Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3460884
pearlsofpassion schreef: ma 12 jun 2023, 12:43 Maar dat is toch in verhouding met de grootte van de hond? De maag is dan groter. De ophanging, de hele torso is toch in verhouding met de (gemiddelde) hoeveelheid dat zo'n hond eet.
Zou je niet beter vergelijken met de percentages van het lichaamsgewicht?
Of krijgen echt enkel heel grote/zware honden een maagtorsie? Misschien gewoon die die een hoog percentage eten.
En weten ze eigenlijk wel of veel eten in een keer zo'n torsie veroorzaakt of is dat speculatie?
Dat zat ik me ook af te vragen. Moa is lang geen 35 kilo (ik schat dat ze 25-27 kilo weegt), maar ze krijgt nog steeds ruim een kilo barf, 1 x per dag 's avonds na de laatste wandeling. Heeft een windhondenlijf (ik vermoed dat ze boxer x galgo espanol is), met een schofthoogte van 63 cm, en is goed op gewicht nu.
Een hond van 40 kilo die een kilo voer in één keer eet zou toch minder 'eng' moeten zijn dan een hond van 25 kilo die dezelfde hoeveelheid in één keer krijgt, zou ik - als absolute leek - denken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door