Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#377926
Lizzy schreef: Dan heb ik dit zeker verkeerd geintepreteerd:
ja ik vind idd dat er mensen zijn die een dierenarts meer zien als kwaad dan als goed, en dan doel ik niet zozeer op mensen hier hoor, maar in het algmeen, en ik bedoel toch te zeggen dat dat niet altijd zo hoeft te zijn!
Door Lizzy
#377929
KayleighShanden schreef: ja ik vind idd dat er mensen zijn die een dierenarts meer zien als kwaad dan als goed, en dan doel ik niet zozeer op mensen hier hoor, maar in het algmeen, en ik bedoel toch te zeggen dat dat niet altijd zo hoeft te zijn!
En ik vind dat veel mensen hun dierenarts juist zien als een soort Godheid die het nooit mis kan hebben. Die er nooit naast zit en die altijd het beste advies geeft. En da's ook weer niet waar.... De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.
Door Daisy75
#377938
Lizzy schreef: En ik vind dat veel mensen hun dierenarts juist zien als een soort Godheid die het nooit mis kan hebben. Die er nooit naast zit en die altijd het beste advies geeft. En da's ook weer niet waar.... De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.
Klopt ook die zijn er en dat is ook fout, dus ergens in het midden lijkt me een goed plan ;)
Door Lil
#378042
Hiephiephoi!!!!


Er ligt in de tuin een supergrote drol!!!

Even over de da discussie die ik net gelezen heb;
in het midden laten wat iedereen over denkt, mijn da zegt dat je moet kijken hoevaak de hond het per dag doet en dan als hij het twee tot drie keer niet heeft gedaan moet je langzaam iets ertegen gaan doen. Boris legt maar 1 drol per dag, dus twee dagen niets doen is niet goed, maar ook niet iets ergs. Daarbij speelt hij nog ontzettend graag en heeft hij een goede eetlust zonder overgeven of iets dergelijks. Stress slaat hem altijd op de darmen, normaal is hij dan aan de dunne, maar het viel me vorige week op dat hij geen drolletje durft te leggen als de hond van de buren ergens heeft geplast (deze hond is heel dominant) als hij dan "noodgedwongen" ophoud heb je al snel een verstopping. Mijn zus gaat vaak met haar hond voor dit probleem naar de da (eens per 2 maanden, zij barft overigens niet) en ze betaald dan 30 euro voor het zetten van iets in de kont, ik nam dus gelijk aan dat dit een klisma is. Dat kan ik zelf namelijk ook als ik naar de drogist ga en dat was dus mede mijn vraag. Daarbij hebben de levertjes dus ook wonderen gedaan, ik wist niet dat het ene orgaanvlees meer afdrijvend was dan het andere.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#378068
KayleighShanden schreef: Oke we zitten duidelijk weer niet op 1 lijn en zoals je het nu formuleerd heb ik het zeker niet verteld.
Ik zeg dat ik veel dingen lees waaruit ik kan opmaken dat sommige mensen DA afzweren ik zeg niet IEDEREEN.
Jou adviezen vind ik bijvoorbeeld altijd zeer nuttig en ik maak ook uit jou verhalen op dat je er veel vesrtand van hebt.
Als ik dat niet had gevonden had ik nooit gedaan wat ik nu heb gedaan met shanden, ja toch?
Ik bedoel het dus zeker anders.
Maar ik wil wel aangeven dat ik vind dat mensen niet moeten denken dat DA alleen maar aankomen met rommel, begrijp je?? Er zijn namelijk best dierenartsen die wel het beste willen voor het dier.
Als je idd al vaak bij een arts geweest bent en dat niet steeds wilt snap ik dat zeker, maar er zijn gewoon af en toe dingen waar je toch niet om de DA heen kan...misschien helaas, maar dat is de waarheid en dat bedoel ik met aanrommelen, en uitkijken want niet iedereen kan zomaar alles zelf doen, begrijp je?
Ik weet niet hoe je erbij komt dat er hier ook maar iemand is die een DA afzweert ??? Alleen er zitten hier heel veel mensen die van bepaalde dingen misschien wel meer afweten dan de gemiddelde DA , en er zijn meer dan genoeg da's die om de verkeerde redenen da zijn geworden, dan heb je de lading die om de goeie reden DA zijn geworden maar niet openstaan of willen blijven leren en je hebt de ronduit hele goeie da's die een openmind hebben en durven zeggen dat ze iets niet weten en die rekening houden met hun klant en er niet van alles ongevraagd in hun huisdier jassen.

