Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Muis Fka JvS
Hallo allemaal

Wij zijn de gelukkige baasjes van Jack, een duitse herdeshond van 19 maanden. Hij is erg groot en ruim 40 kilo en nog niet uitgegroeid.
Sinds een jaar zit hij op Lotgering, en dat ging erg goed. Hij eet 2 x per dag 500 gram en als tussendoor af en toe een eendennek of kipkarkasje ofzo.
De laatste tijd merk ik dat het hij het wat minder lekker begint te vinden lijkt wel. Vorige week vrijdagavond kwamen we erachter dat we verkeerd gekeken hadden en dat we geen voer meer voor hem hadden. De fabriek is dicht op zaterdag, dus toen hebben we maar paar kilo kippenbouten en en wat runderhart gehaald. Hij vond het heerlijk!
Maandag ben ik in plaats van naar Lotgering, naar een slager gereden. Daar heb ik runderstrot, rundertong, paardenspiervlees, lever en runderhart gehaald. Heb ik aangevuld met kippenvleugeltjes van de supermarkt. Thuis gekomen alles in stukken gesneden en aangevuld met wat gekookte sperziebonen. Omdat het wat weinig botvlees was heeft hij nog een paar eendennekken en kippenkarkasjes gekregen deze week.
Gaat geweldig! We willen dus gaan BARFen maar nu goed.
Morgen komt de nieuwe vrieskist binnen want ik heb wel gemerkt dat je een grotere vriezer nodig hebt wil je een beetje vlees kunnen bestellen.
Ik ben ook lid geworden van een aantal facebookgroepen en al benaderd door mensen uit mijn omgeving die spullen te koop hebben.
Morgen krijg ik eend en gedroogde snacks.
Ik ga voorzichtig proberen wat te bestellen op de lijntjes, want ik heb natuurlijk nog niet echt een idee wat Jack allemaal wel of niet eet.
Ik ben benieuwd of ik nog ergens op moet letten, het is niet dat hij van brok naar BARF gaat natuurlijk, maar toch.
Alle tips en truuks zijn welkom, bedankt!
edit: ow nog een vraag :) Als ik van lotgering 500 gram per maaltijd deed, doe ik dat met BARF dan ook?
De verhoudingen voor botvlees, spiervlees, orgaanvlees en groente had ik hier al vandaan gehaald  :)
Laatst gewijzigd door Muis Fka JvS op vr 30 jan 2015, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Begin met de beginnersbotten. Hij komt dan weliswaar niet van brok, maar botten zal hij toch moeten leren verteren

Over de hoeveelheid; lotgering zou nogal wat vet bevatten dus het kan zijn dat je wat meer moet voeren.
Door Lizzy
Ja, dat kun je wel als uitgangspunt nemen. Wat Inge en Bono hierboven schrijft kan wel kloppen maar ik zou gewoon even hetzelfde geven qua hoeveelheid en valt hij af, ga je meer geven. En verder ja, inderdaad beginnen met beginners vleesbot. Dus botten van lam, geit, kalf en hert nog even laten voor wat het is. Als hij karkassen van allerlei kleine dieren goed verteerd, pas dan kun je pas met vleesbotten van grotere dieren beginnen, zou je dat willen.
Thnx voor jullie antwoorden! Ik dacht dat kippenkarkasjes en eendennekken wel onder beginnersbot vielen? Dat krijgt hij al bijna een jaar soms als tussendoortje en verteert hij goed. Owja en ook zachte lamsribbetjes gaan goed.
Van Lotgering kreeg hij de laatste maanden de eend varianten. Volgens mij zijn die een stuk minder vet dan de rund en wild varianten, want zn ontlasting werd nog droger. Hij kreeg er gewoon moeite mee dus ik deed een scheutje olie door zn eten :)
Vandaag ga ik groente porties maken, ik heb sperziebonen, sla, wortels en bietjes op mn lijstje staan. Als ik kokosolie op de kop kan tikkn doe ik er een scheutje kokosolie doorheen had ik bedacht.
Nu zag ik in de handleiding staan dat sommige mensen er rauw ei doorheen doen. Daar is Jack gek op, maar gaat dat wel goed in de vriezer?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door