Hij eet goed, blijft mooi op gewicht, glanst mooi.
Hij lust ook alles. Alleen de KVV van DARF (de wildmix) luste hij niet zo graag. Maar ga hem die toch niet meer geven, want ik vond dat die er van reuk en uitzicht toch niet goed uitzag.
Dan nu mijn vraag.
Ik zou hem graag terug een deel op barf krijgen. Vooral in het weekend zou ik hem graag terug een volledige kwartel geven of een deel van een wilde fazant (kan er in het wild seizoen aan geraken via een bevriend jager), om hem zo misschien later volledig te laten barfen.
Maar Meneer wil geen barf meer. Vroeger heeft hij nog barf gekregen, vooral kwartel dan in het weekend en dit ging zeer goed. Hij knabbelde goed, schrokte niet en at het graag.
Maar de laatste keer heeft hij zich verslikt in het vel van de kwartel. Hij had alles goed stukgebeten, maar toen hij slikte bleef het vel van de kwartel hangen in zijn keel.
Hij verslikte zich toen en wou niet meer verder eten. Sindsdien heb ik alles al geprobeerd om hem terug aan het barfen te krijgen, maar het lukt niet.
Heb al stukken kip geprobeerd zonder vel, kwartel zonder vel, gewone stukjes rundvlees (niet te veel, maar gewoon om hem terug op iets te laten bijten) , maar hij weigert dan gewoon te eten en bekijkt mij alsof ik hem wil vergiftigen.
Heb dan ook Tammenga KVV toegevoegd aan de verschillende merken KVV die hij krijgt, omdat die grover gemalen is dan andere KVV en om hem zo grovere stukjes te leren eten. Hij heeft er wel even aan moeten wennen, maar nu eet hij het zeer graag.
Het enige dat hij in stukken wil eten is zalm. Dit gaat er perfect in. Maar wel alleen zalm, haring ook niet (ook dan probeer ik hem blijkbaar te vergiftigen

Als hij dan niets wil eten ben ik streng. Ik neem dan zijn eten weg als hij het niet direct wil eten, en dan krijgt hij het de volgende maaltijd terug. (hij krijgt 2 keer per dag eten). En de 1ste keer doe ik dat ook, maar als ik het de 2de keer doe, dan begint hij nadien over te geven van de honger.
Dat heeft hij altijd al gehad. Hij krijgt s' morgens rond 7u te eten en dan s' avonds nog eens en dat is tussen 18u en 20u. Dit hangt af van de winter/ zomer, wanneer we gaan wandelen en of we nog ergens naartoe gaan of niet.
Maar als het later dan 20u word is er altijd kans dat hij begint over te geven. Dat zijn dan gewoon slijmen. En als hij dan nadien zijn eten krijgt is het gedaan.
En als ik dan toch streng ben en hem dan nog niets geef, dan heb ik de volgende dag een hond zonder energie, dan doet hij niets anders dan slapen.
Heb al geprobeerd om kippen-nekken in te wrijven met zalmolie (hier is hij zot van) en dat er een beetje te laten intrekken.
Maar dan begint hij die zalmolie er af te likken en bekijkt mij dan zo van: Baas, is dat nu echt de bedoeling dat ik die olie eraf lik, kunt ge mij die olie niet geven zonder die kippen nekken. Dat is veel gemakkelijker. En aan de nekken komt hij niet aan. Hij zal ze gewoon een verplaatsen.
Het is precies of hij is bang om te barfen.
Wat zou ik nog kunnen doen om hem terug wat te laten barfen?