Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#3457956
Waarschijnlijk stop ik met vis voeren. Nog even goed over nadenken.
Tom maalde altijd zalm en dat werd graag gegeten twee maal per week. Niet te veel, want dat gaf diarree.
Voor twee honden was dat wat veel werk, dus vis gekocht en daar ben ik niet blij mee. Nu die kleine visworsten van Kivo, 500 gram in vieren verdelen en dan twee keer per week een klein beetje per hond, grootste 8 kilo.
Kan misschien wel net zo goed stoppen en capsules geven.
Ik lees dagelijks een capsule, maar als het niet medisch is, dan zou toch twee keer per week genoeg moeten zijn?
Weet iemand dat?

Hanny
Door Hanny
#3457957
Misschien ik kan ik nog de vis van kiezebrink proberen.
Vergeleken met eigen gemalen was het wel viezerig, maar ik overweeg het.

Hanny
Gebruikersavatar
Door pike
#3457959
Hanny schreef: ma 20 mar 2023, 12:31 Misschien ik kan ik nog de vis van kiezebrink proberen.
Vergeleken met eigen gemalen was het wel viezerig, maar ik overweeg het.

Hanny
De zalmmix van Kiezebrink is ook een natte, kledderige prak. De vismix van KB is wat dat betreft ietsje beter.

Hele sardientjes/sprotjes dat is niks voor je? Ik vond dat wel gemakkelijk, gewoon wat visjes in de bak. Wel buiten anders zat de hele keukenvloer onder de vis ::)
Door Lizzy
#3457961
Hanny schreef: ma 20 mar 2023, 12:21 Waarschijnlijk stop ik met vis voeren. Nog even goed over nadenken.
Tom maalde altijd zalm en dat werd graag gegeten twee maal per week. Niet te veel, want dat gaf diarree.
Voor twee honden was dat wat veel werk, dus vis gekocht en daar ben ik niet blij mee. Nu die kleine visworsten van Kivo, 500 gram in vieren verdelen en dan twee keer per week een klein beetje per hond, grootste 8 kilo.
Kan misschien wel net zo goed stoppen en capsules geven.
Ik lees dagelijks een capsule, maar als het niet medisch is, dan zou toch twee keer per week genoeg moeten zijn?
Weet iemand dat?

Hanny
Visolie geeft je wel de broodnodige omega 3 vetzuren. Maar niet de vitamine D. Is de wilde zalm filet uit de diepvries (AH of Jumbo) nog wat voor je? Dat bevat en omega 3 en veel vitamine D.
Door Hanny
#3457979
Nee, sardientjes besteld en afgekeurd. Uit blik is heerlijk, doen we niet.
Vit. d blijft voor mij toch een vraagteken. Ik lees daar verschillend over. Nu maken we de druppeltjes op, die Anna kreeg toen ze puppen had.
Waarschijnlijk ga ik voor de vismix. Moet toch wat hart bestellen, dat is op. Onverwacht.
Diepvries zalm gaat de begroting te boven, dus ook niet.
Als de vismix niet bevalt, dan capsules, maar hoeveel dan? Ik lees dagelijks, maar ik herinner me, dat Tannetje lang geleden zei, dat je met capsules veel meer visolie gaf, dan er in een hapje vis zit.
Misschien kan Lizzy daar nog iets over zeggen.
Bedankt voor de informatie,
Hanny
Door Lizzy
#3457985
Hanny schreef: ma 20 mar 2023, 16:07 Nee, sardientjes besteld en afgekeurd. Uit blik is heerlijk, doen we niet.
Vit. d blijft voor mij toch een vraagteken. Ik lees daar verschillend over. Nu maken we de druppeltjes op, die Anna kreeg toen ze puppen had.
Waarschijnlijk ga ik voor de vismix. Moet toch wat hart bestellen, dat is op. Onverwacht.
Diepvries zalm gaat de begroting te boven, dus ook niet.
Als de vismix niet bevalt, dan capsules, maar hoeveel dan? Ik lees dagelijks, maar ik herinner me, dat Tannetje lang geleden zei, dat je met capsules veel meer visolie gaf, dan er in een hapje vis zit.
Misschien kan Lizzy daar nog iets over zeggen.
Bedankt voor de informatie,
Hanny
Hoe vaak je visolie capsules moet geven hangt af van de capsule. De dosering. Dus hoeveel EPA en DHA in de capsule zit. En hoe groot/zwaar de hond is. En wat je verder voert.

