Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3467636
judith vd schreef: wo 31 jan 2024, 20:35 Diza is trouwens de achtertante van nieuwe pup Lilly (de broer van Diza is de opa).
We wilden heel graag een pup uit haar lijn.
Leuk :)
Denk dat ik wel weet welk nest, zo veel opties zijn er niet echt :P

Lilly, leuke naam!
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3467637
Kim_S schreef: wo 31 jan 2024, 21:13 Leuk :)
Denk dat ik wel weet welk nest, zo veel opties zijn er niet echt :P

Lilly, leuke naam!
Zoveel nestjes zijn er inderdaad niet. En zeker niet alleen zwart-wit ;).

1teefje gaat trouwens jouw kant op.
Maar dat wist je waarschijnlijk ook al :cool:
Door Lizzy
#3467642
judith vd schreef: wo 31 jan 2024, 20:33 Hoeveel zeewier geef jij? Een half theelepeltje ofzo en dan dagelijks de soorten afwisselen?
Bij de Aldi verkopen ze volgens mij ook diepvries wilde zalm (had eigenlijk 1st alleen lijven in mijn hoofd, maar filet kan natuurlijk ook prima).
1x in de week aanhouden?
Mijn honden wegen 28 en 36 kg en krijgen een afgestreken theelepel / theelepel maar van die grove zeewieren van Pit een snuf. Ik zou inderdaad 1 of 2 keer in de week een stukje zalm geven. Mocht je bang zijn voor de metalen, kun je ook wat chlorella erbij doen.
#3467705
Ik zou zelf voor de diersoorten die je hebt gaan met dan regelmatig eens bio kip. Naar mijn idee is het geen strak plan om in grote hoeveelheden ongezonde dieren te voeren. Veel gif cumuleert in een lichaam, dus hoe minder er in die dieren zit hoe beter, want het blijft dan weer in jouw hond zitten.

Ik heb ook nooit vis gevoerd om die reden. Wil je iets soortgelijks voeren, dan is zeewier zoals Lizzy zei een goede optie. Ik doe dat trouwens meestal door de groentenmix, want dan vinden ze die erg lekker.

Algenolie, eventueel een variant met vit D, is ook een goede.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3469216
Lizzy schreef: wo 31 jan 2024, 08:13
Ik zou dus bijv zeewier geven (en afwisselen - Pit en Pit heeft veel afwisselende zeewiersoorten) en geweekte chiazaden en lijnzaad en pompoenpitten (ik heb die gekiemde van Pit) en gekiemde groenten zoals broccoli en alfalfa.
Ze krijgt nu 2x 125 gram per week wilde zalm. Dit doe ik gewoon als extraatje en ze eet het keurig op.
Ik heb een mix gemaakt van de verschillende zeewieren en dat geef ik dagelijks (een heel klein snufje).

Hoe lang laat ik chia zaad weken? Heb daar niet zoveel ervaring mee (1x een overnight ontbijt van gemaakt & gedoneerd aan de kippen). Wij malen regelmatig lijnzaad voor in ons eigen ontbijt, dat kan natuurlijk ook voor Emy. Geef jij dagelijks de zaden?
En de spruitgroente, geef jij die los of verwerk je die in de groente mix?

Judith
Door Lizzy
#3469290
judith vd schreef: di 05 mar 2024, 16:43 Ze krijgt nu 2x 125 gram per week wilde zalm. Dit doe ik gewoon als extraatje en ze eet het keurig op.
Ik heb een mix gemaakt van de verschillende zeewieren en dat geef ik dagelijks (een heel klein snufje).

Hoe lang laat ik chia zaad weken? Heb daar niet zoveel ervaring mee (1x een overnight ontbijt van gemaakt & gedoneerd aan de kippen). Wij malen regelmatig lijnzaad voor in ons eigen ontbijt, dat kan natuurlijk ook voor Emy. Geef jij dagelijks de zaden?
En de spruitgroente, geef jij die los of verwerk je die in de groente mix?

Judith
Ik laat Chiazaad een uurtje weken. Lijnzaad laat ik minimaal 12 uur weken. Pompoenpitten en zonnebloempitten koop ik alleen als ze al gekiemd zijn. Die week ik niet, die plet ik. Ik geef zeg 5 keer per week zaden en pitten, kleine beetjes (en nu alleen aan Fritzi omdat Sjoerd moeite heeft met zaden en pitten) en ik wissel de soorten af.

Spruitgroenten geef ik erbij, niet door de groentenmix, die leg ik er zo bovenop (en roer het er doorheen, door de prak).
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3469293
Lizzy schreef: do 07 mar 2024, 10:05 Ik laat Chiazaad een uurtje weken. Lijnzaad laat ik minimaal 12 uur weken. Pompoenpitten en zonnebloempitten koop ik alleen als ze al gekiemd zijn. Die week ik niet, die plet ik. Ik geef zeg 5 keer per week zaden en pitten, kleine beetjes (en nu alleen aan Fritzi omdat Sjoerd moeite heeft met zaden en pitten) en ik wissel de soorten af.

Spruitgroenten geef ik erbij, niet door de groentenmix, die leg ik er zo bovenop (en roer het er doorheen, door de prak).
Dank je wel!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door