Hej Lizzy, heb het item over de botten nogmaals nagelezen en ben nu overgestapt op kvv omdat het bot voor een beginner hier (Zweden) niet goed leverbaar is. Er is hier 1 internet bedrijf die kippennek stuurt, maar de eerste keer dat ik hierbij voor de poezen bestelde kwam het ontdooid aan. Voorlopig dus voor twee maanden diverse kvv soorten gekocht en dan begin ik met degene met kip zodat ze nog verder kan wennen aan vers. Gelukkig eet ze alles wat ik voor zet.
Maar goed, toch nog even terugkomend op het bot kluiv verhaal. Als ik de hond lams rib (3 of 4 ribjes aan elkaar) gaf, dan was ze daar een tijdje zoet mee aan het kluiven totdat ze die kaal gekluifd had. Als ze dus wat meer gewend is kan ik dat dus weer geven. Jong eland kalf zou dan ook moeten kunnen lijkt me, zolang je het met de tuinschaar door kan knippen.
Voor wat betreft paard en koe snap ik nu dat dat te groot is voor een beginner, maar een gevorderde hond kan die toch wel eten? Zelfs bij degomeat zie je paardenrib en paard met bot te koop, of is dat gewoon not done?
Sorry dat ik eigenwijs lijk, maar wil het graag goed doen en snappen en dan ook nog met het beperkte aanbod.
We zijn ook een beetje afgedwaald van de eigenlijke vraag, is kluiven dan zowiezo uit den boze? En als het wel kan, hoe voorkom je dan dat ze daar vuil van wordt? Helaas heeft onze hond nooit geleerd dat het wel zo fris is om je poten en rest van het lijf schoon te likken als daar bot en bloed aan zit. Aangezien ik verder weinig herkenning lees, lijkt het erop dat ons mormel hierin dus afwijkt van de standaard honden

.