Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nikass
#3461188
Sorry volgens mij moet het ergens op barfplaats staan, maar ik kan het niet vinden...
Welk fruit mogen honden eten?
Door Lizzy
#3461190
Ik vind fruit niet helemaal tof voor honden. Er zit ontzettend veel suiker in (veel meer dan in de oorspronkelijke vrucht). Maar goed, behalve druiven mag een hond alles. Wel uitkijken met de pitten. Er zijn fruitsoorten die gewoon wel heel gezond zijn: blauwe bessen, frambozen, bramen. Maar dan wel onbespoten.

Dat is het andere probleem met fruit: er zit ontzettend veel gif op, tenzij het bewezen onbespoten is (biologisch of uit je eigen tuin of wildpluk).
Door Nikass
#3461192
Wij eten zelf alleen biologisch fruit en groenten en ik heb zo'n hond die dan bij je komt zitten in de hoop ook een stukje te mogen. Vandaar mijn vraag :)
Door frodo quin
#3461959
Op druiven na is er inderdaad niets giftig.

Doorgaans wordt gezegd dat je fruit beter niet met vlees geeft, muv appel. Waarom appel wel goed te combineren zou zijn weet ik niet.

Mijn mevrouw is gek op frambozen en banaan, ook aardbei lust ze graag. Het gaat gelukkig al beter met het stelen ervan :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door