We zijn inmiddels al weer een week verder, en inmiddels krijgt hij nu 5% van 17,5 kilo. De vreetzak

.
Ik heb dit in een week tijd rustig opgebouwd, omdat Vito snel alles eruit spuugt wanneer hij ineens meer krijgt. Dat moeten we natuurlijk zeker niet hebben.
Zijn heupbotjes zijn nu minder zichtbaar, logisch natuurlijk

.
Ik denk dat hij dit percentage gewoon nodig heeft.
Harry krijgt ook niet normaal veel; 520 gram per dag. Terwijl hij maar 40cm hoog is en bijna 9 jaar oud.
Hij is ook moeilijk op gewicht te houden.
Volgens mijn vriend moet ik wat minder met ze lopen, dan was die extra vriezer ook niet nodig geweest!
Waar het mij vooral om ging, was dat jullie niks geks/engs zagen aan zijn achterhand.
Spikkelneus schreef:Dit is Diego gisteren. Bij hem beginnen nu eindelijk die heupbotten wat te verdwijnen en zie je ook niet meer al zijn ribben, nog wel de achterste 4 ofzo. Iele pootjes heeft hij nog steeds, maar dat is als ik het vergelijk met de galgo´s. Ik denk dat dat gewoon podenco is, omdat die benen zo belachelijk lang zijn, zijn de spieren ook langer en dus dunner. Hij eet nog steeds 1200 gram en weegt nu 23 kilo. En hij heeft onder de 10 graden een trui aan en onder de 2 graden een jas over zijn trui.
IMG_9105.JPG
Och, knappe Diego!
Nou zeg dat, die benen zijn echt super lang

. Ik zei toevallig laatst nog; het is niet normaal hoe hard Vito kan rennen, zonder dat hij in galop over hoeft te gaan!
Zo, Diego eet ook aardig wat weg iedere dag.
En inderdaad, zo op de foto is het net het lijf van Vito.
Merk je dat hij het koud heeft onder de 10 graden, of doe je uit voorzorg een trui aan?
Lizzy schreef:Die heupbotten passen in mijn ogen heel goed bij dit ras. Als je er wat meer vet op wilt hebben (als ik de foto's bekijk vind ik hem ook ietsjes aan de slanke kant), kun je meer gaan voeren. Ik heb hier twee Dalmatische Honden van vijf jaar (rond de 25 kg) enne....... Die vallen echt van hun graatje als het zo koud is en ik voer ze minder dan 4% van hun lichaamsgewicht (ideale lichaamsgewicht). Ze eten op het moment dus ook weer echt een kilo per dag, stelletje veelvraten. Dus ik vind die 5% voor zo'n jonge energieke hond van dit type ras helemaal niet gek. En ik zou dan 5% van zijn ideale lichaamsgewicht nemen. Als dat 17 kg is, prima, dan 5% van die 17 kg.
Ja, ik vond hem ook iets te slank. Inmiddels zie je nog heel ligt de heupbotten, dus we gaan de goede kant op.
Ik zal morgen is aan Vito vragen of hij stil wilt staan voor een foto
Het is niet normaal he, wat ze weg kunnen eten met z'n allen, haha.
Vito krijgt nu 5% van 17,5 kilo en dat gaat goed gelukkig!
Bij Zuko (de kruising ChiWafWaf), moet ik juist weer goed opletten dat er niet teveel spek op zijn ribben komt
Hij loopt net zoveel als de rest, maar die zal echt nooit te dun worden. Geen idee hoe dat kan.
Waarschijnlijk omdat hij zich niet zo druk maakt als die 2 Spaanse gekkies
Hij heeft ook een hele dikke vacht, dat scheelt natuurlijk ook.

Mijn kleine stoere vriendje. Bijna 11 jaar en nog super fit