Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malinois
#361293
heeeejjj..dat is grappig : mijn ouders wonen een paar straten verder ! (ben ik geboren)

ik heb het effe gekookte paardevlees (met vocht) met een gedeelte van de groentemix over de rest van de rauwe groentemix met hun kant-en-klare hondenbrokken gedaan. tja...mijn mecheltjes zijn al niet echt dik en omdat ik met ze naar show ga, moeten ze niet te mager worden.
de precieze gewichten weet ik niet, maar ik heb dit gepureerd : 1 winterwortel, halve krop sla, halve komkommer, 2 handen vol sperciboontjes, halve bloemkool. 2 eieren en een scheut lijnzaadolie.
dan een pond paardevlees.
dit verdeeld over de 4 mechelaars. (de cattledog heeft 2 kippevleugels gehad).
de mops heeft hier ook nog een beetje van gehad.

vanmorgen het restant van gisteren (wat ze hebben laten staan) gemengd met licht gekookte kippehartjes en vocht : dat hebben ze wel opgegeten.
ook heb ik ze vanmorgen rauw lamshart voorgehouden : daar draaiden ze de kop voor weg !
dat wordt dus weer effe koken vanavond.
Door Juud
#756370
leuk om echt eens iets over limburg te lezen. :wavetowel2:
Ben net pas begonnen met VV. Bevalt prima, maar wil af en toe wat BARF gaan geven tussen door.
Maar waar precies in Geleen is Carnibest te krijgen???
Ik woon in Beek.
Door Minna
#756396
Ja ik heb ook zo'n slanke mechelaar dus dikker-worden tips staan bvb. in de topic "satin balls".
En in "magertjes". Maarre...de brokken heb je niet nodig om de honden op gewicht te houden. Ze moeten gewoon leren vlees eten.
Weet niet wat de wijze mensen zeggen maar ik zou nu eerst veel rauwe vlees wat ze wel lekker vinden geven, zodat ze een weekje of zo lekker aan smaak kunnen wennen en dan pas wat meer nieuwe dingen erbij doen.
Pens lusten ze dus wel, meng dan wat spiervlees met pens. Kort gekookte groentemix erover, en evt schepje biogarde of zo erdoor.
Andere dag kippenvleugeltjes en bvb rundergehakt...
Of eerst volledig op Carnibest of zo en dan barfdingen erdoor.
Eet smakelijk!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door