Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3278268
pike schreef:Je hebt gelijk.
Wat hier wordt aangeboden heeft niets met barf te maken natuurlijk. Wel wordt op deze site duidelijk het voeren van vers vlees gepropageerd ipv brok. En blijkbaar vinden ze het noodzakelijk er een khd bron aan toe te voegen. Verder zal er wel een premix inzitten want er zit geen bot in. Maar dat lees ik zo gauw nergens.
Blijkbaar heeft Tannetje er geen probleem mee haar naam aan dit bedrijf te koppelen.

Er staan anders wel domme dingen op. Zo is het bv goed om blokjes hart te geven als je hond niet goed kauwt want die blokjes dwingen hem om te kauwen en dat is goed voor zijn tanden ;D ;D ;D
Misschien is het eerlijker om dat aan Tannetje te vragen dan om deze conclusie te trekken. Want als ik Tannetje een beetje inschat doet ze dit niet en wordt haar naam gewoon misbruikt.
Het is met veel dingen op internet helaas zo dat het niet waar is. Dingen worden ergens vandaan geplukt, zonder toestemming, en ergens anders totaal uit zijn verband weer neergezet.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3278275
Op deze pagina staat hoe dat contact tussen Tannetje Koning en Han Heijne (manager van Vriesvoer.nl) tot stand is gekomen.
http://vriesvoer.nl/nl/content/vriesvoe ... op-maat-62

