Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mike_v_E
10% van de maaltijd voor mn pup (5 maanden) bestaat uit pens (rund of lam). Kan ik dit ook in sommige maaltijden vervangen voor gemalen boekmaag of kan ik beter de boekmaag extra geven?
Door Lizzy
Mike_v_E schreef: vr 25 apr 2025, 16:07 10% van de maaltijd voor mn pup (5 maanden) bestaat uit pens (rund of lam). Kan ik dit ook in sommige maaltijden vervangen voor gemalen boekmaag of kan ik beter de boekmaag extra geven?
Dat hangt ook wel een beetje af van hoe je hond het er op doet. Bovendien moet je je ook wel afvragen wat de inhoud van de boekmaag is... Ik vertrouw er niet zo op dat dat nou echt lekkere gezonde grasjes en kruiden zijn. Als dat wel het geval is (grasgevoerd): is het wel zinvol en kun je het prima vervangen.
Door Lizzy
pike schreef: vr 25 apr 2025, 22:40 Boekmaag wordt net als pens vaak schoongespoeld. Dus niks grasjes. KB bijvoorbeeld vermeldt dat de magen gespoeld worden voor de maling.
Die ik laatst had was inhoud en de boekmaag erdoorheen gemalen. Fytomix noemde Bibi het. En achter de schermen noemde Bertus (en wij) het "ongeboren stront".
Door pike
Tja, vroeger bestelde ik gewoon boekmaag. En kreeg je gewoon hele boekmaag. Allemaal laagjes met de bijna-poep er nog tussenin. Je wist gelijk waarom het boekmaag heette. Ongeboren stront ;D Dàt was pas lekker op je aanrecht :biggrin2: Nu ben ik al blij als ik een sprietje in de pens zie.
Bibi ken ik niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door