Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#386139
Ben al te laat met advies voor dit keer, maar misschien heb je er een volgende keer nog wat aan??

Ik zou (let op, ik zeg; ik zou) gewoon de kop geven en de maaltijd erop overslaan.
Lijdt de hond niks van, het zou juist alleen maar gezonder zijn.
Volle maag-lege maag principe.

Het is dan wel verstandig dat je hond niet gewend is om op vaste tijdstippen te eten, omdat de hond anders misschien gal kan gaan spugen.
Maar daar is met een beetje moeite wel door heen te komen, ene keer wat vroeger geven, andere keer wat later zodat de hond niet op een bepaald tijdstip (of na een bepaalde handeling) zijn eten verwacht en dit steeds verder uitbreiden, eventueel naar af en toe overslaan en de keer ervoor of de keer erna meer geven.

Lijkt makkelijk praten, een bepaald patroon doorbreken, is niet altijd zo, maar wel te doen!
Ik vind er vele voordelen aanzitten.
Mijn honden zijn dit dan nu ook gewend en als ik bijv later thuis kom, hebben ze er geen problemen mee om later te eten.
Ook een dagje overslaan omdat ze de dag ervoor veel hebben gekregen of de dag erna veel zullen krijgen is geen probleem hier.
Daarbij kan ik ze nu grotere stukken vlees en bot geven, wat anders in meerdere keren verdeeld zou moeten worden (ik heb ook een kleine hond waarbij als je het over 2 maal per dag het voer moet verdelen er weinig overblijft).
Heel flexibel, voor jouw en jouw hondje, maar je moet er natuurlijk wel achter staan (en het kunnen uitvoeren).

Maar een maaltijd overslaan is absoluut niet zielig, gedraagt de hond zich 'zielig' komt dat omdat hij bepaalde dingen gewend is in de mensenwereld en het dan ineens anders wordt, maar ook daar kan hij aan wennen.
Gewoon ff doorbijten, die zielige oogjes negeren ;D.
Door tieneke
#386172
mb schreef: Ik merk er hier nooit iets van, dat vis laxerend zou werken. ;)
Het enige dat ik merk is de heerlijke vislucht ;) :P :-X
Laatst gewijzigd door tieneke op do 15 sep 2005, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#386256
MarijeJoanne schreef: Ben al te laat met advies voor dit keer, maar misschien heb je er een volgende keer nog wat aan??

Ik zou (let op, ik zeg; ik zou) gewoon de kop geven en de maaltijd erop overslaan.
Lijdt de hond niks van, het zou juist alleen maar gezonder zijn.
Volle maag-lege maag principe.

Het is dan wel verstandig dat je hond niet gewend is om op vaste tijdstippen te eten, omdat de hond anders misschien gal kan gaan spugen.
Maar daar is met een beetje moeite wel door heen te komen, ene keer wat vroeger geven, andere keer wat later zodat de hond niet op een bepaald tijdstip (of na een bepaalde handeling) zijn eten verwacht en dit steeds verder uitbreiden, eventueel naar af en toe overslaan en de keer ervoor of de keer erna meer geven.

Lijkt makkelijk praten, een bepaald patroon doorbreken, is niet altijd zo, maar wel te doen!
Ik vind er vele voordelen aanzitten.
Mijn honden zijn dit dan nu ook gewend en als ik bijv later thuis kom, hebben ze er geen problemen mee om later te eten.
Ook een dagje overslaan omdat ze de dag ervoor veel hebben gekregen of de dag erna veel zullen krijgen is geen probleem hier.
Daarbij kan ik ze nu grotere stukken vlees en bot geven, wat anders in meerdere keren verdeeld zou moeten worden (ik heb ook een kleine hond waarbij als je het over 2 maal per dag het voer moet verdelen er weinig overblijft).
Heel flexibel, voor jouw en jouw hondje, maar je moet er natuurlijk wel achter staan (en het kunnen uitvoeren).

Maar een maaltijd overslaan is absoluut niet zielig, gedraagt de hond zich 'zielig' komt dat omdat hij bepaalde dingen gewend is in de mensenwereld en het dan ineens anders wordt, maar ook daar kan hij aan wennen.
Gewoon ff doorbijten, die zielige oogjes negeren ;D.
Hij is niet gewent om op bepaalde tijden te eten, soms krijgt hij ´s ochtends wat en altijd ´s avonds maar dat is een heel ruim begrip.
Het ging mij er meer om hoeveel een maag op een nog gezonde manier kan rekken.
Door Jojo
#386258
mb schreef: Ik merk er hier nooit iets van, dat vis laxerend zou werken. ;)
Hij heeft zondagavond dus een halve zalmkop gehad, ik heb hem net achter de oogjes afgekapt :-\ :-X
Maandag nog bijna krijtjes gepoept van de eendenek op zondagochtend maar dinsdag avond spoot het er nog net niet horizontaal uit :(
De ochtend daarna was de ontlasting weer goed maar of het nu die zalm is geweest ???
Zal het over een tijdje nog eens proberen............
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door