src_esther schreef:
ik denk hier te lezen dat je adviseert visolie te voeren in plaats van KVV... Dat zal toch niet zijn wat je bedoelt?
Nou, ja, dat is inderdaad wat ik adviseer. Ze voert nu twee KVV smaken met vis. En als daar teveel fosfor in zit, zal ze die moeten laten vallen. Ik weet niet wat die prakjes allemaal in hun prakje stoppen.
Voer een verlaagt fosfor gehalte:
Minder fosfor voeren lijkt echt goed te zijn voor honden met nierziektes. De NRC richtlijnen schrijven niet meer dan 22.25 mg per kg lichaamsgewicht (dagelijks) voor, voor honden met vergevorderde nierziektes. Voor honden in een vroeg stadium van nierproblemen, de voorgeschreven hoeveelheden fosfor zijn: 60 mg/kg (of 30 mg/per pond). Ergens tussen de 15 - 40 mg/kg (7 tot 18 mg/per pond) is een laag fosfor dieet.
In z'n algemeen kun je zeggen dat voedingsmiddelen die hoog in fosfor zijn zijn: botten, vis met graat, zuivel, orgaanvlees en eierdooiers. Dat betekent dus niet dat je deze voedingsmiddelen niet meer mag voeren. Ze zijn een belangrijk component in een gezond dieet. Maar, ze moeten in gemiddelde hoeveelheden gevoerd worden. Let ook op de hoeveelheden fosfor in graan en de groentes die je voert.
===
Dus als er in die prakken louter graad en kop zit: dan is het fosforgehalte mogelijk veel te hoog en moet je dat niet voeren aan een hond met nierproblemen.