Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#145
Goed, in mijn onderschrift staat dus nu een foto van Brutus met duif. Als je goed kijkt, zie je dat arme koppie van die duif liggen (helemaal onderin). Zielig. Nee, dit was geen goed plan!
Groetjes, Lizzy
Door roger
#146
<< Nee, dit was geen goed plan!<<

Ben ik niet zo zeker van Lizzy, dat was volgens mij wel een goed plan , alleen je roedel wil niet meewerken, das alles.


Gr.
Roger;
Door 202spots
#147
Hi Lizzy
Ik heb NU pas het hele verhaal gelezen!!
Misschien dat ze het lekkerder vinden asl het verse en zelf gevangen duif is??? ;)
Ik weet niet zeker welke Spot het presteerd,maar is nu 2x gebeurd dat ik alleen 'n lading veren en 'n eetlepel zaadjes(uit de crop/maag) terug vind in de tuin.
De hele duif word naar binnen gewerkt.... :o


Roger.....WIE is dat pluizenbolletje onder je berichten???
Door roger
#148
<<Roger.....WIE is dat pluizenbolletje onder je berichten???<<


Biryook toen hij ongeveer 4 weken was en zijn wolvenmaskertje er begon door te komen.

Gr.
Roger
Gebruikersavatar
Door chooky
#150
ps roger (fluisterend lezen!) ik heb toch wel de goeie foto bij de naam geplaatst he.........
check over 2 minuutjes even je PB
groetjes Eva
Door roger
#151
>>
en zo is tie nu ;D ;D ;D :-* :-* :-*

Afbeelding
>>


Klopt en allemaal met zelf in mekaar geflikkerde rauw voeding.
Niet slecht voor een, amateuristische,  onprofesioneel bezig zijnde barfer, volgens sommige althans hé ! ;) ;) ;)


Gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op di 14 okt 2003, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#152
nee hè! doet ie nu alweer eeen kruisje >:(
ik ga eerst even koken en daarna zal ik die weerbarstige foto eens even flink aan de tand voelen!
Gebruikersavatar
Door chooky
#153
wat raar zeg. zodra ik naar een foto van die site (van geocities) link, dan gaat die foto raar doen, en wordt het een kruisje ???

aanvulling:
Ik heb het nu zo gedaan dat er een link staat naar de website met de wolfjes-fotos:
http://www.geocities.com/hond_kat_club/wolffotos.html
Als ik naar fotos link gaat het mis, dus doe ik maar niet meer.
groetjes Eva
Laatst gewijzigd door chooky op di 14 okt 2003, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#154
<< Nee, dit was geen goed plan!<<

Ben ik niet zo zeker van Lizzy, dat was volgens mij wel een goed plan , alleen je roedel wil niet meewerken, das alles.


Gr.
Roger;
Stelletje eigenwijze mutsen zijn het, die roedel van mij ;D!

Hoi Dory, ik weet niet hoor of ze verse wel lekker vinden... Deze was trouwens wel vers! Misschien miste ze de veertjes?!
Groetjes, Lizzy
Door Nelly
#155
Zal het Lizzy niet vragen, want die is vegetariër, maar voor de anderen: hebben jullie zelf wel eens duif gegeten. Nogal bitter stukje vlees, waar je als mens heel wat aan moet doen om het lekker te maken met wijn of bruin bier of zo en veel kruiden en wat gedroogde pruimen er bij om het bitter te compenseren. Die honden vinden die duiven misschien ook pas lekker met een potje bier erbij en wat zoetigheid ;D
gr.
Nicolette
Hoi Nicolette, ik heb wel een paar keer duif gegeten, volgens mij was dat wel tamme duif. Bitter vond ik ze absoluut niet, alleen had de laatste volgens mij tig-duizend vlieguren, want die wàs me toch taai! ;D ;D ;D
Door oebaya
#156
Hoi Nicolette, ik heb wel een paar keer duif gegeten, volgens mij was dat wel tamme duif. Bitter vond ik ze absoluut niet, alleen had de laatste volgens mij tig-duizend vlieguren, want die wàs me toch taai! ;D ;D ;D
Misschien waren die duiven die Lizzy probeerde te voeren ook over de maximaal toegestane vluchttijd heen. ;D
En bitter is natuurlijk ook maar betrekkelijk en heeft ook met persoonlijke smaakbeleving te maken, maar rundvlees is gewoon zoeter dan vlees van duiven of van ander wild. Heeft iets met het bloedsuikergehalte van de diersoort te maken. Zo is paardenvlees nog weer zoeter dan rundvlees en uit betrouwbare ??? bron heb ik vernomen dat vlees van mensen en apen smaakt alsof er eerst suiker overheen is gegaan. :-/
Door Nelly
#157

