Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Liesje
#3461567
Bijna 2 jaar voer ik barf, en nog heeft er 1 van de 4 honden er moeite mee. Bijna stikken, maar vaker na het eten hard piepen alsof het blijft hangen ergens. Het maakt niet uit of ik het klein knip of in zijn geheel geef.
Het gaat ergens niet goed. Ze kreeg kip en eendenekken, konijn en kwartelkarkas, parelhoen en kalkoen vond ik sws te hard.
Nu ben ik gemalen botmix gaan geven van dogmeat. Maar....
Daar kan ik geen 40% van geven. Max 20 %, anders witte drollen. 15 % is het beste . Maar das zo weinig. Is duidelijk geen bevleesd bot.
Ze is 10 kg en krijgt 200 gr.
Das maar 15% is 30 gr gemalen bot, 40% bv konijnkarkas is 80 gr . Vul ik dit aan met spiervlees?

Het liefste zou ik een vleesmolen kopen die alles kan malen van wat ik geef, evt ook parelhoenkarkas.
Maar geen extra schijf ergens anders bestellen, gewoon ergens kopen. Bv bij Goos in Venlo. Hebben er mensen ervaringen mee met deze winkel?
Alvast bedankt!
Door Lizzy
#3461568
Liesje schreef: za 22 jul 2023, 03:42 Bijna 2 jaar voer ik barf, en nog heeft er 1 van de 4 honden er moeite mee. Bijna stikken, maar vaker na het eten hard piepen alsof het blijft hangen ergens. Het maakt niet uit of ik het klein knip of in zijn geheel geef.
Het gaat ergens niet goed. Ze kreeg kip en eendenekken, konijn en kwartelkarkas, parelhoen en kalkoen vond ik sws te hard.
Nu ben ik gemalen botmix gaan geven van dogmeat. Maar....
Daar kan ik geen 40% van geven. Max 20 %, anders witte drollen. 15 % is het beste . Maar das zo weinig. Is duidelijk geen bevleesd bot.
Ze is 10 kg en krijgt 200 gr.
Das maar 15% is 30 gr gemalen bot, 40% bv konijnkarkas is 80 gr . Vul ik dit aan met spiervlees?

Het liefste zou ik een vleesmolen kopen die alles kan malen van wat ik geef, evt ook parelhoenkarkas.
Maar geen extra schijf ergens anders bestellen, gewoon ergens kopen. Bv bij Goos in Venlo. Hebben er mensen ervaringen mee met deze winkel?
Alvast bedankt!
Ik heb geen ervaring met de winkel maar je kunt er vanuit gaan dat de botmixen weinig (geen) vlees bevatten. Ik zou daarom 15% botmix geven. Ja, als je hond het daar goed op doet, dan is dat het juiste percentage! Komt ze echt niks aan tekort.
Door EarlSaunders
#3461824
Bijna 2 jaar voer ik barf, en nog heeft er 1 van de 4 honden er moeite mee. Bijna stikken, maar vaker na het eten hard piepen alsof het blijft hangen ergens. Het maakt niet uit of ik het klein knip of in zijn geheel geef.
Het gaat ergens niet goed. Ze kreeg kip en eendenekken, konijn en kwartelkarkas, parelhoen en kalkoen vond ik sws te hard.
Nu ben ik gemalen botmix gaan geven van dogmeat. Maar....
Daar kan ik geen 40% van geven. Max 20 %, anders witte drollen. 15 % is het beste . Maar das zo weinig. Is duidelijk geen bevleesd bot.
Ze is 10 kg en krijgt 200 gr.
Das maar 15% is 30 gr gemalen bot, 40% bv konijnkarkas is 80 gr . Vul ik dit aan met spiervlees?

Het liefste zou ik een vleesmolen kopen die alles kan malen van wat ik geef, evt ook parelhoenkarkas.
Maar geen extra schijf ergens anders bestellen, gewoon ergens kopen. Bv bij Goos in Venlo. Hebben er mensen ervaringen mee met deze winkel?
Alvast bedankt!
Als u handige apps voor dieren wilt vinden,apk mod android kunt u gratis en veilig naar de Getmodnow-website gaan, zodat u gerust kunt zijn.
Want misschien zijn de voedingsingrediënten niet geschikt voor die hond. U dient dit aan uw dierenarts te vragen
Laatst gewijzigd door EarlSaunders op zo 30 jul 2023, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#3461825
Dierenartsen kennen in den regel weinig tot niets van zelf samengestelde rauwe voeding hoor.

We vinden het wel fijn als je jezelf eens zou voorstellen in een eigen topic als je nieuw bent. Heb je zelf een hond of een kat? Voer je rauw of wil je rauw gaan voeren?
Door yazzie
#3461827
Kiezebrink heeft ook 2 bevleesde botmixen: gemalen kippenruggen en gemalen kwartellijven. Misschien ook een optie? Ontlasting bij mijn honden blijft hierop goed, al mix ik het dan met KB hert.

Hier ook een hond die problemen heeft met de vertering van bevleesde botten en ze ook niet meer wil eten. Ook stukken vlees eet hij niet. Lastig hé zo'n moeilijke eter? :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#3461835
pearlsofpassion schreef: zo 30 jul 2023, 10:47 Dierenartsen kennen in den regel weinig tot niets van zelf samengestelde rauwe voeding hoor.

We vinden het wel fijn als je jezelf eens zou voorstellen in een eigen topic als je nieuw bent. Heb je zelf een hond of een kat? Voer je rauw of wil je rauw gaan voeren?
:thumbsupup:
Gebruikersavatar
Door pike
#3461836
yazzie schreef: zo 30 jul 2023, 12:19 Kiezebrink heeft ook 2 bevleesde botmixen: gemalen kippenruggen en gemalen kwartellijven. Misschien ook een optie? Ontlasting bij mijn honden blijft hierop goed, al mix ik het dan met KB hert.

Hier ook een hond die problemen heeft met de vertering van bevleesde botten en ze ook niet meer wil eten. Ook stukken vlees eet hij niet. Lastig hé zo'n moeilijke eter? :-\
Kiezebrink heeft:
gemalen kippennek: 40% bot
gemalen kippenrug: 30% bot
gemalen kwartellijf: 19% bot
Percentages volgens Kiezebrink.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door