Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#377880
bruutjevos schreef: Ja hier werd ik op een ander forum ook op aangesproken. En dan nog wel door iemand die voor Dierenarts leert..... :-\
Onze eigen DA (ex-DA ondertussen) zei ons dat verse voeding geven aan de hond kon maar niet noodzakelijk was...bla bla bla....maar dat we zeker nooit kippenbotten mochten geven!!!!! Want die splinteren en de rest van het verhaal kennen jullie ook al...
Door pup
#378950
bruutjevos schreef: Ja hier werd ik op een ander forum ook op aangesproken. En dan nog wel door iemand die voor Dierenarts leert..... :-\
Tja dierenartsen weet echt alles over voer....hebben ze toch voor geleerd ;)
Door Anneke V
#381988
pup schreef: Tja dierenartsen weet echt alles over voer....hebben ze toch voor geleerd ;)
Wat ik ECHT NIET begrijp is hoe je de totale werking van een dierenlichaam kan leren & bestuderen en hoe je kan leren van zijn leven te redden, zonder dan ook maar iets aandacht te geven aan zijn verteringsstelstel??????????????????? ??? ???

Neem je dan zo maar alles aan wat ze je vertellen ???
Je neemt toch ook zomaar niet aan dat de hersenen links beneden in een lichaam zitten??? ???
Door pup
#401684
Anneke V schreef: Wat ik ECHT NIET begrijp is hoe je de totale werking van een dierenlichaam kan leren & bestuderen en hoe je kan leren van zijn leven te redden, zonder dan ook maar iets aandacht te geven aan zijn verteringsstelstel??????????????????? ??? ???

Neem je dan zo maar alles aan wat ze je vertellen ???
Je neemt toch ook zomaar niet aan dat de hersenen links beneden in een lichaam zitten??? ???
Oeps....dit was een geintje hoor. Ik heb zelf ook altijd een discussie met mijn dierenarts, vandaar mijn reactie met de bijbehorende knipoog.
Door Nelly
#401700
Deze hier gaat vanmiddag weer van die gevaarlijke kippen en andere beesten kopen om aan de hondjes te voeren 8)
Door Sofie
#402183
Anneke V schreef: Wat ik ECHT NIET begrijp is hoe je de totale werking van een dierenlichaam kan leren & bestuderen en hoe je kan leren van zijn leven te redden, zonder dan ook maar iets aandacht te geven aan zijn verteringsstelstel??????????????????? ??? ???

Neem je dan zo maar alles aan wat ze je vertellen ???
Je neemt toch ook zomaar niet aan dat de hersenen links beneden in een lichaam zitten??? ???
Hahah ja dat vraag ik mij dus soms ook afè Ze weten hoe de spijsvertering werkt,...en toch nog geloven over die brokken....
Ik hoop echt dat de toekomstige dierenartsen vers voer weten te appreciëren....

Toen ik voor het eerst vis ging kopen aan een marktkraam vroegen die mensen ook 'geef je dat rauw, en volledig,...' maar eigenlijk leken zij mij eerder geïnteresseerd....
Door macgirlie
#402527
Volgens mij vinden de meeste mensen het eng omdat ze wel eens gehoord hebben dat de hond van de broer van een vriendin d'r zus met spoed naar de dierenarts moest vanwegen een vastzittend bot etc. etc. Als dit al gebeurt gaat het vaak om gekookte botten. Hier op het dorp ook een hondje, die had een gekookte mergpijp gehad. Hier krijgen ze wel eens een mergpijp maar dan gewoon rauw en van dat bot krijgen ze nog geen splinter af. Vroeger gaven de mensen natuurlijk tafelrestjes aan de honden, incl. de afgekloven kippepoten en de botten van karbonaadjes. Ik geef mijn honden graag een lekkere kippebout, vooral als er visite is. Oeeeeehhhhh, wat doe jij gevaarlijk met je honden!!! Maar de boys smullen er van, ze kauwen er goed op en ik hou ze altijd in het oog. Zodra ze in de boodschappentas zo'n gele AH-bak zien liggen zijn ze niet meer uit de keuken weg te slaan.
Door Ike
#402544
Anneke V schreef: Wat ik ECHT NIET begrijp is hoe je de totale werking van een dierenlichaam kan leren & bestuderen en hoe je kan leren van zijn leven te redden, zonder dan ook maar iets aandacht te geven aan zijn verteringsstelstel??????????????????? ??? ???

Neem je dan zo maar alles aan wat ze je vertellen ???
Je neemt toch ook zomaar niet aan dat de hersenen links beneden in een lichaam zitten??? ???
Treurig eigenlijk he?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door