Maar visolie lost dus niet je vitamine D probleem op.
Door Lizzy
#3457987
Is Möller levertraan nog een optie? Je hebt er maar heel weinig van nodig, misschien ook voor jezelf goed? Enige nadeel is wel dat het maar 3 maanden houdbaar is.... Het bevat wel omega 3 en vitamine D. En ook A.
Door Hanny
#3457988
Ik wist niet eens, dat er een vit. d tekort zou zijn.
Once upon a time voerde ik wel levertraan bij, dat werd aangeraden in zo'n klein oranje boekje van de Hondt. Heb jij geloof ik ook nog.
ik neem zelf al tig jaren calcium citraat en levertraan capsules is.
Levertraan drie maanden lijkt me wel haalbaar. Ga eens op zoek.

Bedankt Hanny
Door Lizzy
#3458014
Hanny schreef: ma 20 mar 2023, 17:32 Ik wist niet eens, dat er een vit. d tekort zou zijn.
Once upon a time voerde ik wel levertraan bij, dat werd aangeraden in zo'n klein oranje boekje van de Hondt. Heb jij geloof ik ook nog.
ik neem zelf al tig jaren calcium citraat en levertraan capsules is.
Levertraan drie maanden lijkt me wel haalbaar. Ga eens op zoek.

Bedankt Hanny
Ja, ik heb dat boekje ook nog wel!

Problemen met vitamine D blijken uit dit topic: viewtopic.php?f=1&t=138034&hilit=vitamine+d+kanker

Overigens is Möller tot nu toe het enige merk dat ik gevonden heb dat vitamine D bevat die van nature voor komt in levertraanolie. Alle andere merken voegen vaak vitamine D toe. Da's net niet goed genoeg.
Door Hanny
#3458017
Dank je voor de informatie. In juni heeft de Borderterrier club een lezing over vitamines te korten en zo. Gegeven door een lid van de club. Ga ik zeker heen.
Er wordt lever gegeten, ook eieren. Kluts dat door de groenten heen, per drie dagen. Zou per twee dagen kunnen. Ga ik waarschijnlijk doen.
Woensdag in Hengelo een rol vis halen. Heb ik eerder ook gevoerd, maar de laatste tijd bestelde ik alles in één keer. De vit d druppels en de capsules, die ik inneem, zijn van een andere kwaliteit, dan er wordt geadviseerd. Soms zijn dingen gewoon zo. Wat niet kan, kan niet, voor ons en voor de honden.
Nu nog goed nadenken, of er iets is om Juul wat te helpen. Ik vind haar erg stijf voor een hond van nog geen 11 jaar. Daar begon de visolie gedachte mee. Vorige oudere honden leken baat te hebben bij glucosamine msm poeder. Heeft een mens iets om zich mee bezig te houden.

Hanny
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3458043
Golden paste is ook goed voor stijfheid.
Mijn ma zweert erbij en het lijkt bij Cuzco (kat) ook wel iets te helpen.
Door Lizzy
#3458046
Ik zweer ook bij Golden Paste. Neem het ook zelf. Merk het gelijk als het op is en ik een paar dagen geen zin heb om het te maken.
Door Hanny
#3458049
Dat zit ook al in mijn gedachten. Had er niet zo veel zin in om er weer mee te beginnen.
Ik maakte per dag klaar. Als je een grotere portie maakt, lost het dan makkelijk op?
Ergens gelezen, dat het dan beter werkt. Moet nu weg. Zal me er weer eens in verdiepen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door