Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3465990
Maar door het contact met zuurstof oxideert het vlees. En bij haas geeft dat veel meer effect dan bij andere dieren. Waarom precies weet ik niet
Misschien omdat het ook zo'n bloederig vlees is.

Verse haas is rood. Gemalen of lang bewaard wordt hij heel snel bruin. En dat smaakt duidelijk heel anders, te zien aan de reactie bij mijn katten. Dan is het vlees ook droger, wss doordat het bloed geoxideerd is.
Je hebt dat bij ander vlees ook he. Dat weet ik wel. Maar om 1 andere reden is het bij haas veel opvallender.

Fazant is idd gewoon droog vlees. Daar zit erg weinig vocht in. Dat is in verse ongemalen toestand ook al zo en wordt nog duidelijker met malen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3466022
Sorry maar heb nog nooit haas gehad die bruin werd. Krijgt hij dan waarschijnlijk bij mij de tijd niet voor want het is zo op. Het nat is een enorme bloederige bedoening. Net als wanneer ik zelf een partijtje borststukken met orgaan erin laat ontdooien.
Maar goed dit alles help de ts niet verder.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3466034
Ik heb het bij gemalen wel. Droger en bruine.
En ik heb qua spier wel eens gerijpte haas gehad, die voor menselijke consumptie was en die was ook droger. Vonden de katten natuurlijk niet te vreten.
Mooie verse haas lusten ze wel graag. Vandaar.
Ik zou denken dat dat bij kvv toch ook het geval is dat er meer zuurstof aan komt omdat het gemalen is.
Dan is dat voor TS wel nuttig.
Gebruikersavatar
Door pike
#3466051
Maar dat zou dan voor alle soorten moeten gelden. Toch? Het zal er misschien van afhangen hoe snel het goed verpakt wordt na maling.
Ik heb laatst vlees van Tammenga gehad, blokken, maar die zaten onverpakt in een kartonnen doos. Dan krijg je dus wel vriesbrand aan de buitenkant. Kan me voorstelken dat ze het dan niet meer lusten (Ties gelukkig wel). Maar dat bestel ik dus nooit meer.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3466065
Ik deel alleen mijn ervaring.
En mijn ervaring is alleen bij haas zo opvallend.
Haas is ook het enige dat zo bloederig is. Ik dacht dat het daaraan zou liggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door