Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3468988
Hanny schreef: za 02 mar 2024, 12:01 Ik weet, dat je dit onverantwoord vindt, maar geef hem gewoon wat kalk extra.
Wat hij eet, geeft voor hem niet de juiste samenstelling, dus doe je er wat kalk bij, kan hij ook een beetje vlees eten.
Je moet het niet zien, als kalk extra, maar een aanvulling op zijn menu.
Ik vind nekken tien keer niets, maar dat is mijn mening.

Hanny
Nou, ik vind dat helemaal zo'n slecht idee nog niet om gewoon wat gemalen eierschaal bij zijn botjes te geven. Stom eigenlijk dat ik dat zelf niet kon bedenken. Bedankt voor de tip! En die nekken, ik ben het daar wel met je eens, ik koop ze ook niet meer. Zulke bikkelharde dingen. Gelukkig heb ik om te beginnen maar één kilo gekocht om te proberen.
Door Nikass
#3468996
Floris verkoopt momenteel fazantenbout, mocht je dit willen proberen.
Mijn hond kotst ook altijd van eendennek, dus dat geef ik al heel lang niet meer.
Ik vind de biologische lamsribben van Bandit ook top. Kost wat uiteraard, dat wel.
Gebruikersavatar
Door pike
#3468997
Nikass schreef: za 02 mar 2024, 18:29 Floris verkoopt momenteel fazantenbout, mocht je dit willen proberen.
Mijn hond kotst ook altijd van eendennek, dus dat geef ik al heel lang niet meer.
Ik vind de biologische lamsribben van Bandit ook top. Kost wat uiteraard, dat wel.
Ik had ze ook al zien staan, die fazantenbouten. Maar ik weet niet goed of Ties daar al aan toe is.
Zelfde geldt voor hazenschouders/voorpoot. Het is toch wat harder spul. Ik denk dat dat nog te vroeg is.
En de lamsribben van Bandit, tja een jaartje geleden heb ik hier een vraag gedeponeerd over de hardheid daarvan, en uit de reacties heb ik toen afgeleid dat ze soms mooi zacht maar soms ook heel hard zijn. viewtopic.php?f=1&t=140104
En als ik bij Floris kijk, dan staat daar Bandit lamsribben en lamsbotten. En dan heb ik geen flauw idee wat dat dan voor botten zijn en hoe hard wel niet.
Door Nikass
#3469049
pike schreef: za 02 mar 2024, 19:17 Ik had ze ook al zien staan, die fazantenbouten. Maar ik weet niet goed of Ties daar al aan toe is.
Zelfde geldt voor hazenschouders/voorpoot. Het is toch wat harder spul. Ik denk dat dat nog te vroeg is.
En de lamsribben van Bandit, tja een jaartje geleden heb ik hier een vraag gedeponeerd over de hardheid daarvan, en uit de reacties heb ik toen afgeleid dat ze soms mooi zacht maar soms ook heel hard zijn. viewtopic.php?f=1&t=140104
En als ik bij Floris kijk, dan staat daar Bandit lamsribben en lamsbotten. En dan heb ik geen flauw idee wat dat dan voor botten zijn en hoe hard wel niet.
Het kan zijn dat ik geluk gehad heb, maar ik vond ze perfect. Ik heb namelijk ooit lang geleden lamsribben besteld bij Lotgering, nou dat was overduidelijk schaap. Groot, hard en ontzettend vet. Heb ik weggegooid. Nooit meer vond ik de zachte, veel kleinere lamsribben die ik ooit bij zoo natuurlijk in Amsterdam had gekocht. Tot deze van Bandit.
Maar ik zal ze eerst vaker moeten kopen om te weten of je altijd op goede kwaliteit kunt rekenen. Dat durf ik nu nog niet te zeggen.
De reeribben waar je in dat topic over praat, bedoel je ook van Bandit, of van Floris?
Want ik vond de lamsribben van Bandit veel zachter en met meer vlees, dan de reeribben van Floris.

