Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door gorna
#3471398
Na jaren van afwezigheid op dit forum komt de onzekerheid weer terug of ik alles wel goed doe :-)
Al meer dan 15 jaar voer ik mijn honden vers vlees en het zit zo in mijn systeem hoe ik mijn honden voer en mijn 4 azawakhs zien er goed uit en doen het goed. Oudste is bijna 13 jaar en voelt zich nog een jonge hinde.

Maar nu mijn teefje afgelopen dinsdag is bevallen van 4 prachtige puppy's slaat de twijfel toe en ben ik mij weer gaan inlezen op dit forum.

Ik kan mij gelukkig prijzen dat Amda geen wormen heeft, meerdere keren bij het Woud laten testen. Dus ik maak mij niet heel druk voor de pups.

Twijfel 1 is hoe ga ik straks mijn pups vaccineren..?

En wat kan ik meer doen om Amda meer te geven dan wat ik al doe. De verhouding vlees lukt nog wel maar naast vlees voeren wil meer doen. Moet zeggen nu ik de verhouding bot iets heb opgeschroefd blijft de ontlasting heel goed :D
Bone broth krijgt ze nu vaak ook omdat deze Afrikaan niet zo van drinken houdt en hier krijg ik haar aan het drinken zodat ze voldoende vocht binnen krijgt.
Is Kefir een goed idee?
Ik had hier net iets gelezen over noten... zou dat een goede aanvulling zijn?
En wat is de meerwaarde van kokosolie want ik lees hier iets over?
Door Lizzy
#3471402
gorna schreef: vr 10 mei 2024, 11:17 Na jaren van afwezigheid op dit forum komt de onzekerheid weer terug of ik alles wel goed doe :-)
Al meer dan 15 jaar voer ik mijn honden vers vlees en het zit zo in mijn systeem hoe ik mijn honden voer en mijn 4 azawakhs zien er goed uit en doen het goed. Oudste is bijna 13 jaar en voelt zich nog een jonge hinde.

Maar nu mijn teefje afgelopen dinsdag is bevallen van 4 prachtige puppy's slaat de twijfel toe en ben ik mij weer gaan inlezen op dit forum.

Ik kan mij gelukkig prijzen dat Amda geen wormen heeft, meerdere keren bij het Woud laten testen. Dus ik maak mij niet heel druk voor de pups.
Gefeliciteerd met de pups! In de regel geeft de teef toch spoelwormen door aan de pups, ook al is (lijkt) je teef wormenvrij. Pups moeten dus wel getest worden en waarschijnlijk ontwormt.
Twijfel 1 is hoe ga ik straks mijn pups vaccineren..?
Ja.... Ik liet ze dus niet zo maar vaccineren maar zocht een dierenarts die mijn nestje op 6 weken wilde titeren.
En wat kan ik meer doen om Amda meer te geven dan wat ik al doe. De verhouding vlees lukt nog wel maar naast vlees voeren wil meer doen. Moet zeggen nu ik de verhouding bot iets heb opgeschroefd blijft de ontlasting heel goed :D
Bone broth krijgt ze nu vaak ook omdat deze Afrikaan niet zo van drinken houdt en hier krijg ik haar aan het drinken zodat ze voldoende vocht binnen krijgt.
Is Kefir een goed idee?
Ik had hier net iets gelezen over noten... zou dat een goede aanvulling zijn?
En wat is de meerwaarde van kokosolie want ik lees hier iets over?
Groenten. Ze heeft ook groenten nodig. Zo'n 10% a 15% van het totaal aan voeding. Verder is bone broth een super goed idee! Kefir is goed maar dat moet je super langzaam opbouwen. En dan wel met echte kefir, de gemiddelde kefir uit de supermarkt is geen kefir. Bij natuurvoedingswinkels verkopen ze Oer Kefir, die is goed.

Noten, pitten en zaden. Ongezouten en ongebrand (rauw) maar ik zou dit ook echt niet teveel geven. Je moet je teef nu niet over 'zeik' helpen ( :biggrin2: ) met allemaal vreemde voedingsmiddelen. Je kunt beginnen met 1 geplette paranoot. En dan een paar dagen erna wat geweekte chiazaadjes (theelepeltje). En dan een paar dagen later wat geplette pompoenpitjes. En dan weer overnieuw beginnen. Meer zou ik nu niet doen.

Ik zou wel wat koolhydraat geven tijdens het zogen. En dan denk ik aan biologische gekookte zoete aardappel (niet bio staat stijf van het gif!). Of gekiemde bio havermout (pit en pit). En een schepje bio zilvervliesrijst. Dat heeft ze wel nodig tijdens het zogen om de glucosespiegel op peil te houden.
Door gorna
#3471441
Dankjewel voor de uitgebreide reactie, Ik ga ermee aan de slag :) Gelukkig heb ik altijd kiemen in huis die ik zelf maak en biologisch zijn en de groente is ook altijd bio want wat goed is voor mij is ook goed voor de hondjes :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door