Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#378575
Judith van Sam schreef: Dat is een goeie deal!!!! Misschien moet ik ook maar eens een poging wagen om dat met de beste man te regelen. Maar ik ben een beetje een watje, want zoiets durf ik eigenlijk niet te vragen :-\.
Heb wel gisteren zalmkoppen bij de visboer geregeld. Hij vond het geloof ik niet eens vreemd ;D.
Groeten, Judith
Hey, gisteren zalmkoppen....morgen gratis groentes!!
Gewoon vragen wat ie met alle overgebleven groente/fruit doet of wanneer er 'n "plekkie" of andere beschadeging op zit .
Als ie zegd dat 't weggegooid word, dan vraag je of je 't voor je beesies mag hebben?
(Wanneer je voor je hond vraagd dan denkt ie dat je 't zelf gaat eten, wanneer je bessies zegd dan vragen ze meestal...heb je konijnen??)
uh yup...dus... 8)
Door 202spots
#378578
AstridStraver schreef: als ik volledig zelf samen zou stellen dan moet hij 530 gram groente eten en dan nog een beetje gesorteerd.


530 gram??????? voor hoeveel dagen/weken????
Laatst kreeg ik een bakje kant en klare groentemix en dat heb ik bij de kippelevertjes gegeooid en mooi dat hij het wel allemaal op at.
Overigens geef ik hem soms fytomix (lekker gemakkeljik en hij eet het graag), kan ik dat ook als groentemix zien?
Kant en klaar is geen groentemix en fytomix ook niet.
#378579
202Spots schreef:
(Wanneer je voor je hond vraagd dan denkt ie dat je 't zelf gaat eten, wanneer je bessies zegd dan vragen ze meestal...heb je konijnen??)
uh yup...dus... 8)
;D ;D ;D ;D ;D

Hokken en hokken en hokken vol, hihihi.

Bedankt voor de tip!
Door Borke
#378602
202Spots schreef:

530 gram??????? voor hoeveel dagen/weken????Kant en klaar is geen groentemix en fytomix ook niet.
Borke weegt 22 kg en met die rekenhulp kom ik er dan op uit dat hij 530 gram rauwe gepureerde groente moet krijgen (15% van de 3500gr. die hij dan per week krijgt).

Klante en klare groentemix bestaat wel als je iemand hebt die zo aardig is om je zo'n zelfgepureerd groentemix bakje mee te geven :-)

Fytomix koop ik van BIBI, maar dat mag ik dus niet zien als groentemix?
Hoe moet ik het dan zien, als ik naar een zelfsamenstel-menu kijk?

Het is met zelf samenstellen al net als alle andere zaken: hoe meer je ervan af weet, hoe meer vragen je hebt :-)
Door 202spots
#378614
AstridStraver schreef: Borke weegt 22 kg en met die rekenhulp kom ik er dan op uit dat hij 530 gram rauwe gepureerde groente moet krijgen (15% van de 3500gr. die hij dan per week krijgt).

Klante en klare groentemix bestaat wel als je iemand hebt die zo aardig is om je zo'n zelfgepureerd groentemix bakje mee te geven :-)

Fytomix koop ik van BIBI, maar dat mag ik dus niet zien als groentemix?
Hoe moet ik het dan zien, als ik naar een zelfsamenstel-menu kijk?
Soms worden die pakketjes soepgroentes ook groentemix genoemd, en daar had IK 't dus over.
Wanneer je zelfgemaakt van iemand anders hebt gekregen dan is dat dus WEL goeie mix.
Ik geef geen fytomix, maar dat vind ik dus niet 't zelfde als groentemix :-\
Geef gewoon 1 of 2 eetlepels groentemix als je zin hebt, 't MOET niet, maar MAG wel.
(15% komt neer op ong. 75 gram per dag, dus moet kunnen, anders geef je minder.)

Waneer je de rekenhulp voor 1 week gebruikt, en je steld zelf voor 3 dagen samen, dan deel je de week door 7 en neem je de hoeveelheid per dag,inplaats van 'n week en dan zie je wel wat je ongeveer moet geven.(500 gr)
De hoeveelheid hoeft niet precies op de gram uit te komen. Wat je vandaag te veel geeft, dat geef je de volgende keer minder, of andersom.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door