Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellyE
Mijn beide bouviers aten samen zo’n 1200 gram per dag, dus ik had een aparte (tafelmodel) diepvries speciaal voor hondenvoer. Maar mijn ene bouvier is gaan hemelen en mijn andere bouvier heeft nierfalen en krijgt nu speciaal voer van de dierenarts. We hebben nu een kleine cocker spaniel van 7 maand, ze weegt bijna 10 kilo en krijgt dus heel wat minder voer. Ze krijgt tot nu KVV maar ik wil voor haar ook graag barf.
Maar nu mijn vraag: hoe doen jullie dat met kleine honden? Je hebt maar weinig botten/spiervlees/orgaan/groente nodig. Waar koop je zulke kleine hoeveelheden? Ik had gehoopt dat het in een aparte lade in onze diepvries zou kunnen passen
Door CindyMayella
Appie (teckel) kreeg 250 gr barf... met hulp van het rekenmodel berekende ik wat hij per 4 weken aan bot/spier/orgaan nodig had (elk afzonderlijk) en ik rondde de gewichten af tot kilo’s.... En dat sneed ik en verdeelde het over bakjes; bot ging in diepvrieszakjes (kreeg hij in de ochtend) en orgaan/spier en groente gingen samen in een bakje... wat ik overhield, schoof op naar de volgende 4 weken.
Soms kwam ik iets tekort aan bijv orgaan, dan haalde ik bij de supermarkt een zakje Smuldier lamshart of kippenhartjes.... of een kipfilet als het spiervlees net te weinig was.....
Nu met 2 teckels sinds 2 jaar, is het best wel veel werk geworden voor mij, dus sinds 5 weken krijgen ze beiden kvv en dat gaat allemaal in bakjes... de ruim 12 kilo kvv verdeel ik over 2 dagen om te snijden, maar ik ben een stuk sneller klaar...
Door pike
CindyMayella schreef: za 22 feb 2020, 18:26 Appie (teckel) kreeg 250 gr barf... met hulp van het rekenmodel berekende ik wat hij per 4 weken aan bot/spier/orgaan nodig had (elk afzonderlijk) en ik rondde de gewichten af tot kilo’s.... En dat sneed ik en verdeelde het over bakjes; bot ging in diepvrieszakjes (kreeg hij in de ochtend) en orgaan/spier en groente gingen samen in een bakje... wat ik overhield, schoof op naar de volgende 4 weken.
Soms kwam ik iets tekort aan bijv orgaan, dan haalde ik bij de supermarkt een zakje Smuldier lamshart of kippenhartjes.... of een kipfilet als het spiervlees net te weinig was.....
Nu met 2 teckels sinds 2 jaar, is het best wel veel werk geworden voor mij, dus sinds 5 weken krijgen ze beiden kvv en dat gaat allemaal in bakjes... de ruim 12 kilo kvv verdeel ik over 2 dagen om te snijden, maar ik ben een stuk sneller klaar...
Ik weet niet hoeveel de 2 teckels samen eten, maar kan je niet 1 rol uit de vriezer nemen en die opvoeren in 3 dagen? Dan hoef je helemaal niet te snijden en te verdelen en in bakjes te doen om weer in te vriezen. :-\
Door CindyMayella
Dat zou idd wel kunnen ;) .... maar ze eten beiden niet dezelfde hoeveelheid en Appie krijgt sinds een week wat minder omdat ie iets te stevig wordt :-\ .... dan moet ik alsnog elke maaltijd afwegen, toch?? Ook voor de rest in huis is dit makkelijk(er); ze weten van wie welk bakje is en kunnen zij het ook geven..... maar kan zijn dat ik moeilijker doe ipv makkelijker ;) ;D ....
Door smulpaap
ellyE schreef: za 22 feb 2020, 18:10 Mijn beide bouviers aten samen zo’n 1200 gram per dag, dus ik had een aparte (tafelmodel) diepvries speciaal voor hondenvoer. Maar mijn ene bouvier is gaan hemelen en mijn andere bouvier heeft nierfalen en krijgt nu speciaal voer van de dierenarts. We hebben nu een kleine cocker spaniel van 7 maand, ze weegt bijna 10 kilo en krijgt dus heel wat minder voer. Ze krijgt tot nu KVV maar ik wil voor haar ook graag barf.
Maar nu mijn vraag: hoe doen jullie dat met kleine honden? Je hebt maar weinig botten/spiervlees/orgaan/groente nodig. Waar koop je zulke kleine hoeveelheden? Ik had gehoopt dat het in een aparte lade in onze diepvries zou kunnen passen
Ik heb ook een kleintje van 7 kilo , het is meer werk qua portioneren omdat ze nu eenmaal minder eten .
Dus ja , met bv een kilo kipkarkas doe ik 11 keer . Ik vrees dat je barf niet kwijt kunt in een lade , of je moet bv al vaak inkopen doen . Het hangt er vanaf waar je je spullen wilt kopen , je zou bv hier op het forum een oproep kunnen plaatsen . Wie weet zijn er mensen in jouw omgeving , dan zou je bv samen kunnen bestellen . Ik heb zelf een vrieskast , ik bestel bij Oervoer daar verkopen ze ook kleine hoeveelheden , parelhoenkarkas gaat bv per 200 gram . Orgaan is bv ook zo iets , dat kun je daar per 150 gram kopen . En zeker met bv nier is dat handig , dat is maar zo,n kleine hoeveelheid die ze eten
Spiervlees haal ik vaak bij de slager , en dan bv drie, vier soorten van 300 gram . Zo kan ik afwisselen , maar ik haal bv ook wel bij de poelier . Als ik van alles kilo verpakkingen moet kopen dan ligt het veel te lang .
Door ellyE
Dank je wel. Ik denk dat ik maar af en toe een kilo kippennekken of kipkarkas koop en die als snack geef. En dan verder KVV
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door