Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3464063
Kirsten5 schreef: do 12 okt 2023, 19:27 Bedankt, ik heb inmiddels voor de aankomende 2 weken porties gemaakt.
Ik lees alleen overal pens dag en vis dag staan.
Eten ze dan de hele dag pens of vis of is het 1 maaltijd?
Of kan het bijvoorbeeld ook 2x 1 maaltijd vis dus bijvoorbeeld maandag ochtend en donderdag avond.
Ik weet niet waar je dat leest maar hier op Barfplaats doen wij daar al sinds 2003 niet aan (dus nooit). Wij zien pens gewoon als orgaanvlees, onderdeel van de maaltijd. En vis zien wij als een extra toevoeging. Dus bijv. 2 keer per week 1 sardientje of panharing. Er is geen enkele goede reden of goede onderbouwing om een pens of vismaaltijd te geven.
#3464066
Top bedankt, hij heeft vandaag ontbeten met een rol van 4 vier soorten vis en krijgt straks nog kwartel en een 5 diersoorten rol.
Hij eet trouwens ook laatste dagen wat gras en plantjes, niet super veel gewoon een paar hapjes.
Voorheen deed die dit zo goed als nooit.
Betekend dit dat die iets te kort komt?
Ik heb van kivo vgm 2 groente rollen.
Ik geef hem er straks een stukje van 30 gram bij.
Kan dit daarbij helpen ?
#3464068
Even over vis: rauwe vis kan een stof bevatten die vitamine B1 afbreekt. Thiaminase. De vissoorten die dat wel en niet bevatten staat hier: viewtopic.php?f=11&t=135229

Maar gewoon voor de zekerheid zeggen wij hier dat je niet meer dan 10% van je complete menu moet laten bestaan uit vis.

Gras eten is eigenlijk een heel natuurlijk gedrag. Maar het kan wel zijn dat je hond behoefte heeft aan extra vezels en het daarom eet. Een toevoeging van een rauwe groentenmix helpt daarbij. Je kunt ook wat extra zeewier geven, dat bevat ook vezels en prebiotica. Het kan ook zijn dat je hond moet wennen aan de nieuwe zuur/basisch verhouding van zijn voeding en wat dat doet in het lichaam. En met gras eten de zuur/basisch verhouding balanceert. Gewoon lekker z'n gang laten gaan dus.
#3464168
Kirsten5 schreef: ma 16 okt 2023, 21:56 Dankjewel.
Moet ik trouwens nog rekening houden met wat ik voer tijdens ontwormen?
Hij moet eigenlijk deze week weer maar z’n buik is wel altijd een beetje van slag de dag van het ontwormen.
Nee, maar ik zou niet ontwormen zonder zeker te weten of er wormen zijn. Dus eerst een mestonderzoek aanvragen via het Woud.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door