ellyE schreef: ↑za 22 feb 2020, 18:10
Mijn beide bouviers aten samen zo’n 1200 gram per dag, dus ik had een aparte (tafelmodel) diepvries speciaal voor hondenvoer. Maar mijn ene bouvier is gaan hemelen en mijn andere bouvier heeft nierfalen en krijgt nu speciaal voer van de dierenarts. We hebben nu een kleine cocker spaniel van 7 maand, ze weegt bijna 10 kilo en krijgt dus heel wat minder voer. Ze krijgt tot nu KVV maar ik wil voor haar ook graag barf.
Maar nu mijn vraag: hoe doen jullie dat met kleine honden? Je hebt maar weinig botten/spiervlees/orgaan/groente nodig. Waar koop je zulke kleine hoeveelheden? Ik had gehoopt dat het in een aparte lade in onze diepvries zou kunnen passen
Ik heb ook een kleintje van 7 kilo , het is meer werk qua portioneren omdat ze nu eenmaal minder eten .
Dus ja , met bv een kilo kipkarkas doe ik 11 keer . Ik vrees dat je barf niet kwijt kunt in een lade , of je moet bv al vaak inkopen doen . Het hangt er vanaf waar je je spullen wilt kopen , je zou bv hier op het forum een oproep kunnen plaatsen . Wie weet zijn er mensen in jouw omgeving , dan zou je bv samen kunnen bestellen . Ik heb zelf een vrieskast , ik bestel bij Oervoer daar verkopen ze ook kleine hoeveelheden , parelhoenkarkas gaat bv per 200 gram . Orgaan is bv ook zo iets , dat kun je daar per 150 gram kopen . En zeker met bv nier is dat handig , dat is maar zo,n kleine hoeveelheid die ze eten
Spiervlees haal ik vaak bij de slager , en dan bv drie, vier soorten van 300 gram . Zo kan ik afwisselen , maar ik haal bv ook wel bij de poelier . Als ik van alles kilo verpakkingen moet kopen dan ligt het veel te lang .