Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Syrae
zoals in al een paar eerdere onderwerpen aan bot (pun intended) kwam heb ik een kieskeurige pup. Hertenvlees, fazantkarkas, Eendenkarkassen met ingewanden gaan er goed in (al laat hij de darmen van de eenden liggen maar ach dat valt mee) maar de lamspens moet hij niet of heel slecht. Organen (hertenlever, kalkoenhart en Lamsnier) eet hij met heule lange tanden. Ik denk dat dit te maken heeft met textuur of gewenning, maar ik denk ook dat het voor een pup niet goed Is om 2 dagen heel slecht te eten om vervolgens je vol te schranzen aan wat je lekker vind en dan weer 2 dagen slecht.

Ik bied namelijk nu eerst de organen aan. Daar doet pup 1 a 2 dagen over, daarna pas spier en botvlees, anders eet hij echt z'n organen niet.

Gemalen eet hij een stuk beter dus ik wil toch maar m'n jaren 50 vleesmolen gebruiken voor het pureren van Bolke zijn eten en dan voor 1 x in de vaatwasser.

Als Bolke voorbij z'n pubertijd Is en uitgegroeid Is wil ik de harde mama methode weer toepassen, maar voor nu ga ik me langzaam zorgen maken over z'n groei en algemene voedingstoestand.

Ik heb liggen ongeveer 2 A 2,5 kilo Pens (deel runderpens al gemalen, nog over van de kvv tijd) bijna 3 kilo nier en bijna 5 kilo lever en hart. Kan ik deze gewichten gewoon lekker met z'n allen door de vleesmolen gooien of moet ik perse bepaalde verhoudingen voeren? En dan ongeveer 20 procent van z'n goedingshoeveelheid toevoegen aan de maaltijd? Grammen worden nog 2 wekelijks aangepast.
Door Esther Q
Kun je gewoon mixen hoor, zolang het totale orgaan percentage op de rest van de voeding maar ongeveer klopt. Heb je wel eens biologisch orgaanvlees geprobeerd? Mijn hond vindt bioindustrie lever bv smerig. Maar van biologische dieren vindt hij het wel lekker. En dat is een vrij bekend verhaal bij honden.
Door Lizzy
Syrae schreef:zoals in al een paar eerdere onderwerpen aan bot (pun intended) kwam heb ik een kieskeurige pup. Hertenvlees, fazantkarkas, Eendenkarkassen met ingewanden gaan er goed in (al laat hij de darmen van de eenden liggen maar ach dat valt mee) maar de lamspens moet hij niet of heel slecht. Organen (hertenlever, kalkoenhart en Lamsnier) eet hij met heule lange tanden. Ik denk dat dit te maken heeft met textuur of gewenning, maar ik denk ook dat het voor een pup niet goed Is om 2 dagen heel slecht te eten om vervolgens je vol te schranzen aan wat je lekker vind en dan weer 2 dagen slecht.

Ik bied namelijk nu eerst de organen aan. Daar doet pup 1 a 2 dagen over, daarna pas spier en botvlees, anders eet hij echt z'n organen niet.

Gemalen eet hij een stuk beter dus ik wil toch maar m'n jaren 50 vleesmolen gebruiken voor het pureren van Bolke zijn eten en dan voor 1 x in de vaatwasser.

Als Bolke voorbij z'n pubertijd Is en uitgegroeid Is wil ik de harde mama methode weer toepassen, maar voor nu ga ik me langzaam zorgen maken over z'n groei en algemene voedingstoestand.

Ik heb liggen ongeveer 2 A 2,5 kilo Pens (deel runderpens al gemalen, nog over van de kvv tijd) bijna 3 kilo nier en bijna 5 kilo lever en hart. Kan ik deze gewichten gewoon lekker met z'n allen door de vleesmolen gooien of moet ik perse bepaalde verhoudingen voeren? En dan ongeveer 20 procent van z'n goedingshoeveelheid toevoegen aan de maaltijd? Grammen worden nog 2 wekelijks aangepast.
Ieks! Ik zie dit topic nu pas, sorry :-[

Van de 20% orgaanvlees in totaal geef je 10% pens en 10% andere organen. Als ik heb goed begrijp heb je maximaal 2,5 kg pens en 8 kg nier, hart en lever? Of heb je 13 kg nier, hart en lever?

In ieder geval ligt dit te ver van de 10% en 10% de rest.
Door Syrae
we zijn even iets terug van het malen, hij eet z'n lever, hart en nier wel gewoon dus we halen nu gemalen pens wat hij erbij krijgt. Misschien ligt het aan het feit dat het lamspens Is oid, geen idee, gewoon een vreemde hond (hij verkiest fazant, eend en hert boven kip bijvoorbeeld)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door