Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3393212
Het is weer zover: Giardia in the house... Opvangertje nummer zoveel heeft ook weer het bekende cadeautje meegenomen :-\
Nou is het onderhand bekende hap en kan ik er op zich aardig mee omgaan, echter krijg ik opvanger niet op gewicht/in de weerstand omdat madam eigenlijk alleen karkas, (bij voorkeur kip) soms ook vlees wil eten. Pens, orgaan, groente, noppes. Als ik het stevig mix kan ik daarna alle muren schoonmaken want ze schud net zolang tot alles eraf geschud is... Muren onder de viezigheid en madam heeft haar zin. Maar bouwt zo geen weerstand op lijkt mij.
Situatie:
Galgoteef, 3 jr. wandelend geraamte, bij aankomst 21,6 kg, nu 4 weken bij mij en nu 21,3 :-[ . Kwam hier met 3-weekse kuur tegen tekenkoorts (1e week had ze al in Spanje gehad).
Eerste drol was brokkendrol, daarna mooie barfdrol en vanaf toen hommeles. Heeft vanuit stichting 5 dagen Panacur gehad, week niets en toen nog 8 dagen Metrazol. Ik wil die zooi niet meer.
Eigen honden zijn na enige tijd weer op gewone ontlasting gekomen maar ja, die hebben weerstand.
Momenteel krijgt elke hond hier 2x dgs probiotica, diatomeeënaarde en Puur Parasitus. Eigen honden eten dus gewoon alles, incl. groente. Zij zijn nu ook klachtenvrij maar houd ik in onderhoudsdosis.

Goed bevleesd kipkarkas gaat er (als enige) vlot in. Konijn ook nog wel. Eendennek. Vlees is verschillend, ze is er niet happig op maar eet het wel (deels). Natte pens en orgaan verdomd ze te eten.
Snacks is ze verzot op. Gedroogde pens, geelhaar, eendenvoetjes, noem het en ze staat vooraan te dansen bij het uitdelen. Buit naar de mand en gelijk terugkomen of er nog meer te halen is.
Nog geprobeerd van Smuldier wat kvv naar binnen te krijgen maar ook dit blieft ze niet.

In den beginne koos ik voor de consequente aanpak: Niet eten jammer dan. Echter als er geen weerstand komt gaat het ook niet goed uiteraard. Dus wat is nu verstandig? Dan maar alleen wat madam lust zodat ze aan gaat komen? Maar doet dit ook weerstand kweken?

Het wisselende beeld qua ontlasting: Ene dag pasta-achtig tot redelijk, volgende dag (vandaag dus) weer waterige drab. Word een beetje moedeloos...

Hoor graag tips wat ik beter of anders zou doen. Heel erg, maar ik zit momenteel zelfs al te denken dan maar eens brok in huis te halen. Maar dat druist zó in tegen mijn gevoel... Het lijkt echter wel of ze alleen 'droog' eten wil en niet die natte hap.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3393233
Orgaan zou ik gaan drogen.
En dan op hoge temperatuur zodat de buitenkant snel wat droog is maar de binnenkant nog rauw zeg maar.
Anders eventueel de aanbaktruc? Ik heb Scott nier leren eten door het kort aan te bakken in een drup kokosolie. Door steeds iets korter te bakken ging hij 't uiteindelijk ook rauw eten.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3393251
Dwarreltje schreef: vr 17 jan 2020, 19:20 Dank. Heb gelijk de bestelling voor morgen uitgebreid met 5 kg long.
Je weet dat long niet of nauwelijks voedingswaarde heeft? Natuurlijk wel prima als snack of beloning.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door