Dit jaar het eerste jaar dat we met alle 2 de knulletjes naar onze vaste stek in zuid Frankrijk afreizen en het eerste jaar dat er een hond mee gaat dus ik ben nogal bezig met de verschillende hoe gaan we dat doens.
Waar ik mee zit.
1: wat voer ik Bolke.
We gaan met de caravan, daarin een kleine koelkast met een heel minuscuul vriesvakje. Daar kan ik vast 2 eendjes inproppen maar dan zit die vol. Zijn er hier mensen die ervaring hebben in het meenemen van diepgevroren eten? Hoelang doet dat over ontdooien in zo'n kleine koelkast op de koudste stand? Ik heb wel eens dat de melk met ijsklonters uit het pak komt na een koude nacht, zou dat voldoende zijn om vlees 3 weken bevroren te houden?
De andere opties zijn het meenemen van houdbaar voer (renske, houdbare hondenworst) maar daar gaat mijn voorkeur niet zo naar uit. Ik kan ook ter plekke samenstellen maar ben bang dat dat nogal prijzig gaat worden.
2: wat houden mensen hier aan qua bestrijdingsmiddelen voor hartworm en zandvlooien e.d. De camping waar we camperen ben ik ondanks al mijn bosgeraus nog nooit teken tegengekomen, dus daar hoef ik me alleen tijdens de heen en terugreis zorgen over te maken. Wel zijn er veel muggen. Zandvlooien heb ik volgens mij nog nooit gezien maar die brachten dacht ik wel een hele heftige enge ziekte voort.
3. Wat nemen jullie voor de hond allemaal mee op vakantie? Hij gaat bijvoorbeeld in de auto slapen (mini predom hefdak caravan waar bolke echt niet in past) dus is de bench dan wel nodig? We zitten in de Alpen op ongeveer 900+ meter, droge lucht dus gelukkig niet mega warm maar afkoel tips zijn ook welkom.
Ook had ik bedacht de hond tussen 2 grondpennen aan een korte lijn te laten lopen ipv 1 grondpennen met lange lijn. Hebben jullie hier nog leuke ideeën over?
4: hoe maak ik de autoreis voor de hond het prettigst? We reizen in 2 dagen, vertrek op dag 1 om 4.00 uur. Op die manier zijn we Luik al voorbij voordat de kinders wakker worden en hoeven we in België pas te stoppen. Daarna elke 2 uur een halfuur pauze op een leuke rustplaats.
Meer tips voor de hond tijdens de reis?