Mag ik hier ook even iets anders vragen?
Wat moet ik verstaan onder runderknars? Welk deel is dat, en is dat zacht?
Gebruikersavatar
Door pike
#3469050
De ribben waar ik het over had waren gekocht bij Floris maar zijn afkomstig van Kiezebrink en ook elders te koop.
Runderknars is kraakbeen, doorgaans afkomstig van het borstbeen. Kan zacht zijn maar ook hard. De verteerbaarheid is discutabel.
Gebruikersavatar
Door pike
#3469058
Yep. Helaas wel ja. Geen van de fokkers speent af op vers. En nu ik erover nadenk, het heeft ook een tijdje geduurd voor het op kvv goed ging. Maar ik had verwacht dat na 4maand kvv de overgang naar barf soepel zou verlopen.
Duc is als pup van 8 weken van brok naar barf gegaan. No problem. Jakkie met 1 jaar van half brok/half kvv naar barf. No problem, klein beetje ontgiften via de huid. Dus ja het verbaasd me wel.
Door smulpaap
#3469103
De enige ribben die ik ( tot nu toe nog ) acceptabel vind zijn de reeribben van Kiezebrink

Ik heb de lamsribben van Bandit ook weleens gehad . Soms zacht , soms te hard

Vroeger voerde ik hazenrib van Rita . Die waren mooi . Net als de hazenborst met ribbetjes
Maar helaas verleden tijd

Fazantbout is hier uit de mode . Ik weet dus niet hoe de kwaliteit momenteel is
Gebruikersavatar
Door pike
#3469113
smulpaap schreef: ma 04 mar 2024, 17:43 Oh . En ik heb ze vandaag ook weer reerib gegeven . En ik dacht nog aan jou Pike
Ze zijn zo mooi bevleesd en zacht. En het is leuk knabbelen natuurlijk
Wat denk jij, ook geschikt voor Ties? Moet ergens deze week bot gaan bestellen.
Door smulpaap
#3469124
pike schreef: ma 04 mar 2024, 18:34 Wat denk jij, ook geschikt voor Ties? Moet ergens deze week bot gaan bestellen.
Ik heb ze via Floris . En dat is per 5 kg
En wat de hardheid betreft : De ribben zijn zachter dan bv de hedendaagse parelhoen of konijnkarkassen . En ze zijn prachtig mooi bevleesd . Ik test na het ontdooien nogmaals met de snoeischaar . Maar die komt er moeiteloos doorheen . Seb is natuurlijk nog lang niet zo doorgewinterd dan Thara . Maar hij eet ze ook probleemloos
Gebruikersavatar
Door pike
#3469127
smulpaap schreef: ma 04 mar 2024, 19:46 Ik heb ze via Floris . En dat is per 5 kg
En wat de hardheid betreft : De ribben zijn zachter dan bv de hedendaagse parelhoen of konijnkarkassen . En ze zijn prachtig mooi bevleesd . Ik test na het ontdooien nogmaals met de snoeischaar . Maar die komt er moeiteloos doorheen . Seb is natuurlijk nog lang niet zo doorgewinterd dan Thara . Maar hij eet ze ook probleemloos
Dan ga ik er toch eens over nadenken. Want zo herinner ik me die ribben ook. Vanavond krijgt hij voor het eerst konijnkarkas. Dat is in elk geval al duidelijk zachter dan de eendennekken. Eens zien hoe hij daar mee omgaat en hoe hij dat verwerkt.
Gebruikersavatar
Door pike
#3469129
Het konijn is er zojuist ingegaan en dat heeft hij keurig gegeten. Alles knarste en kraakte met gemak. Dat is al een hele opluchting want daar ligt ook 5 kg van in de vriezer. ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3469154
Oh heerlijk.

Ik vind toch niets zaliger dan zo'n dier dat pas leert barfen zien genieten van z'n eten.
Cuzco krijgt nu enkel nog konijnribben en kippenrug te knagen, de rest is ook gemalen ( het verteert allemaal niet zo vlot meer). En dan is het toch ook steeds weer een beetje extra genieten als het te knagen is. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door