Ik ben al een tijdje bezig met barfen, heb sinds kort een zwarte herder pup, (nu bijna 4 maand en al 20 kg) mijn vriend heeft een witte herder 4 jaar gecastreerd en 45 kg.
Nu is mijn vraag: hoe bepaal je nu de percentages van de behoefte, en de percentages van het aandeel welk soort "vlees/groente" voor verschillende honden qua leeftijd?
ik heb gelezen dat bijv. de witte herder een behoefte heeft van ongeveer 2%. Maar de pup van bijna 4 maand zou volgens de richtlijnen, grote hond ongeveer 6 a 7 procent moeten hebben, wat ik nu portioneer.
Maar de soorten "vlees/groente" percentages naar leeftijd kan ik nergens terug vinden. Aangezien en pup meer behoefte heeft aan calcium, is volgens mij het aandeel botvlees in zijn menu groter dan die van de witte oudere herder, dit klopt toch?
De pup krijgt nu (dit kon ik wel vinden):
rauw vlees bot 45%
spiervlees 25%
Orgaan 10%
Pens 10%
groente 10%
Maar wat zijn dan de percentages voor de witte uitgegroeide herder?
En natuurlijk voer ik ook op het oog, maar ik wil niet dat de witte herder tekorten krijgt, omdat ik voor hem tot nu toe dezelfde percentages aan hou als de pup. (hij is nog niet zo lang in mijn leven en probeer mijn vriend ervan te overtuigen dat Barf beter is dan die vieze brokken

Hoop dat mijn vraag stelling duidelijk is