Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kim666
#3468705
Omdat ik zelf jager ben ( in Spanje) heb ik vaak een overvloed aan konijnen. (Ik voer mijn honden wildzwijn, kip, hert, konijn, haas, mouflon, afhankelijk van het seizoen, en ter aanvulling een beetje brok.)
Nu ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met een vleesmachine die konijnen bot aan kan. Dit omdat ik het overschot dan beter kan bewaren in de vriezer voor de tijden dat er geen konijn genoeg is.
#3468706
https://maxima.com/nl/voedselbereiding/ ... haktmolen/

Ik heb zelf de kleinste en die maalt prima konijn, haas, eend,kip, kwartel, parelhoen etc. Met ribben of dikke kalkoennekken heeft ie wel wat moeite. Als geld geen issue is zou ik de middelste of grootste nemen als je hele konijnen erdoor wilt doen, dan hoef je ze vermoedeljk niet eerst in kleinere delen te maken. Ik weet alleen niet hoe de machines zich verhouden als je ook de vacht mee wilt malen. Dan heb je wel kans dat ze daarop flink hikken. Zonder vacht iig geen probleem.

ook de machines van Royal Catering gets the job easy done.MAAR dit zijn unger machines en geen enterprise machines. Dus meerdere messen en schijven bij Unger en enterprise is 1 mes en 1 schijf. Kan prima maar dan moet je wel verkeerd om monteren bij een Unger systeem als je vleesbot wilt malen. Dus mes, schijf, mes en 2 afsluitende schijven. en dan van groot naar klein qua schijf openingen.
#3468715
Oh dat klinkt goed, dat de kleinste het ook al goed doet. Ik zou de konijnen er gevild in en in stukken in doen en dan evt de huiden er bevroren los doorheen doen om geen gedoe met de machine te krijgen. Ik vil een konijn in een paar seconden dus dat is t werk niet..... bedankt voor de tip iig
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door