Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3466877
Nikass schreef: zo 07 jan 2024, 22:20 Sorry dat ik alsnog even kom binnen vallen. Ik voer mijn honden deels barf, deels kvv.
Mijn ene hond is een wat moeilijkere vleesbot-eter omdat hij altijd grote stukken inslikt. Wat hij het beste kan eten is kipkarkas en kwartellijfjes. Maar nu kreeg hij laatst erg last van zijn darmen, en nu ik jullie topic lees, denk ik aha, misschien is dat te vet geweest?
Hij is sowieso gevoelig op maag en darmen.
(Waren kwartellijfjes van Floris).
Als die lijfjes vet waren had je dat met het blote oog kunnen zien. Het vet zit er namelijk op en aan. Je ziet dat gelijk. En ze zien geel van het vet.
Ik heb wel eens kwartellijfjes van Floris gehad en dat waren toen mooie, vleesrode lijfjes waar niets mis mee was.
Ik krijg er volgende week weer binnen dus ben benieuwd.
Maar tenzij jouw lijfjes zichtbaar veel vet bevatten denk ik dat de diarree door iets anders is veroorzaakt.
Door Lizzy
#3466883
Ik vind kwartellijfjes weinig vet maar gek genoeg vallen ze hier bij Sjoerd ook vaak niet lekker. De karkasjes wel maar de ex-leggers (de lijfjes dus) niet. Hoe het komt weet ik ook nog steeds niet.
Gebruikersavatar
Door pike
#3466884
Lizzy schreef: ma 08 jan 2024, 08:15 Ik vind kwartellijfjes weinig vet maar gek genoeg vallen ze hier bij Sjoerd ook vaak niet lekker. De karkasjes wel maar de ex-leggers (de lijfjes dus) niet. Hoe het komt weet ik ook nog steeds niet.
Dat is toch vreemd want de organen zijn er ook uit, uit die lijfjes. Eigenlijk is het toch ook niet meer dan een soort van karkasje, de filet is er namelijk ook af evenals de boutjes. Alleen de vleugeltjes zitten er nog aan.
Door Lizzy
#3466885
pike schreef: ma 08 jan 2024, 08:37 Dat is toch vreemd want de organen zijn er ook uit, uit die lijfjes. Eigenlijk is het toch ook niet meer dan een soort van karkasje, de filet is er namelijk ook af evenals de boutjes. Alleen de vleugeltjes zitten er nog aan.
Ja vreemd he? Vind ik ook. Nou is Sjoerd wel gevoelig he, op zijn spijsvertering. Maar het is zelfs dat ik ze voor voorlopig geschrapt heb van zijn menu.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3466887
Bruun doet het er goed op tot nu toe. Zijn ook van Floris. Karkasjes met de kop er nog aan vast. Zien er niet vet uit hier.
Door Nikass
#3466898
pike schreef: zo 07 jan 2024, 22:46 Als die lijfjes vet waren had je dat met het blote oog kunnen zien. Het vet zit er namelijk op en aan. Je ziet dat gelijk. En ze zien geel van het vet.
Ik heb wel eens kwartellijfjes van Floris gehad en dat waren toen mooie, vleesrode lijfjes waar niets mis mee was.
Ik krijg er volgende week weer binnen dus ben benieuwd.
Maar tenzij jouw lijfjes zichtbaar veel vet bevatten denk ik dat de diarree door iets anders is veroorzaakt.
Nee dan kan dat het probleem niet zijn. Ze zagen er inderdaad meer rood uit dan geel.
Gebruikersavatar
Door pike
#3466909
Kim_S schreef: ma 08 jan 2024, 09:41 Bruun doet het er goed op tot nu toe. Zijn ook van Floris. Karkasjes met de kop er nog aan vast. Zien er niet vet uit hier.
Verleden jaar heb ik deze ook aan Malbec gegeven. Die had er ook geen problemen van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door