Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Paulus5
#3391374
E7599E76-F6F3-462A-B766-1E0C2C958F1D.jpeg
E7599E76-F6F3-462A-B766-1E0C2C958F1D.jpeg (3.2 MiB) 3359 keer bekeken
E92EE71F-6263-455F-BC19-03B4CCFDBCB2.jpeg
E92EE71F-6263-455F-BC19-03B4CCFDBCB2.jpeg (3.09 MiB) 3359 keer bekeken
D6F13BC0-7EF7-42ED-AF17-DB1F3DFA35F9.jpeg
D6F13BC0-7EF7-42ED-AF17-DB1F3DFA35F9.jpeg (2.37 MiB) 3359 keer bekeken
Zou de krop hier al uit zijn en ingewanden? Waarschijnlijk wel?
Door Paulus5
#3391388
Lijkt mij oke?
53B2C6FD-4BE6-4B5E-A47D-36299DD0F310.jpeg
53B2C6FD-4BE6-4B5E-A47D-36299DD0F310.jpeg (2.84 MiB) 3358 keer bekeken
Door Too
#3391396
Mooie patrijsjes hoor!
Overigens helpt t bij mijn 'zeur-kat' vaak goed om patrijs (en duif) even met koud water te spoelen als ze niet heel enthousiast is, kennelijk zit er dan nog een restantje ingewand oid in.
Door Ruisje
#3391402
Oh, de kop zit er ook nog aan, dat had ik alleen bij enkele. Dan heb je mooi nog wat extra orgaantjes. :)

Kijk ze wel goed na! Voor kat Mien knipte ik ze klein en ik herinner me dat ik weleens een gerstenkorrel erin heb gevonden.
Door Paulus5
#3391449
Ik heb dat ene inderdaad gecontroleerd voor ik het gaf en ga dat blijven doen want ik zal zo al dat die met kop wel wat korrels (mais?) bevatten dus ik haal die er dan uit.

Ik heb een doos van 15 kg met kop gekregen en een doos van 15 kg zonder kop
Ga het afwisselend proberen geven. Ene dag zonder en ene dag met
Hier en daar nog wat mini restjes orgaan te zien en samen met de kop heeft ze wel iets binnen denk ik dan voorlopig

Ze gooide gisteren haar eerste patrijsje naast haar kom en ik dacht even dat ze het niet wilde. Net voor ik een hartaanval kreeg heeft ze dan toch beginnen knagen eraan. Oef
De snoepjes zijn ook goed gedroogd. Lekker krokant en ze vind ze heerlijk (4 kg hele patrijsjes gemalen gedroogd)
Dus dat is toch al iets positiefs aan het verhaal

Gisteren heb ik ook wat kip en rund uitgedeeld. Er zit nog wat kip, zalm, konijn, parelhoen, lam, paard
Die kan ik voor eliminatie bijhouden
Door Paulus5
#3392086
Ik heb 10 dagen patrijs gegeven en daarna ben ik overschakelt op trovet paard en aardappel (ja ik weet het maar ik kon het fysiek niet meer aan en ze wou geen snoep meer en ik kon niet meer trainen) dus ik geef sedert dien al 8 dagen trovet.
10 dagen patrijs en 8 dagen trovet (paardenmeel en aardappel)
Ze is allergie vrij. Oren zijn bijná wit zelf en huid is ook zo licht dat je het bijna niet herkend tussen haar blonde haren. Krabben doet ze ook niet meer

Nu geef ik nog 300 gram trovet voor training gedurende de dag en wil eigenlijk iets van brok blijven geven (nooit gedacht dat ik dit ging zeggen). Ze doet het er ook niet slecht op. Ze heeft zelf geen diarree ofzo gehad.

Is er een brok dat ik kan combineren met een allergie hondje? Of moet ik eerst uitzoeken welke allergie en kan ik zo lang 250 gram trovet blijven geven gedurende de dag en s avonds bv 50 gram vers vlees elke 2 week andere soort?

