GuyAkira schreef:Hoi Hoi!
Ik ben het voeren van KVV beu,
en een brok krijg ik niet in m'n Akita haar strot geduwd.
DUS : BARF.
Ik wil niet de pakjes uit de winkel,maar ben aan het informeren links en rechts voor het volgende :
DEZE ZAKEN KAN IK ALLEMAAL HALEN.
Kippenkarkassen ( gemalen) vanuit de fabriek aan 75CENT de KG.
Kippenmagen & Harten.
Kalfsnekken.
Lamsnieren.
Lamsbeenderen.
Organen ( van bij de halal slager, krijg ik ze voor een appel en een ei )
In de wetenschap dat ik 4 soorten groenten om de 2 weken rauw ga pureren en invriezen en 1 dag in de week VISDAG ga doen...
Wat ik me nu nog afvraag :
Deze zaken behoren zowel tot bot, als organen, als spiervlees...
De bedoeling is alle zaken aan te kopen, fijn te snijden, af te wegen en kant en klare porties maken.
-1 . Zijn dit goede ingredienten voor een basis menu ?
-2 . Mag ik alles tegelijk geven?
-3 . Zijn er nog ingredienten die ik ZEKER moet halen voor een aanvulling hierop?
-4 . Is er iemand die zo vriendelijk kan zijn een menu voor 9 dagen te maken aan de hand van deze ingrediënten?
Ik hoor graag jullie meningen...
Please: Vriendelijk blijven tegen mij en elkaar...iedereen is ooit als leek begonnen 
Leuk dat je wilt gaan zelf samenstellen! Je bent al lekker bezig
Maar het is nog niet goed genoeg.....
Ik zou kalfsnekken en lamsbeenderen echt van het menu afhalen. Deze botten zijn in de regel echt knettertje hard, kaal en daarom 2 keer ongeschikt. Zoals al eerder geschreven bevatten ze veel calcium ook. Voor jonge honden teveel.
Kipkarkas is prima. Maar dat zou ik dan ongemalen gaan geven want gemalen heeft je hond echt niks aan in de zin van enig plezier aan het eten van vleesbotten. En dan heb je nog wel een vleesbot van een ander diersoort nodig. Mooie eendkarkassen bijvoorbeeld.
Je hebt aan orgaanvlees nodig: pens, hart, lever en nier. En dat moet je dan natuurlijk in de juiste verhoudingen geven: van het totale menu zo'n 10% pens en 10% andere organen.
Dan heb je ook nog spiervlees nodig. Bijvoorbeeld rundvlees, geitenvlees, schapenvlees, paardenvlees. Ik zou zeggen: tenminste 2 spiervleessoorten van goede kwaliteit. En dan geen kip, want je voert al kipkarkas. Dus voor de afwisseling een ander spiervleessoort.
Wat je ook nog nodig hebt is een vet visje zoals sardientjes of panharing. Of je kunt eens per twee weken een zalmkop voeren als vleesbot!
Een menu maken moet je echt zelf doen. Het is namelijk van het allergrootste belang dat je zelf snapt waarom je wat voert en hoeveel. Ik heb dit topic gemaakt, dat zou je daarbij moeten kunnen helpen:
viewtopic.php?f=33&t=128897. En als je daar nog niet mee uit de voeten kunt heb ik ook nog een heel boek geschreven

:
viewtopic.php?f=33&t=133004
Je mag alles tegelijkertijd geven, dus vleesbot en spiervlees en orgaanvlees en groenten in 1 maaltijd. Je hoeft niet alles tegelijkertijd te geven. Maar om de ontlasting zo stabiel mogelijk te laten zijn is het wel handig om iedere dag iets van vleesbot te geven. En omdat groenten soms niet het favoriete onderdeel van het menu is voor sommige honden, is het ook niet handig om bijv. 2 dagen een grote hoeveelheid groenten te geven en kun je dat beter over 5 of 7 dagen verspreiden. En spiervlees en orgaanvlees mag je iedere dag geven. Je mag ook bijv. 4 dagen spiervlees en 3 dagen orgaanvlees geven. Net wat je handig vindt.
Wij zijn hier altijd vriendelijk

!!
Ik hoop dat je met bovenstaande antwoorden en links een beetje uit de voeten kunt maar als je nog vragen hebt: schroom vooral niet om ze te stellen!!!