Nieuw hier op Barfplaats, dus even een kleine introductie

Wij hebben een 2 jaar jonge Boxer die luistert naar de naam Rudy. Hij is onze eerste hond en we hebben er direct onze handen mee vol

Maar qua gezondheid zou het een tikkeltje beter kunnen. Zo kampte hij in het begin met een parasiet (ben even de juiste naam kwijt) die maar moeilijk verdween. Ook nadien was zijn ontlasting vaak een stinkend hoopje platte brei. Rudy weegt nu 32kg en staat vrij ‘scherp’ in vergelijking met andere Boxers.
Hierna volgden een paar oorontstekingen die bleven aanslepen en nooit helemaal verdwenen naar onze mening. Het laatste jaar is hij dan nog stevige jeuk beginnen krijgen rond zijn oren, mond en schouders waardoor hij vaak zit te krabben.
De dierenarts dacht aan een voedselallergie en zette Rudy op hypoallergeen brokkenvoer van Hills, aangevuld met 2 weken cortisone & anti-allergeen pilletjes (Apoquel). De jeuk verdween tijdens de eerste 2 weken cortisone maar kwam daarna, in mindere mate, wel terug.
Buiten het feit dat het bij de dierenarts allemaal wat vaag & algemeen aanvoelde, ging ik zelf op zoek en kwam zo uit bij BARF. Ik kocht direct het boek van Lizzy en ging overtuigd aan de slag. De brokkenvoeding die Rudy kreeg sloeg nergens op, onze hond had amper interesse in zijn brokken.
Rudy zit nu een kleine maand aan de verse BARF voeding en zijn voedermomenten zijn een echt feest geworden. Het doet ons plezier om te zien met hoeveel zin hij nu zijn kom uitlikt. Na een maandje proberen en experimenteren heb ik nog enkele (nou, eigenlijk héél veel

* Het krabben is nog niet verminderd. Is dit kwestie van geduld of kunnen we andere stappen ondernemen om de echte oorzaak te vinden.
* De ontlasting lijkt me vaak héél hard en vinden we er onverteerde botjes en andere dingen in terug. We geven nu kip- & eendennek die in kleine stukjes zijn geknipt met de snoeischaar.
- Zou het beter zijn om even terug te schakelen op gemixt botvlees?
- Zou extra probiotica zinvol zijn, een paar keer per week krijgt hij wat Kefir op zijn likmat
* De geur van de ongewassen pens is niet te harden en dat krijg ik niet meer verkocht hier thuis

Alvast bedankt voor de extra info.