Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sky.Daro
Is het belangrijk om orgaan kwa diersoorten af te wisselen?  Hier krijgen ze Kippenhart en konijnen lever en nier.
Vleesbot krijgen ze  kippenrug, Eendennek, kwartel karkas, konijnen rugstuk, bosduif en spiervlees krijgen ze geit, paard, rund, Kalkoen en af en toe extra spiervlees van lama, hert, lam, wilde gans.  Lijkt me genoeg afwisseling. Oja en Runderpens
Vis krijgen ze ook, zalmkarkas,  sardientjes, pangasius filet en groente en ei ook eens in de week
Laatst gewijzigd door Sky.Daro op wo 21 jan 2015, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Inouchka
Hoii!! Kan niet het wetenschappelijke antwoord geven waarom, daar zullen vast andere je mee helpen, maar ook afwisseling met orgaan is belangrijk! Ik geef zelf voornamelijk orgaan van kleine dieren zoals konijn, haas, kip, gans ook wel schaap, geit,... van hele grote dieren zoals rund, paard,... voer ik voornamelijk alleen hart, omdat ze er hier gek op zijn. Kira is wel eens kieskeurig, maar wanneer ze bepaald orgaan niet lust gaat het gewoon mee de droger in :D is altijd een succes xD verder is je afwisseling inderdaad heel goed :D

Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Lizzy
Sky.Daro schreef: Is het belangrijk om orgaan kwa diersoorten af te wisselen?  Hier krijgen ze Kippenhart en konijnen lever en nier.
Vleesbot krijgen ze  kippenrug, Eendennek, kwartel karkas, konijnen rugstuk, bosduif en spiervlees krijgen ze geit, paard, rund, Kalkoen en af en toe extra spiervlees van lama, hert, lam, wilde gans.  Lijkt me genoeg afwisseling. Oja en Runderpens
Vis krijgen ze ook, zalmkarkas,  sardientjes, pangasius filet en groente en ei ook eens in de week
Nee, eigenlijk niet. Het gaat erom dat je in totaal stuk of 5 diersoorten voert. En het aantal diersoorten dat jij afwisselt is echt uitstekend dus is 2 orgaanvleessoorten prima. Het is wel belangrijk dat ze lever, hart en nier minimaal binnen krijgen. En alleen kip en konijn voeren qua orgaanvlees wordt pas een probleem als je nadruk bij vleesbot ook op kip en konijn ligt. Maar zo is het echt prima.
Door Inouchka
Lizzy schreef: Nee, eigenlijk niet. Het gaat erom dat je in totaal stuk of 5 diersoorten voert. En het aantal diersoorten dat jij afwisselt is echt uitstekend dus is 2 orgaanvleessoorten prima. Het is wel belangrijk dat ze lever, hart en nier minimaal binnen krijgen. En alleen kip en konijn voeren qua orgaanvlees wordt pas een probleem als je nadruk bij vleesbot ook op kip en konijn ligt. Maar zo is het echt prima.
Oké ook weer iets geleerd, wel apart dat de een zegt dat het wel belangrijk is en de andere weer niet xD
Luister iig maar naar Lizzy!!

Sent from my iPhone using Tapatalk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door