Zou wel jammer zijn want ze eten ze hier graag. Uit het snuffelkleed

Eén hond jat ze van de schaal en kraakt ze dan zelf.
Moderator: Lizzy
Wendi schreef: Dank je wel.Nou.. als de noten dus een (niet zichtbare) schimmel bevatten is dat dus toch een risico. De schimmel zit dus in hetgeen je eet zeg maar, als ik het tenminste goed lees... en als het niet te zien is.. weet je dus niet of het erin zit?
Ik kan de gekochte al gekraakte walnoten dus rustig voeren.
Fijn want ze vinden ze heerlijk!
Lizzy schreef: Je ziet dat niet aan de buitenkant, maar wel aan de binnenkant. De schimmel maakt de noot zwart. Dus dat herken je wel hoor. Gezonde walnoten kun je dus gerust voeren. Walnoten waar schimmel op zit, moet je weggooien. Die zijn namelijk voor jezelf net zo giftig als voor je hond. Waar het hier om gaat Suzanne, is dat sommige mensen de nog hele walnoot (met schil) aan de hond geven en de hond zelf de noot laten kraken. De hond zal een beschimmelde noot waarschijnlijk opeten.Ah, okay, ik begreep "binnenin" niet helemaal ;-)
Wendi schreef: Dan moet ik ze toch maar hoger weg gaan zetten als ik ongekraakte op een schaal heb liggen.Nee, die kan ook op gekochte noten uit de super voor komen.
Komt die schimmel ook voor bij gewoon gekochte noten uit de supermarkt? Of zijn die gecontroleerd?
Lizzy schreef: Nee, die kan ook op gekochte noten uit de super voor komen.Dank je, ik zal beter op gaan letten