Moderator: Lizzy
judith vd schreef: Goh. Da's lastig zeg!Beetje aanbakken? Lijkt me niet goed met vleesbot!
Een heel klein beetje aanbraden? Insmeren met pens en dit een tijdje in laten trekken?
Succes ermee!
Becky schreef: Wat voor bot krijgt ze (misschien te hard of te grote/kleine porties)?Nee het is vAn alles wat. Eendenekken, parelhoenkarkas, lamsribben, kalfs(hert)ribben.
Heeft ze dit met alle botsoorten?
heb je verschillende leveranciers (de mijne vinden bijvoorbeeld kwarteltjes van de ene leverancier lekkerder dan die van een andere leverancier )?
Lazy Garfield schreef: Beetje aanbakken? Lijkt me niet goed met vleesbot!Echt alleen maar heel even, niet sudderen alsof het coq au vin wordt!
Lizzy schreef: En toch zou ik dat ook niet doen, aanbakken. Ik zou het in warm water leggen (en daar een tijdje in laten liggen) of eventueel malen. Aanbakken loop je toch het risico dat het bot al veranderd van structuur.check
beginnertje schreef: Kan ze last hebben van een tand of kies? Aangezien ze het eerst wel wilde eten?Ik heb in de gaten gehouden als ze het eet of ze dan BV maar met een kant eet, maar dan gewoon netjes beide kanten. Zie verder ook niks.
Lizzy schreef: Hoe oud is je hond?Ivy word in juni 3. Ze lust kvv het liefst, dan is het zo weg..... Maar vind zelf samenstellen fijner en heb graag ook kauwwerk omdat toen ze eerst op kvv zat met soms bot ertussendoor ze tandsteen kreeg.
Heb je al geprobeerd om het vleesbot eerst in warm water te leggen (zo komen de smaken lekker vrij)?
En gemalen, lust ze het gemalen wel?