Ik zoek geen oordeel want ik zat er fysiek doorheen en dat gaat de komende tijd niet veranderen. Ik had ook nooit gedacht dat ik weer brok ging gaan geven

Misschien als ik weet wat ze heeft van allergie kan ik dan nog bekijken wat ik ga geven

Zou beginnen met s avonds
1 week patrijs weer bij eerst
2 weken konijn en patrijs
2 weken paard
2 weken hert
En dan zie ik wel
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3392088
Lees je eerst eens grondig in hoe je elimineert zou ik zeggen..
Je moet niet telkens 2 weken enkel iets voeren, dat is niet te doen. Je begint met 1 iets en gaat dan uitbreiden. Steeds 6 weken tussen laten en als ze jeuk krijgt weer een stap terug.
Maar lees de uitleg eens grondig door. Anders heeft het geen zin, als je het niet goed doet.
Geef nu 6 weken die patrijs en trovet en breidt daarvan uit met andere diersoorten.
Door Paulus5
#3392679
Ze heeft gisterenavond voor het eerst een konijnoor gehad die ik had liggen.
Ze heeft de hele nacht liggen krabben en krabt nu nog steeds en bijt weer in aar huid en poten.
Kan het dat ze aan konijn allergisch is of gaan die reacties zo snel niet?

Ze heeft tijdens de eliminatie nog af en toe gekrabt maar eerder sporadisch en bv tijdens wandelen ofzo door halsband net zoals veel honden maar nu is het zoals voor de eliminatie. Dus waarschijnlijk een voedselallergie? En aan konijn is ze dus allergisch?
Heb nochtans gehoord dat konijnallergie niet vaak voorkomt daarom ben ik daarmee gestart

Geef ik vanavond nog een konijnoor? Om zeker te zijn dat ze allergisch is of stop ik meteen met konijn dingen?
Door Lizzy
#3392682
Paulus5 schreef: do 09 jan 2020, 09:11 Ze heeft gisterenavond voor het eerst een konijnoor gehad die ik had liggen.
Ze heeft de hele nacht liggen krabben en krabt nu nog steeds en bijt weer in aar huid en poten.
Kan het dat ze aan konijn allergisch is of gaan die reacties zo snel niet?
Ja, dat kan zeker, dat ze zo snel reageert. Hoeft niet perse door konijn te komen, ik weet niet waar je het gekocht hebt hebt maar sommige diervoedingsnackfabrikanten behandelen gedroogde spullen en dat zou zo maar eens een stof kunnen zijn waar jouw hond niet tegen kan.
Ze heeft tijdens de eliminatie nog af en toe gekrabt maar eerder sporadisch en bv tijdens wandelen ofzo door halsband net zoals veel honden maar nu is het zoals voor de eliminatie. Dus waarschijnlijk een voedselallergie? En aan konijn is ze dus allergisch?
Heb nochtans gehoord dat konijnallergie niet vaak voorkomt daarom ben ik daarmee gestart

Geef ik vanavond nog een konijnoor? Om zeker te zijn dat ze allergisch is of stop ik meteen met konijn dingen?
Het is een misverstand te denken dat allergieën voor bepaalde vleessoorten minder vaak voor komt dan andere vleessoorten. Op de een of andere manier blijft er maar een misverstand in de wereld bestaan dat honden vaak allergisch zijn voor rund en kip en niet voor konijn (of lam of geit of paard). Dat is niet zo. Een hond bouwt een allergie op. Dus hoe vaker ie in aanraking komt met een diersoort: hoe groter de kans dat ie een allergie opbouwt. En wat zit qua diersoort veel in hondenvoer? Juist, kip en rund. En wat zit er weinig in hondenvoer? Juist, bijvoorbeeld konijn.

Ik zou stoppen met de oren. Maar wel een notitie in je agenda maken dat het lijkt alsof je hond op konijn heeft gereageerd. Als je nou rauwe konijn te eten geeft: even in de gaten houden of je hond daarop reageert.

Ik weet niet hoe je Engels is? Dit is een interessant filmpje:

 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door