Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#360629
ik ontvang graag de recepten die jij heb. ik heb in de vragen en problemen een vraag gesteld waar de probleem een beetje uitgelegd is.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=13143

Ik ben uit puur elende terug gegaan op volledig brokken en nu gaat het prima. Darmen rustig, vol levens lust en gewicht weer op ninveau. :D Of ik nu weer met haar barf wil gaan proberen betwijfel ik sterk. :-\ Ze krijgt wel rauw, maar lees maar wat ik altijd al gaf.
Ik zal nooit met haar fokken omdat zij niet voldoet aan de kwaliteiten die ik vindt haar ras moet hebben. ;D ;D
Dat was ook niet de bedoeling toen ik haar kreeg.
Wel is het zo dat ik haar ondanks haar tekortkomingen toch nog vele jaren bij mij hoop te hebben. :) ze heeft gewoon mij veroverd met haar dolle karakter.
Graag ontvang ik dan ook de recepten, dan kan ik kijken of dat een goed alternatief is voor haar.
Door Lizzy
#360634
conleeuw schreef: ik ontvang graag de recepten die jij heb. ik heb in de vragen en problemen een vraag gesteld waar de probleem een beetje uitgelegd is.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=13143

Ik ben uit puur elende terug gegaan op volledig brokken en nu gaat het prima. Darmen rustig, vol levens lust en gewicht weer op ninveau. :D Of ik nu weer met haar barf wil gaan proberen betwijfel ik sterk. :-\ Ze krijgt wel rauw, maar lees maar wat ik altijd al gaf.
Ik zal nooit met haar fokken omdat zij niet voldoet aan de kwaliteiten die ik vindt haar ras moet hebben. ;D ;D
Dat was ook niet de bedoeling toen ik haar kreeg.
Wel is het zo dat ik haar ondanks haar tekortkomingen toch nog vele jaren bij mij hoop te hebben. :) ze heeft gewoon mij veroverd met haar dolle karakter.
Graag ontvang ik dan ook de recepten, dan kan ik kijken of dat een goed alternatief is voor haar.
Ik ga je de recepten in twee delen direct via een PB (prive/persoonlijk bericht) toesturen! En als jou hond ziek wordt op rauwe voeding en eindelijk weer beter is op brok: dan zul je mij niet horen zeggen dat je verkeerd bezig bent. Dan is het gewoon jammer.... Maar ik heb ook wel meegemaakt dat honden niet tegen zelf gestelde maaltijden leken te kunnen maar waarbij het toch (heeeeeeeeeeeeel langzame introductie) is gelukt. Alleen moet je dat soort dingen zeker zelf beslissen en je niet over laten halen want als het niet goed gaat ben jij diegene die met de 'gebakken peren' zit.

De gekookte recepten: misschien moet je ook dat heel voorzichtig aanpakken. Maar als het lukt: dan zou dat misschien leuk voor jezelf en voor je hond zijn! Lukt het niet: dan is het jammer.

