Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#380191
Dat heb ik nog niet geprobeerd, want ik kan geen kippennekken malen. Dat is iets wat ik a.s. week dan zal moeten proberen. Ga nu zo eerst maar een kijken of hij kippenhartjes blieft! :(
Trouwens ik kan wel aan gemalen kipkarkassen komen (denk ik), zou ik dat kunnen proberen met vlees erdoor?
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 04 sep 2005, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#380192
Pauline schreef: Dat heb ik nog niet geprobeerd, want ik kan geen kippennekken malen. Dat is iets wat ik a.s. week dan zal moeten proberen. Ga nu zo eerst maar een kijken of hij kippenhartjes blieft! :(
Tsss, ik vraag hoe oud hij is, staat gewoon in je handtekening! Sorry, niet gezien!

Ik vind dat wisselen van Erna ook een hele goeie. Misschien heeft hij daar inderdaad last van?

Heb je een flinke hamer? Je zou daarmee de nekken (tot je wat handigers hebt, bijv. een vleesmolentje) tot moes kunnen slaan en er bijv. iets van vlees aan toe kunnen voegen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#380193
Erna schreef: Hoi Pauline

Is hij aan het tandjes wisselen? Dat zou zijn verminderde eetlust kunnen verklaren en dan is het van voorbijgaande aard. Ik heb hier ook weleens slechte eters als ze aan het wisselen zijn.
Hij is idd aan het wisselen, maar volgens mij is hij daar al een heel eind mee. Ik heb er echter niet zo heel veel verstand van, dus ik zal er eens een expert naar laten kijken. Nou ja, in ieder geval iemand die al jaren fokt, die weet vast meer dan ik.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#380194
Lizzy schreef: Tsss, ik vraag hoe oud hij is, staat gewoon in je handtekening! Sorry, niet gezien!

Ik vind dat wisselen van Erna ook een hele goeie. Misschien heeft hij daar inderdaad last van?

Heb je een flinke hamer? Je zou daarmee de nekken (tot je wat handigers hebt, bijv. een vleesmolentje) tot moes kunnen slaan en er bijv. iets van vlees aan toe kunnen voegen.
Liz ik had mijn berichtje aangepast. Kan dus wel aan gemalen kipkarkassen komen, maar niet eerder dan a.s. week. Tot die tijd mep ik kippennekken aan stukken met een hamer. Kan ik in ieder geval mijn frustraties ergens op kwijt!
Door Erna
#380195
Pauline schreef: Hij is idd aan het wisselen, maar volgens mij is hij daar al een heel eind mee. Ik heb er echter niet zo heel veel verstand van, dus ik zal er eens een expert naar laten kijken. Nou ja, in ieder geval iemand die al jaren fokt, die weet vast meer dan ik.
Als hij al even bezig is met wisselen dan zijn nu zijn kiezen aan de beurt en dan ik me heel goed voorstellen dat hij nu problemen heeft met eten. De kiesjes gaan als laatste en leveren de meeste problemen op.

Het kan het slechte eten verklaren en vaak zie je dat wanneer het gebit weer volledig aanwezig is ze alles weer lusten.

Het wisselen van het gebit lijkt zo'n makkelijk klusje voor een hond maar het heeft vaak toch wel wat meer impact.
Door Lizzy
#380197
OK, als ik je een tip mag geven (zodat niet je hele keuken onder de kippennek komt te zitten): neem een flinke dikke diepvrieszak. Doe de kippennekken daar in en ga de nekken op de buitenkant flink staan meppen (sla het plastic niet kapot natuurlijk). Nou, als je hier nou een beeeeetje vlees aan toe voegt.

Kipkarkas kan ook natuurlijk (ik gebruik zelf nooit al gemalen goed omdat ik wil weten wat ik voer).
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 04 sep 2005, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#380198
Erna schreef: Als hij al even bezig is met wisselen dan zijn nu zijn kiezen aan de beurt en dan ik me heel goed voorstellen dat hij nu problemen heeft met eten. De kiesjes gaan als laatste en leveren de meeste problemen op.

Het kan het slechte eten verklaren en vaak zie je dat wanneer het gebit weer volledig aanwezig is ze alles weer lusten.

Het wisselen van het gebit lijkt zo'n makkelijk klusje voor een hond maar het heeft vaak toch wel wat meer impact.
Dat stelt me in ieder geval weer gerust. Let ook wel heel goed op dat hij niet teveel afvalt en ben nu dan ook heel erg blij dat hij een flinke pup is!

