geluk zeg!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door