Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elies
Hallo forumgangers,

Na een paar jaar van het forum weg te zijn geweest (ik moest stoppen met BARF voeren aan mijn honden & katten vanwege mijn gezondheid), wil ik graag jullie advies vragen.

Met mijn honden (inmiddels 10 en 11 jaar oud) gaat het prima. De katten zijn bij mijn ex gebleven en inmiddels heb ik er twee fretten bij.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het voeren van vlees (KVV en/of BARF) aan hun fretten. Zoja, wat en hoeveel voeren jullie en kunnen jullie mij aan wat adresjes in den Bosch helpen?

De jongste (Chip, 2 jaar oud) bij de fokker wel muizen gehad en wellicht ook kuikens maar dat zie ik zelf (nog) niet zitten. Thuis krijgen ze af en toe wel een stukje kipfilet, rundergehakt en een rauw ei. Zou ze zelf graag kennis willen laten maken met KVV, kippennekjes en kippenorgaanvlees (hart, lever/maag) om mee te beginnen.

Ik hoor graag wat jullie advies is,

Met vriendelijke groet,
Elisabeth van Schaik
Ik heb even in de kattenhoek een topic geopend om hulp voor je te vragen omdat ik me herinnerde dat er vroeger iemand met katten ook fretjes had en die rauw voerde.
De persoon zelf is hier niet meer actief maar iemand antwoordde dat je fretten hoogstwaarschijnlijk het beste als katten voert. Ze zouden in het wild ook hetzelfde dieet hebben.
Hier is het topic : viewtopic.php?p=3391787#p3391787
Door kakocavi
Fretten zijn "nog meer" carnivoor dan een kat (als dat kan) en heb gehoord (weet niet of dat klopt) dat ze wat gevoeliger zijn voor bacteriën. Ik zou dan in de eerste plaats hele prooidieren geven en aanvullen met wat barfdingen zoals karkas, nek en spiervlees, en daarbij letten op de versheid. Kvv als je de fabrikant vertrouwt.
Door Elies
Dank voor jullie reacties. Ik ben inderdaad bekent met de voedingsgevoeligheid bij fretten.

Voor mij is het ook meer als extraatje. Ze krijgen brokjes, qua natvoer zijn ze heel kieskeurig. Het vlees dat ik ze geef eten ze met smaak. Er zijn veel problemen geweet met prooidieren bij fretten. Mijn voorkeur gaat dan ook naar KVV en spier/ orgaan/ zachte botten(kraakbeen).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door