Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door veranadautje
Hallo,

Ik wou graag 1 of 2 dagen per week barf willen voeren en heb al wat spullen besteld.
Zou dit goed zijn voor iniedergeval 1 dag per week(oja hij is kippen nekken al gewent) verder krijgt hij kvv

hij zou 486 gram per dag krijgen verdeeld in:

242 gram vleesbot 50%

dat zou zijn 1 kippenruggetje aangevuld met kip nekken

100 gram orgaan/pens bijde 10%

waarvan 16 gram runder nier
16 gram eenden hart
16 gram lams lever
de rest is pens

en 145 gram spiervlees 30%
kalkoen

graag hoor ik wat ik nog zou kunnen veranderen of dat dit voor 1 a 2 x per week prima zou zijn.
Door pluk
:hi:
eerst even nieuwsgierig doen: wat voor hond heb? Foto's zijn hier altijd heel welkom ;)

Je bent echt super bezig, ik zie dat je het heel serieus hebt aangepakt. Op zich hoef je bij 1 of 2 dagen Barf naast kvv niet echt rekening te houden met percentages. Zie ook viewtopic.php?f=5&t=72140

Op zich zou dit menu prima kunnen voor 2 dagen, ik heb nog een paar opmerkingen die ik hieronder in vet zet
veranadautje schreef: hij zou 486 gram per dag krijgen verdeeld in:

242 gram vleesbot 50%

ik weet niet welke kvv je voert? Waarschijnlijk zit daar namelijk al best wat kip in. Als dit zo is zou ik liever een andere diersoort als barf geven. Bijvoorbeeld kwartel of parelhoen, deze zitten doorgaans niet in kvv. Konijn is ook een goede optie. Je kunt natuurlijk ook minder kvv met kip gaan geven.

16 gram eenden hart
16 gram lams lever
de rest is pens
in kvv zit meestal al ruim voldoende orgaan, dus voor 1 of 2 dagen zou ik dit niet bij geven, maar het kan uiteraard wel
kalkoen
spiervlees is prima. Zeker als het van hoge kwaliteit is. In de kvv zit meestal een mindere kwaliteit
graag hoor ik wat ik nog zou kunnen veranderen of dat dit voor 1 a 2 x per week prima zou zijn.
Dus samengevat: prima menu om mee te beginnen, maar kijk nog even naar de kip. Wil je het jezelf makkelijker maken dan kun je ook kiezen voor alleen vleesbot met spiervlees of zelf een compleet karkas. Dit is een karkas waar nog veel vlees aan zit en waar meestal de organen nog in zitten.
Door veranadautje
Hallo
Heel erg bedankt voor je reactie.
Ik ben nieuw hier en moet nog even kijken hoe ik een goeie foto kan toevoegen.
Maar ik heb een border collie*bruin/wit*

ik voer kvv van diverse merken maar bevat weinig kip
vooral geit,lam,eend,rund,kalkoen,fazant enz,

Ik heb kwartel karkas mee besteld dus dit wil ik zeker ook gaan proberen.
organen ga ik even naar kijken (misschien lust hij ze ook niet ze komen vrijdag binnen)

IK ga er eens lekker mee aan de slag :)
Door eelke
Welkom!

Vis kan dan ook een mooie aanvulling zijn. Een zalmkop of wat harinkjes. Ik geef daar altijd wel iets van ander botwerk bij, omdat anders de ontlasting wel wat dun wordt.
Door Lizzy
veranadautje schreef:Hallo,

Ik wou graag 1 of 2 dagen per week barf willen voeren en heb al wat spullen besteld.
Zou dit goed zijn voor iniedergeval 1 dag per week(oja hij is kippen nekken al gewent) verder krijgt hij kvv

hij zou 486 gram per dag krijgen verdeeld in:

242 gram vleesbot 50%

16 gram eenden hart
16 gram lams lever
de rest is pens

kalkoen

Bij 1 of 2 dagen BARF zou ik niet te moeilijk doen en vooral je concentreren op de dingen die niet in KVV zitten. Ik denk dan aan een bakje kwalitatief hoogwaardig spiervlees met wat groenten en een stukje vleesbot in de vorm van een karkasje (daar zit vaak ook nog wel een restje orgaanvlees in). Liefst van diersoorten die niet te vaak voorkomen in KVV. Maar ik zou zelf dus zeker niet te moeilijk doen met allemaal kleine frutjes orgaanvlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door