En natuurlijk hoop je nog HEEEEEEL lang van haar te genieten :D!
Door Anneke V
#361948
pollekind schreef: Ik vind het ook een lastige theorie dat van die wolf,en ik kan me er ook niet veel bij voorstellen als ik naar mijn Cavalier King charles Spanieltjes kijk dat ze van de wolf afstammen.OK mijn husky lijkt er al heel wat meer op en de poolhonden die we de afgelopen 16 jaar gehad hebben ook.Maar ik denk ook vaak bijmezelf;"Waarom moet een hond nog net zo gevoed worden als zijn voorouders?"Wij eten ook niet meer hetzelfde als 100 geleden,moet een hond dan ook niet met zijn tijd meegroeien?Want hoeveel mensen eten er nu nog 7 dagen per week verse groenten,vers vlees?Ik niet,ik eet chineesafhaalmenu,chips uit een zak met een hoop geur kleur en smaakstoffen en drink ook graag cola(ook al zo'n gezond product :-X).Tuurlijk eet ik ook regelmatig vers,maar niet iedere dag.Dus kan een hond dan niet met de moderne tijd mee en ook eens 1 maal in de week een afhaalmenuutje(blikje Pedigree)eten?Ik bergijp Hiram dus wel een beetje.Ik voer ook KVV maar twijfel er wel een beetje aan of het gezonder,is het niet gewoon een andere manier van voeren?(Oh jee,nu begeef ik me op glad ijs tussen allemaal versfans,Sorry...)
Net zoals wij eens naar de Quick, pizzahut of fritkot gaan kan je je hond ook eens fastfood geven en hem blikvoer of brokken geven, net zoals onze fastfood zit daar alleen maar brol in...
En misschien komt het enorme stijgend aantal mensen met overgewicht, cholesterol, hart-&aderproblemen, diabetes en kanker wel door onze slechte levensstijl: levensstijl met te weinig groenten, fruit, vis en vers vlees, noten & zaden en veel te veel geprefabriceerde dingen zoals brood, pasta, microgolfmaaltijden, fastfood....
Alhoewel groenten/fruit bespoten worden & vlees vol hormonen zit & vis sterk vervuild is haalt ons lichaam toch nog altijd meer uit deze ingrediënten dan uit fastfood ( wordt onmiddellijk in vet omgezet omdat ons lichaam er niets mee kan doen). En als je vertrouwbare bronnen hebt waar je biologische groenten, vlees etc kan kopen, dan ben je er toch ook weer zeker van dat dit veel minder vervuild is...
Maar natuurlijk als je zelf het nut van gezond eten niet inziet, is het ook moeilijk om dit voor je hond te doen...
Door Anneke V
#361949
Debora schreef: Volgens mij houd ik mezelf meer bezig met het eten van de hond en katten dan met mijn eigen voedsel. Maar toch begint het daar ook in door te dringen. De Kleur/geur/smaakstoffen en conserveringsmiddelen en hoe slecht het dus óók voor ons is! En niet alleen dat. Als ik iets helemaal zelf klaar maak, is altijd nog 10 keer lekkerder dan als wanneer ik het uit een pakje maak (zo'n mix van honig of knorr ofzo :-X) Vandaag heb ik zelfs al een blender gekocht omdat het volgens mij lekkerder en beter is als ik er zelf fruit etc in gooi dan die 'smoothies' uit de supermarkt! En nog eens goedkoper ook :P
Enne....versvlees is eigenlijk ook lekker makkelijk. Je hoeft het alleen maar te ontdooien ;)
Als ik helemaal ingelezen ben op het barfen, ga ik daar langzamerhand ook mee beginnen. Er is geen twijfel over mogelijk dát het gezonder is, je moet er alleen wat meer voor doen.....
Ik heb ook vaak het gevoel dat mijn dieren gezonder eten dan wij!!! ;) ;D

Enne veel succes met het beginnend barfen! ;)
Door Anneke V
#361951
pollekind schreef: Als je commentaar hebt op wat ik heb geschreven dan is dat OK en je hoeft het absoluut niet met me eens te zijn,maar niet overdrijven.Eerst lezen en dan reageren,want waar staat dat ik 7 dagen per dag Junkfood vreet?Nergens,en ik kan me ook niet voorstellen dat van al die ruim 2000 BP leden ik de enige ben die in het weekend Chinees haalt en een lekker chipie en een colaatje bij de TV neemt.Of wel soms?Wat ik er mee wil zeggen is dat mijn hond echt niet kapot gaat als hij ook in het weekend wat lekkers krijgt,dan wat ie de hele week al eet.En nee dat zijn geen brokken,dat is een blikje PP.En ik vroeg me ook af of wat we nu voeren(wij KVV) of dat nu echt vele malen gezonder is òf dat het gewoon een àndere manier van voeren is?Brokken zijn er vanaf de jaren '60 dus van de modernere tijd,dat bedoel ik dus met de tijd mee gaan.Tsjonge wat is dit moeilijk uit te leggen zo.Zat ik maar tegenover je dan was het een stuk makkelijker. :-\
Brokken staan bol van conserveringsmiddellen, kleur-& smaakstoffen & van graan...iets dat vb: kippen goed verteren, maar ik denk nooit dat je een Bv:wilde vos gaat betrappen in het veld al etend van het graan ??? ::)
De overige 3 tot 5% bestaat uit kippenmeel, rundermeel enz..dus vlees & botten van dieren die wij mensen niet meer willen....het is gekookt, tot smurrie herleid & dan geperst tot brokken...
KVV is ook slachtafval, hierin zit bot, vlees, orgaanvlees, maar alles is vers, er zit een minimum van graan in, maar er zitten totaal geen conserveringsmiddellen, smaak- of kleurstoffen in...

Ik laat aan jou over om te beslissen wat het gezondste is ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door