Misschien waren die duiven die Lizzy probeerde te voeren ook over de maximaal toegestane vluchttijd heen. ;D
En bitter is natuurlijk ook maar betrekkelijk en heeft ook met persoonlijke smaakbeleving te maken, maar rundvlees is gewoon zoeter dan vlees van duiven of van ander wild. Heeft iets met het bloedsuikergehalte van de diersoort te maken. Zo is paardenvlees nog weer zoeter dan rundvlees en uit betrouwbare  ??? bron heb ik vernomen dat vlees van mensen en apen smaakt alsof er eerst suiker overheen is gegaan. :-/
Heb ook weleens gehoord dat dit errug zoet zou zijn, ja. En idd bitter of niet is een persoonlijke kwestie, Thei en ik houden sowieso al van de wat sterke smaak van wild. Paaedenvlees eet ik eigenlijk nooit, is gevoelsmatig voor mij bijna net als hondenvlees eten, hoewel ik weet dat paardenvlees erg gezond schijnt te zijn. Met lamsvlees heb ik weer totaal geen moeite, net zo min als met konijn. Gek hè. :-/
Door karin2
#158
Heb ook weleens gehoord dat dit errug zoet zou zijn, ja. En idd bitter of niet is een persoonlijke kwestie, Thei en ik houden sowieso al van de wat sterke smaak van wild. Paaedenvlees eet ik eigenlijk nooit, is gevoelsmatig voor mij bijna net als hondenvlees eten, hoewel ik weet dat paardenvlees erg gezond schijnt te zijn. Met lamsvlees heb ik weer totaal geen moeite, net zo min als met konijn. Gek hè. :-/

over duiven gesproken .... :-/
heeft er hier iemand verstand van sierduiven ???
mijn kids hebben vanavond nl . een duif gevonden aan de kerk hier (spierwit met een blauw-grijze vlek in haar nek en een waaierstaart

ze is heel tam , je kan haar zo vastnemen en ze gaat niet vliegen ,heeft ook niks gebroken ofzo en ze komt echt naar de mensen naartoe .
iemand een idee wat voor ras dit is ???
ze zit nu opgesloten in de badkamer in de papegaaienkooi van wijlen sjako :P
dit om te verhinderen dat mijn honden of katten te enthousiast gaan barfen ;D
morgen toch eens rondhoren wie er sierduiven heeft en het beestje onderdak wil geven , want hier is het beestje zijn leven niet veilig :o
8)
Door Lizzy
#159
Klinkt mij als een tamme Turkse Tortel. Ik heb er zelf 1 gehad (aan komen waaien). Ze heette Lou Lou en was ontzettend tam en lief. Ze kunnen waanzinnig lekker koeren. Ze maken de prachtigste geluidjes, als ze zich bij je thuis gaan voelen. Dus, als je een plekje hebt, dan is het erg leuk om hem/haar te houden en er zelfs eentje bij te nemen!! De honden en katten wennen er wel aan hoor!

Hoe oud Turkse Tortels kunnen worden is onduidelijk. De een zegt 3 en de ander zegt 15.

Onze Lou Lou is overigens naar een ander baasje gegaan. Deze mevrouw had een zeer grote voilliere. Ze zit daar inmiddels 2 jaar en heeft vaste verkering met een Diamand duif. Gelukkig krijg ik regelmatig een belletje of foto's van Lou Lou zodat ik weet dat het goed met haar gaat.

Een beetje duivenzaad/korrels en af en toe wat groenvoer en fruit en brood en ze zijn helemaal happy.

Groetjes, Lizzy
p.s., volgens mij gaan Post en Turkse duiven niet zo lekker samen. Iemand met een leuke volliere zou fijn zijn. Turkies zijn niet van die vliegers. Lou Lou woont niet alleen met de Diamand duif, maar ook met parkieten, kippen, en andere vogeltjes.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 16 okt 2003, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door