Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fleurelot
#3207831
Hoi,

Ik ben Mendy en over een tijdje mogen wij een Welsh corgi cardigan in ons gezin verwelkomen.
Een goede voorbreiding is het halve werk dus ik ben al een tijdje op het forum mee aan het lezen, heb het boek Rauwe voeding voor honden gelezen en het boek van Tannetje Koning ;)
In gedachten ben ik al met menu's bezig maar waar ik niet uit kom is welke percentages houd ik aan voor een welsh corgi? Door z'n korte poten is het geen grote hond maar om 'm nou bij de kleine honden te rekenen...
Wie kan me helpen?

Groetjes Mendy
Door Lizzy
#3207851
Fleurelot schreef:Hoi,

Ik ben Mendy en over een tijdje mogen wij een Welsh corgi cardigan in ons gezin verwelkomen.
Een goede voorbreiding is het halve werk dus ik ben al een tijdje op het forum mee aan het lezen, heb het boek Rauwe voeding voor honden gelezen en het boek van Tannetje Koning ;)
In gedachten ben ik al met menu's bezig maar waar ik niet uit kom is welke percentages houd ik aan voor een welsh corgi? Door z'n korte poten is het geen grote hond maar om 'm nou bij de kleine honden te rekenen...
Wie kan me helpen?

Groetjes Mendy
Bedoel je de hoeveelheden voeding of de percentages van de verschillende voedingsgroepen?

Qua voedingsgroepen geef je ongeveer: 45% vleesbot, 10% groenten, 10% pens, 10% andere organen en rest spiervlees. En dan extra's : vette vis, eieren, etc.

Qua hoeveelheden: je geeft een pup tussen de 5% en 10% van zijn/haar huidige gewicht aan voeding. Ik zou beginnen met iets van 7% van zijn gewicht als ie bij jullie komt. Wordt hij dan te dik, geef je minder. Wordt hij te dun: geef je meer. Dit is misschien ook een handig topic: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=43539
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door