Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3469341
smulpaap schreef: ma 04 mar 2024, 17:43 Oh . En ik heb ze vandaag ook weer reerib gegeven . En ik dacht nog aan jou Pike
Ze zijn zo mooi bevleesd en zacht. En het is leuk knabbelen natuurlijk
Ik heb nu een doos reeribben van Floris ontvangen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de huidige ribben niet bij Kiezebrink vandaan komen. In elk geval staat het niet op de doos. Het NVWA nummer dat op de doos staat is van Floris zelf. Nou ja het maakt in principe niks uit, als ze maar zacht zijn. Ze liggen nu te ontdooien zodat ik ze van elkaar kan halen en in porties kan verdelen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3469455
Hij heeft ze nog niet gegeten. Ik heb wel alle ribbogen in porties verdeeld. Mooi zacht, goed bevleesd. Ik denk dat ik er dit weekend mee begin.
Hij heeft een aantal dagen konijnkarkas gegeten, dat ging super. Nu weer 2 dagen kippenbot, dat is toch echt niet zijn eten. Ook niet met extra eierschaalpoeder en extra kippenbot. Zijn ontlasting laat dan toch nog steeds te wensen over.
Ik heb tesamen nog iets van 2,5 kilo kippenrug en -nek, die maak ik wel op maar bestel die niet weer opnieuw. Ook nog 1 kilo kwartellijfjes liggen, die maak ik ook op en dan is dat ook einde verhaal. Het is gewoon niet geschikt voor hem. In mijn zoektocht naar meer variatie (konijnkk en reerib vind ik een beetje mager) heb ik bij wijze van proef nog een kilo parelhoenkarkas en een kilo eendenvleugels besteld. Hopelijk is in elk geval een van die vogels bruikbaar. Wordt morgen geleverd.
Door smulpaap
#3469462
Fijn dat konijn goed gaat
De eendvleugels voer ik ook . Die geef ik liever dan die baggervette eendkarkas .
Eend rugstuk van Dogmeat is ook wel redelijk
En ja , het aanbod is steeds schaarser . Zo zie ik bv ook helemaal geen wilde eend meer (al heb ik maar 1 hond gehad die wilde eend at )
Ik heb ook grotendeels gevogelte .
Eendenvleugels , kipkarkas , eendennek , parelhien , kwartelkarkas . En dan nog de reeribben en tam konijnkarkas . Fazant is er momenteel ook niet
Thara eet wel fazantkarkas maar geen bouten
Seb lust het niet .
Gebruikersavatar
Door pike
#3469470
Ik heb tot nu toe nog niets gehad wat Ties niet lust. Alles gaat erin ;D
Is eendrugstuk niet ook erg vet? Ik vind de rugstukjes van kip al zo vet, een dikke laag vet zit onder het vel. Dat snij ik allemaal weg.
Gebruikersavatar
Door pike
#3469633
Ik heb eerst eens de eendenvleugels geprobeerd. Die gaan super. Hij knabbelt ze lekker weg én hij heeft er heel mooie ontlasting op. Waarschijnlijk dus wel een blijvertje.
Door smulpaap
#3469720
Het is te zien dat het smaakt :biggrin2:
Leuk filmpje . En idd dat is lekker knaagwerk
Ze doen hier ook een moord voor de ribben
Seb is net een leeuw zoals ie tekeer gaat . Opschieten , ik wil eten
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3469731
smulpaap schreef: wo 20 mar 2024, 21:01 Het is te zien dat het smaakt :biggrin2:
Leuk filmpje . En idd dat is lekker knaagwerk
Ze doen hier ook een moord voor de ribben
Seb is net een leeuw zoals ie tekeer gaat . Opschieten , ik wil eten
Hij heeft er natuurlijk ook de manen voor. :P

Sorry... :biggrin2:

Heerlijk he, als ze zo van hun eten genieten. Zeker bij dieren die het nog niet helemaal gewend zijn, nog vrij nieuw mee zijn, vind ik dat zo bijzonder om te zien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door