Ik kan me dus niet voorstellen dat dat allemaal uit de duim gezogen is.
(hoewel je het natuurlijk nooit weer op het internet)
Maar het is zeker niet zomaar wat tekst dat ergens vandaan geplukt is.
Door Diego
#3278287
Tannetje beantwoord vragen van Vriesvoer. Ik bestel hier regelmatig spiervlees, pens en boekmaag ( ben daar erg tevreden over) en had een keer een vraag gemaild en die werd door Tannetje beantwoord ( ook via haar eigen mailadres kreeg ik antwoord, de mail die ik naar vriesvoer stuurde werd doorgezonden door hen naar Tannetje)
Dus geen conclusies trekken dat Tannetje hiervoor mis/gebruikt wordt. Toch juist fijn en goed dat ze de vragen die ze binnenkrijgen door kunnen sturen naar Tannetje en die dan de vragen beantwoord.
Het assortiment is anders dan we gewend zijn en meer gericht op de Duitse manier van barfen, maar dat wil niet zeggen dat alles daar nu slecht is en Tannetje misbruikt wordt. ;) Ze hoeft dus niet gered te worden.
Door Too
#3278288
T is allemaal nogal Duitse barf als ik 't zo bekijk, wijkt behoorlijk af van hoe 'wij' het aangeleverd krijgen en samenstellen.
Lijkt me een heel gedoe daar iets leuks van te fabrieken :-\
Door Diego
#3278289
Too schreef:T is allemaal nogal Duitse barf als ik 't zo bekijk, wijkt behoorlijk af van hoe 'wij' het aangeleverd krijgen en samenstellen.
Lijkt me een heel gedoe daar iets leuks van te fabrieken :-\
De grote botten daar waag ik me niet aan en de kvv is ook 'anders', maar als je er bv spiervlees, pens, boekmaag, lamspens e.d. besteld kun je dat prima combineren met iets anders elders vandaan lijkt me. De herkomst van het vlees sprak me erg aan, daarom ben ik daar gaan bestellen. Compleet kan ik het er ook niet mee/van maken, maar wel als aanvulling op. De dingen waar ik niets mee kan die bestel ik gewoon dan niet.
Gebruikersavatar
Door pike
#3278298
Diego schreef:De grote botten daar waag ik me niet aan en de kvv is ook 'anders', maar als je er bv spiervlees, pens, boekmaag, lamspens e.d. besteld kun je dat prima combineren met iets anders elders vandaan lijkt me. De herkomst van het vlees sprak me erg aan, daarom ben ik daar gaan bestellen. Compleet kan ik het er ook niet mee/van maken, maar wel als aanvulling op. De dingen waar ik niets mee kan die bestel ik gewoon dan niet.
Precies. Ook Nederlandse webshops verkopen naast barfartikelen allerlei dat een echte barfer nooit in huis zal halen. Daarmee zijn het niet gelijk slechte winkels. Ze zullen wel moeten willen ze kunnen overleven. En wat je verkoopt moet je natuurlijk wel aanprijzen en niet afkraken anders verkoop je nooit wat. En dit is een Duitse shop en Duitsers voeren nou eenmaal anders. Iedereen kan eruit halen wat hem aanstaat. En als iemand Tannetje mailt over een produkt kan zij altijd haar eigen opvattingen kwijt en nuances maken.
Door Too
#3278302
O maar zo zie ik dat ook,
heb me gewoon lekker zitten verbazen over alle gemalen produkten, de flesjes met heilzame dranken en gemalen uier voor de kat
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3278304
Too schreef:O maar zo zie ik dat ook,
heb me gewoon lekker zitten verbazen over alle gemalen produkten, de flesjes met heilzame dranken en gemalen uier voor de kat
+1 Ik ook!
Door kakocavi
#3278377
Natuurlijk wel een beetje raar om je naam te verbinden aan een website die dingen verkoopt waar je niet achter staat. Dus, of Tannetje Koning staat wèl achter het voeren van uier aan een kat, het vervangen van bot door een calciumsupplement en het malen van zo ongeveer alles met zo min mogelijk variatie. Of er is een andere reden waarom ze haar naam aan dit bedrijf verbindt. Ik vermoed een financiële reden.
Door Martine-Tom
#3278387
kakocavi schreef:Natuurlijk wel een beetje raar om je naam te verbinden aan een website die dingen verkoopt waar je niet achter staat. Dus, of Tannetje Koning staat wèl achter het voeren van uier aan een kat, het vervangen van bot door een calciumsupplement en het malen van zo ongeveer alles met zo min mogelijk variatie. Of er is een andere reden waarom ze haar naam aan dit bedrijf verbindt. Ik vermoed een financiële reden.
In een ander topic had je nog zoveel moeite met het uitspreken van vermoedens jegens de veroordeelde Lotgering. Blijkbaar mag het bij Tannetje wel... ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#3278409
Tannetje zit daar om vragen te beantwoorden/advies te geven. Dat is iets anders dan (voor de volle 100%) achter de produkten staan die er verkocht worden.
Bestaan er uberhaupt webshops die puur barf verkopen dat aan al onze barfvoorwaarden voldoet?? Overigens wordt ook hier op bp heel verschillend tegen barf aangekeken, dat is toch ook wel duidelijk. Wat de een geweldig vindt om te voeren wordt door een ander verafschuwd.
Er zijn hier toch meerdere mensen die Tannetje als dierenarts hebben en persoonlijk contact met haar hebben (gehad). Misschien kan iemand haar attent maken op dit topic. Dan kan ze zelf vertellen hoe en wat. Is wel zo eerlijk.
Door Diego
#3278410
Vriesvoer zocht destijds een goede dierenarts die vragen van klanten zou willen beantwoorden en ze hebben Tannetje benaderd. ( zie hun website waar de uitleg staat van de samenwerking) Ze beantwoord de mail met vragen over voeding die binnenkomt bij Vriesvoer. Ze sturen de mail dan door naar haar.
Ja, ik denk ook dat ze daar schathemeltje rijk mee gaat worden al die mails! Dus vast een financiële reden inderdaad...u-hum. Leuk voor Tannetje en Vriesvoer al die aannamens.
Ik heb via Vriesvoer destijds contact gehad met Tannetje, alleen maar goed dat ze mensen zo kan adviseren toch?
Je hoeft dan nu niet opeens uier te gaan voeren hoor van Tannetje omdat ze wel eens mails voor ze beantwoord... geen paniek mensen. ;)
Door kakocavi
#3278424
Martine-Tom schreef:In een ander topic had je nog zoveel moeite met het uitspreken van vermoedens jegens de veroordeelde Lotgering. Blijkbaar mag het bij Tannetje wel... ::)
Precies, pagina's lang wordt iemand tot de grond toe afgefikt zonder een greintje bewijs. Want dat mag hier best en is helemaal niet oneerlijk, maar als diegene bij het clubje hoort gaan we ons in allerlei bochten zitten wringen om het maar goed te kunnen praten. Ik ben blij dat jij de hypocrisie ook ziet, valt me weer mee.
Door Martine-Tom
#3278425
kakocavi schreef:Precies, pagina's lang wordt iemand tot de grond toe afgefikt zonder een greintje bewijs. Want dat mag hier best en is helemaal niet oneerlijk, maar als diegene bij het clubje hoort gaan we ons in allerlei bochten zitten wringen om het maar goed te kunnen praten. Ik ben blij dat jij de hypocrisie ook ziet, valt me weer mee.
Nee ik heb het niet over dé hypocrisie maar over de jouw in het bijzonder.
Over Meneer Lotgering mag het niet, maar bij Tannetje heb jij er ineens veel minder moeite mee om geruchten de wereld in te gooien, opvallend.



Ik heb overigens niks met Tannetje en hoe het zit zal me verder jeuken :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door