Wat dit betreft, als een hond niet ziek is maar twee dagen niet heeft gepoept dan hoef je niet direct naar de DA te rennen, mag wel maar hoeft niet. Als jij je er prettig bij voelt wel te gaan moet je gaan, ik weet zelf wat ik dan kan doen en als dat niet lukt dan is het tijd zat om te gaan.
#378070
niet meer nodig lees ik net, :D
maar essie poept regelmatig 1x in de 2 dagen.
dit heeft ze als ze alleen maar cb krijgt.
ik heb liever dat ze wel elke dag poept vanwege aanaalklieren dus krijgt af en toe wat anders.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#378086
Lizzy schreef: Onbenullig vind ik het ook niet nee, dat ben ik met je eens. Maar wat denk je dat de dierenarts doet? (want zo te lezen is hij er niet ziek bij).
Die zou b.v. kunnen voelen of er een obstructie in de darmen zit o.i.d.
Ik HAD ook een hond die 2 dagen niet poepte, had de pech om ( op zondag) bij een da terecht te komen die het afdeed met een abkuurtje, want hij vermoedde een darminfectie. Twee dagen later was ze dood. Mijn eigen da constateerde dinsdags een obstructie in de darmen wat toen al geleid had naar een perforatie. zondags was ze ook niet ziek gewest, dinsdags wel, toen liep ze al met de dood in de schoenen en toen was er ook geen redding meer mogelijk.

De verlossende drol is er inmiddels, maar ik zal een verstopping nooit onderschatten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#378090
Angelique schreef: Die zou b.v. kunnen voelen of er een obstructie in de darmen zit o.i.d.
Ik HAD ook een hond die 2 dagen niet poepte, had de pech om ( op zondag) bij een da terecht te komen die het afdeed met een abkuurtje, want hij vermoedde een darminfectie. Twee dagen later was ze dood. Mijn eigen da constateerde dinsdags een obstructie in de darmen wat toen al geleid had naar een perforatie. zondags was ze ook niet ziek gewest, dinsdags wel, toen liep ze al met de dood in de schoenen en toen was er ook geen redding meer mogelijk.

De verlossende drol is er inmiddels, maar ik zal een verstopping nooit onderschatten.
Maar dat komt door deze ervaring die je hebt gehad, heel veel slaan ook wel eens over en dan is er niets aan de hand, de volgende die bij jou een dag niet poept zul je waarschijnlijk mee bij de DA zitten en er op staan dat er foto's worden gemaakt en dan is er niets aan de hand.

Maar dat geld voor alles wat je als slechte ervaring hebt gehad.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#378102
sylvia schreef: Maar dat komt door deze ervaring die je hebt gehad, heel veel slaan ook wel eens over en dan is er niets aan de hand, de volgende die bij jou een dag niet poept zul je waarschijnlijk mee bij de DA zitten en er op staan dat er foto's worden gemaakt en dan is er niets aan de hand.

Maar dat geld voor alles wat je als slechte ervaring hebt gehad.
Ja klopt, 1 dag zit ik ook niet zo mee, vooral als ik weet dat ze daarvoor iets gegeten kunnen hebben waardoor ze wat verstopt kunnen zijn. Deze ervaring heb ik nu en het heeft mij geleerd bepaalde kleine signaaltjes toch maar niet te onderschatten, het kan allemaal niks en onschuldig lijken en voor je het weet sta je bij de kolleweidehof.
Wat andere doen....you know
Door Lizzy
#378107
Angelique schreef: Die zou b.v. kunnen voelen of er een obstructie in de darmen zit o.i.d.
Ik HAD ook een hond die 2 dagen niet poepte, had de pech om ( op zondag) bij een da terecht te komen die het afdeed met een abkuurtje, want hij vermoedde een darminfectie. Twee dagen later was ze dood. Mijn eigen da constateerde dinsdags een obstructie in de darmen wat toen al geleid had naar een perforatie. zondags was ze ook niet ziek gewest, dinsdags wel, toen liep ze al met de dood in de schoenen en toen was er ook geen redding meer mogelijk.

