Moderator: Lizzy
winni schreef:Een paar jaar geleden hadden we het er inderdaad over gehad hier en had je foto's geplaatst omdat ik Ziva's slechte voetzolen de schuld gaf van een overdaad aan schildklierhormoon, en ik op een artikel in een medisch tijdschrift gewezen werd door de DA over de meegedraaide nekken/schildklier in de KVVs. Ik geef sinds hele lange tijd weer 1 x per 2 weken 2 eendennekken en hier haal ik toch heel vaak een schildklier weg onder de huid vandaan. Ik ga er een foto van maken als ik het weer tegenkom en plaats hem op BP. Waarschijnlijk wel in een nieuw topic omdat ik deze niet meer terug kan vindenOnder de huid, dus onder het vel vandaan? Maar dan heb je dus geen kale, gestripte nekken.
winni schreef:Als ik eendennekken haal bij VSE zijn ze niet kaal neeHet vel is dus de huid bij een vogel. Dus als ik het goed begrijp zeg jij dat jij hem uit het vlees wipt dat om de nekwervels zit. En dat is anatomisch onmogelijk. Nogmaals, waar zit de schildklier:Alleen vel met veren zit er niet aan...En dan loopt er een soort gleuf door t vlees en daartussen floept de schildklier eruit als je een beetje friemelt....
faya schreef: Nog een vraag die met die nekken verband houdt, neem nu de kalkoennek die is aan de ene kant veel breder, dikker dan aan de andere kant....aan welke kant zit nu die schildklier dan?Aan de dikke kant. Dat is namelijk het begin. Naar boven toe (waar de kop dus zit) worden de halswervels steeds kleiner.
winni schreef:Ik ben er van overtuigd dat ik regelmatig de schildklier tegenkom aan een uiteinde. Als ik een foto heb, weten we het zekerOke ik wacht met spanning af. Ben echt heel benieuwd.
winni schreef:Ik ben er van overtuigd dat ik regelmatig de schildklier tegenkom aan een uiteinde. Als ik een foto heb, weten we het zekerIk denk dat ik weet welke flupjes jij bedoeld! Stik benieuwd naar de foto!