Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door doranto
Xanne is nu 6 maanden en krijgt haar eten nog verdeeld over 3 porties. Hoe kan ik het beste naar 2 porties gaan? De middagportie ineens verdelen over de andere 2, of kan ik dat beter geleidelijk doen over een paar weken ofzo?
Door Lizzy
doranto schreef: za 18 jan 2025, 09:08 Xanne is nu 6 maanden en krijgt haar eten nog verdeeld over 3 porties. Hoe kan ik het beste naar 2 porties gaan? De middagportie ineens verdelen over de andere 2, of kan ik dat beter geleidelijk doen over een paar weken ofzo?
Ik vind dat het erg ligt aan de hond in kwestie. Ik heb er hier een paar gehad die echt super klierig werden als ik ineens een maaltijd oversloeg en ik heb er gehad die echt naar de hoeveelheid voer keken van "ben jij wel goed?" en het beter deden op hup, in 1 keer over naar 2 (of 1 bij 1 jaar).
Door Lizzy
Ik begin altijd met de "bam" methode, gewoon van 3 naar 2 in 1 keer. Als die protesten te lang duren probeer ik eerst een pensstaafje ipv de maaltijd. En als dat niet werkt ga ik terug naar 3 maaltijden en bouw ik dat langzaam af. Bij Frou Frou werkte het perfect, bij Biscuit ook, van 3 naar 2 in 1 keer maar bij Fritzi................... Die stond na 3 dagen nog te jammeren tot de maaltijd daarop :-X
Door pike
Ik heb het altijd afgebouwd, in drie-vier dagen. Maar volgens mij maakt het eigenlijk niet uit. Een kleine maaltijd blijft toch een maaltijd, een tijdstip waarop wat verwacht wordt. Ook al is het niet zo veel. En als dat beetje dan niet komt is het toch weer: Waar blijft mijn eten? Hej baas ik krijg nog wat!!! Zo bekeken kan je het net zo goed in één keer overzetten. Dat scheelt jezelf werk.
Door doranto
Ik ga het in een keer proberen. Vanmiddag heeft ze niets gehad en tot nu toe "klaagt" ze er nog niet over. Ik ga tegelijkertijd wel de totale hoeveelheid ook iets terugschroeven. Ik heb het idee dat ze wat dikker aan het worden is, en als ik de volledige middagportie over de andere 2 moet verdelen lijkt me de portie wel héél groot.
Door doranto
judith vd schreef: za 18 jan 2025, 20:06 Bij mij ging t heel makkelijk: niks afgebouwd gewoon van 3 naar 2 maaltijden.
Dat ging prima.
Oké, maar verdeelde je de weggelaten maaltijd dan over de overgebleven 2? Dan worden die porties wel erg groot ineens, heb ik het idee.
Ik heb de portie van vanavond wat eerder gegeven, en ook wat groter gemaakt. Maar niet 1,5 keer zo groot.
Door judith vd
Ja: de volledige maaltijd in 2 en. In 1ste instantie ‘s ochtends en aan het eind van de middag, maar nu krijgen ze de 1ste maaltijd rond 09:00 uur en de 2de om ongeveer 13:00 uur.

Ik denk dat het beter is dat ze niet met een volle buik gaan slapen.
Tussendoor krijgen 2 a 3 keer wel een snack.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door