Ik denk dat je het wat hoger mag met je %
Mijn redelijke actieve goed op gewicht reu van 2,7 krijgt nu 5,5%, in de winter kan ik zelf op 7% komen te zitten als we veel doen en het erg koud is.
Als die van jou aan moet komen dan moet je ook het gewicht nemen wat je wilt dat die word en daar de % van nemen.
Die van mij heeft wel al zijn tanden maar knaagt als een volleerde wolf
Wat ik je wel mee kan geven is dat niet alleen de spijsvertering moet wennen aan vlees bot maar ook de kaak spieren, dus langzaam aan meer te kauwe geven.
Mijn chi heeft echt heel duidelijk dikken kaakspieren van het knagen, toen ik een tijd meer KVV gaf werd het echt veel minder.
Ook is het niet alleen kauwen wat ze doen, veel is ook gewoon trekken en scheuren dus daar hebben ze niet een compleet gebit voor nodig.
Die van mij krijgt 2 keer per dag, in de ochtend zijn vleesbot en in de avond afgewisseld spiervlees, organen of groenten.
Uit mijn hoofd weegt een kippen nekje minder dan 50gr, ze zijn vrij makkelijke in tweeën te splitsen met een snoeischaar.
Maar er word wel aan gegeven dat je niet te veel nekken moet voeren, daarbij vind ik de nek niet het meest zachte deel van een dier.
In mijn ogen zijn dat namelijk de ribben van een dier.
Bijvoorbeeld: De ribben van een kip zijn veel zachter dan de nek van een kip, zo kreeg mijn chi als pup niet de eenden nekken weg maar wel eenden ribben.
Ook is hoe kleiner een dier hoe zachter de botten dus voor een kleinen hond met weinig tanden zou ik eerder beginnen met een kwartel, dat kan je voeren als vleesbot en spiervlees dus kan je er een groter stuk van voeren.
Over botten die de maag perforeren en de darmen stuk maken hoef jij je geen zorgen om te maken, dde botten die dat zouden kunnen veroorzaken krijgt je chi toch niet kapot.
Ook zijn dat de botten die of af geraden worden hier of botten die verhit zijn geweest dus als je slim bent kan je weinig gebeuren.
Verslikken kan gebreuren dus daar moet je wel arlet op zijn, ik zit er altijd bij als die van mij vlees bot krijgt.
Spiervlees en organen krijgt hij in hap klaren brokjes omdat hij daar de grote stukken in een keer door slikt wat er niet prettig uit ziet van af mijn kant. ( ook is hij een miep met spiervlees en organen en eet hij heel weinig sorten als hij er moeiten voor moet doen, zo klein gesneden krijg ik veel meer bij hem naar binnen

)
Vleesbot word keurig gekauwd en in stukjes gescheurd, ik voer nu 12 jaar barf en nog geen van mijn honden heeft zich ooit zo ernstig verslikt dat ik in moets grijpen.
Maar ik zit er wel altijd bij voor het geval dat

en ik vind het altijd geweldig om te zien hoe mijn kleinen wolf zijn vlees in stukjes scheurd
Ik hoop dat je hier wat aan hebt