De verlossende drol is er inmiddels, maar ik zal een verstopping nooit onderschatten.
Zonder af te willen doen aan deze verschrikkelijke situatie (wat een drama :'() zou ik toch denken dat het uitzonderlijke situaties zijn dat een hond met een darmobstructie alleen 1 symptoom vertoont en dat is de verstopping, bij de darmobstructie dan zo ernstig blijkt dat ze in vier dagen overleden is.....
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 30 aug 2005, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#378132
Wat een discussie n.a.v. een drol ???. NatUURlijk wordt er advies gegeven om naar de D.A. te gaan als het iets is wat we niet vertrouwen, zegt niet dat het niet zo is.

Toch blijkt vaak het advies wat hier wordt gegeven een bevestiging van wat de D.A. ook zegt of zelfs meer dan de D.A. weet. Gelukkig hebben wij het voorrecht om via Barfplaats een heel stuk wijzer te worden wat betreft voedingsadvies, ervaringen,middelen die minder bijwerkingen hebben enz.enz.

Gelukkig zijn er veel gevallen die met minder erge of geen medicijnen opgelost kunnen worden.
Ik ben er heel blij mee !!!
Laatst gewijzigd door Truus op di 30 aug 2005, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#378145
Lizzy schreef: Zonder af te willen doen aan deze verschrikkelijke situatie (wat een drama :'() zou ik toch denken dat het uitzonderlijke situaties zijn dat een hond met een darmobstructie alleen 1 symptoom vertoont en dat is de verstopping, bij de darmobstructie dan zo ernstig blijkt dat ze in vier dagen overleden is.....
Ik wilde slechts aangeven hoe iets wat in 1ste totaal niet ernstigs lijkt in 2 dagen kan uitlopen op een drama.
Dat ze niet eerder zieker werd had met de stevige abkuur te doen die ze zondags had gekregen. Die heeft smaandags de boel verbloemd.

En voor de zwartkijkers. De obstructie kwam door een bal, niet door botjes o.i.d.
Door Lizzy
#378460
Angelique schreef: Ik wilde slechts aangeven hoe iets wat in 1ste totaal niet ernstigs lijkt in 2 dagen kan uitlopen op een drama.
Dat ze niet eerder zieker werd had met de stevige abkuur te doen die ze zondags had gekregen. Die heeft smaandags de boel verbloemd.

En voor de zwartkijkers. De obstructie kwam door een bal, niet door botjes o.i.d.
Nou, dat is zeker waar dus ik denk dat een waarschuwing ook op z'n plaats is!
Door dazz
#379049
Ik zou zeggen; ga op je intuitie af. Vaak zit je er dan niet naast.
Bij Hannes maak ik me nooit zo druk. Hij heeft toevallig gisterenmorgen voor het laatst een drol gedraaid, en vandaag dus nog niks. Terwijl hij meestal 1 of 2 keer per dag iets doet. Ik kijk het nog even aan want ik ga ervanuit dat hij veel voedingsstoffen heeft opgenomen. Het is al eens eerder voorgekomen en vaak na een vlees op orgaandag. Bij veel bot (kop bijvoorbeeld) heeft hij totaal geen obstipatie. Hij poept dan vier of vijf keer op dag kleine beetjes. Dus de boel blijft gewoon draaien.
Wat een onderwerp eigenlijk ;D
Door Erna
#381820
Rapsody heeft moeite met poepen. De aandrang is er wel maar er komt niets. Behalve wat vocht en inmiddels wat bloed van het vele persen. Wat denken jullie? Eerst maar even een klisma halen en kijken of dat verlichting geeft?

Kun je ook klisma's bij de drogist halen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door