Hij wisselt al een tijdje hoor. Begin augustus zal ik voor het eerst dat er een tandje uit was. Vorig weekend had ie een compleet gat tussen zijn boven en onderkaak waar nu alweer tandjes inzitten.
Hopenlijk zijn het idd zijn kiezen die hem parten spelen!
Door Lizzy
#380200
Hij lust ook geen volle yoghurt met een rauw ei geklutst en wat geweekte havermoutvlokken (8 uur) en rauwe honing? (dat is maar om hem niet teveel te laten afvallen).
Gebruikersavatar
Door Pauline
#380204
Lizzy schreef: Hij lust ook geen volle yoghurt met een rauw ei geklutst en wat geweekte havermoutvlokken (8 uur) en rauwe honing? (dat is maar om hem niet teveel te laten afvallen).
Nee. Ik had van die zalige dikke yoghurt (10%) vet bij de Islamitische winkel gekocht. Maarre ik ben degene die niet af zal vallen, want ik kon het mooi zelf opeten.

Hij heeft trouwens daarnet (GELUKKIG) gemalen kippenhartjes gegeten. Ga vanavond proberen om er een beetje rundvlees bij door te doen en kijk hoe het dan gaat.

Mens... wat kun je blij zijn als ze eten. Heb er echt buikpijn van hoor. Ik heb natuurlijk ook nog nooit een pup gehad. Die van mij waren altijd ruim 6 maand als ze kwamen en dan hebben ze al hun tanden al.
Door Lizzy
#380205
Pauline schreef: Nee. Ik had van die zalige dikke yoghurt (10%) vet bij de Islamitische winkel gekocht. Maarre ik ben degene die niet af zal vallen, want ik kon het mooi zelf opeten.

Hij heeft trouwens daarnet (GELUKKIG) gemalen kippenhartjes gegeten. Ga vanavond proberen om er een beetje rundvlees bij door te doen en kijk hoe het dan gaat.

Mens... wat kun je blij zijn als ze eten. Heb er echt buikpijn van hoor. Ik heb natuurlijk ook nog nooit een pup gehad. Die van mij waren altijd ruim 6 maand als ze kwamen en dan hebben ze al hun tanden al.
;D. Was het lekker, die volvette yoghurt? ;D

Ik snap het hoor, dat je er buikpijn van hebt! Het is waanzinnig ruk om naar een pupje te gaan zitten kijken die niet wil eten. Superfrustrerend! Want je weet dat ze moeten groeien en om te groeien moeten ze eten! Dus ja, ik begrijp je helemaal. Je kunt het hier ook gerust van je afschrijven hoor!

Nou, met een beetje mazzel eet hij vanavond z'n geplette nekkies met wat rundvlees en dan kom je deze periode wel door hoor!!!!! Je moet er wel in blijven geloven dat het maar tijdelijk is hoor! Verlies de moed niet. Het komt echt wel goed!!!!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#380213
Beetje laat maar ik lees dit nu pas, en ook hier wel tijdelijk pups met een slechte eetlust, heel vervelend , je zou het liefst de pup pakken en het naar binnen werken.
Maar ik denk dat de optie van Erna het gewoon is. Hier is die periode ook altijd in de wisselperiode, van wisselen kunnen ze zelfs gewoon ronduit ziek worden. Honden met staande oren laten in deze periode altijd de oren vallen en heel veel honden krijgen in deze periode ook hangogen. Het is dus inderdaad niet niks dat wisselen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#380215
Ik ben wel zo opgelucht dat ik julie heb om er mee over te praten. En idd ik wil hem soms wel grijpen en het eten naar binnen proppen! :-[
Gebruikersavatar
Door sylvia
#380227
Pauline schreef: Ik ben wel zo opgelucht dat ik julie heb om er mee over te praten. En idd ik wil hem soms wel grijpen en het eten naar binnen proppen! :-[
Fijn te horen dat je pup dan gewoon het normale pad doorloopt en niet dat hij de enige is die dit heeft hé ;)
Door pup
#380387
Pauline, ook hier een slechte eter met wisselen van tandjes, ik kon wel janken..... Is nu weer over hoor.
Hij eet weer lekker. Vergeet ook niet dat het warme weer er ook aan meehelpt om niet te eten.
Het komt vast weer goed.....en niet teveel aandacht aan besteden, want dat vind ie natuurlijk wel lekker zo.
Ik heb hem af en toe met de hand gevoerd, omdat ik vond dat ie echt iets moest eten. Maar daar raken ze heeeeel snel aan gewend en dan willen ze altijd met de hand gevoerd worden. Maar het vrouwtjes is niet gek ;)
Honden zijn slimme wezentjes :P, maar wij iets slimmer ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door