Moderator: Lizzy
frodo quin schreef:Ik heb al gemerkt dat veel mensen hier daar anders over denken, maar ik vind maar één soort melk geschikt voor een opgroeiend dier en dat is dat van hun eigen diersoort (aangenomen dat het mogelijk is natuurlijk). Ik zou zelf dus niet kiezen voor kmr of geitenmelk als dat niet nodig is om de pups en mama in leven te houden en hen dus enkel moedermelk en vlees laten eten.Ik ben het hier helemaal mee eens. Als het kan (ik kon dat mijn nestje helaas niet), zou ik de pups zo lang mogelijk bij de moeder laten drinken. En als ze goed groeien, gaf ik ze tot 4 weken niks anders als alleen melk bij mama. Vanaf 4 weken kun je ze dan af gaan spenen, direct op rauw vlees. Geen vieze kledderpap of andere gorigheid, gewoon rauw vlees.
faya schreef:was ook nog niet van plan ze al vlees te geven en zeker geen pap of iets dergelijks. Bij vorige - grotere nesten - heb ik alleen extra puppymelk van Farmfood erbij gegeven vanaf 3 weken.Maar waarom? Kwamen de pups niet genoeg aan? Kon mams het niet bolwerken?
faya schreef:ja, had idd wel idee dat ze nog wat meer konden gebruiken dan alleen melk van mams. Wel heeft de teef de hondjes tot aan het laatst toe gewoon ook moedermelk gegeven hoor, dus ik ben niet gestopt of zoOK, ik snap het, dank je wel voor het antwoorden.