Hele prooidieren heb ik nooit gegeven maar nu mijn oudje met pensioen is en dus nooit meer wild hoeft te apportern dacht ik vandaag ineens: waarom niet?
Mijn hele vriezer ligt vol met eenden, fazanten, ganzen, hazen en konijnen en voor de training gebruik ik het meestal maar 1 keer.
Vandaag had ik dus met de honden wat getrained en daarbij een eend en een konijn gebruikt.
Daarna mijn oudje opgehaald en hem de eend gegeven.
Daar snapte hij natuurlijk niets van, hij deed een keurig modelapport haha.
Toen heb ik de eend opengesneden en met mijn mes wat vlees eruit gehaald en aan hem gegeven.
Dat ging er wel in natuurlijk!
Hierna heb ik hem gezegd dat hij moest gaan liggen en de inmiddels opengesneden eend gegeven met een "vrij" commando erbij.
Toen was de knop om

Nu wil ik hem dit vaker gaan geven, hij geniet er enorm van en zo hebben de dieren nog een laatste doel.
Vandaag wilde ik even kijken wat hij deed maar hij at de eend dus compleet op, ook de kop met snavel en de voeten en alle veren.
Moet ik in het vervolg iets eraf halen voor ik het hem geef?
Het konijn gaf ik daarna en hij had de smaak te pakken, hij beet de kop eraf en heeft die nog heerlijk opgesmuld.
Daarna heb ik het afgepakt want hij had inmiddels wel genoeg gegeten.
Mijn hond eet zijn hele leven al kvv maar heeft dit soort dingen nooit gehad maar hij deed het heel mooi, kraakte alles netjes en maakte alle hapjes eerst goed klein.
Moet ik ergens rekening mee gaan houden als ik dit vaker ga doen?
Ik ben niet van plan hem volledig op deze manier te gaan voeren maar mijn hond is groot en heeft het geluk geen enkele aanleg te hebben tot dik worden dus ik wil gewoon naast zijn kvv zo nu en dan iets geven na de training/jacht.
Oh en nog 1 vraag: hoe zit het met de kogeltjes? die zitten er natuurlijk nog in als ik het geef.