Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Papalou
Nog iets geprobeerd wat in de vriezer lag te wachten...reenek....

Las in een oud topic dat reenek net zo groot als drumstick waren (van 1 iemand dan...), maar hier zijn ze toch echt stukje groter, maar vooral: HARD!! Kwam er met snoeischaar niet doorheen....Heb m dus vastgehouden en Much het vlees eraf laten trekken (niet erg veel vlees eromheen)...
hmm....kan dit aan de lichting liggen of is reenek altijd zo hard? Of zou het dan toch hertenek zijn?

De slimmerd had later een stuk in mijn schuur gevonden waarvan bot zo'n5cm doorsnee was en heeft dat wel opgegeten, maar was volgens mij vrij hard...

Hoe doen mensen dat als het het voor snack gebruiken? afpakken zodra ze het bot zelf willen opeten? En kan reenek gewoon gegeven worden als bot voor de maatlijd, of beter van niet?
Door Fenixjuh
Verwar je 'nek' niet met 'strot'? Nek is in mijn ogen altijd hard.

Ik heb een hond die alles laat liggen wat hij te hard vindt, dus afpakken hoeft niet. In geval van nood zou je het met een stukje spiervlees of pens kunnen proberen. Hem afleiden en dan het andere afpakken.
Pas op, als je dit in 1 keer doet, kun je voeragressie in de hand werken cq, je hond leert dat als jij komt, hij zijn eten kwijtraakt.

Verder kan ik je niet helpen, ik heb geen ervaring met reenek of hertennek.
Door Papalou
Kalkoennek en eendenek gaan er hier zo in...een keertje kraken en het is doordemidden.

De nek leek hij veel harder voor te moeten bijten, maar ging wel door.

Heb idd wat extra spiervlees gegeven, buik rommelde wel even, maar niet lang en ook niet hard, en is nu weer rustig, das wel een goed teken bij mijn rommelhond.

Voeragressie gelukkig geen sprake van. Meneer vindt het allerleukste van een snack krijgen er hard rondjes mee rennen, neerleggen, en dan staat hij te wachten tot ik kom kijken eer hij begint...aparte gewoonte maar wel leuk...met voer doet hij dat gelukkig niet, maar als de kippen een graantje meepikken dan is hij daar veel te aardig voor...

Iemnad anders nog info over reenekken?
Door pike
Een eendennek of kalkoennek kan je toch niet vergelijken met de nek van een ree. Bekijk die dieren eens dan weet je dat ze nooit hetzelfde kunnen zijn.
Ik vind ze knetterhard, en bovendien vind ik de wervels linke botten. Ze zijn hard, door de honden niet stuk te krijgen, en als ze ze dan in zijn geheel inslikken en ze blijven ergens vastzitten  :-X Ik heb een keer reeënnek gehad en dat was gelijk eens maar nooit meer.
Door Papalou
ik vind ze ook eng en ga ze niet meer geven...degomeat nog even gemaild, die gaven aan dat het een snack is omdat het kleinere stukken zijn...gaan de kliko in....vind ribben ook nog eng, hoewel dat misschien meer psychologisch is..

dank ieg!
Door Papalou
pike schreef: ja en precies die kleinere stukken vind ik oh zo eng  :-X
ja mee eens....alhoewel toen meneer de eerste keer een hele penslap doorslikte ik ook wel schrok...maar dat kan geen kwaad...maar erna ben ik de penslappen wel vast gaan houden met hele dikke plastic werkhandschoenen zodat hij wat meer moest werken.

wel jammer van die reenekken...maar goed..eendenekken en kalkoennekken gaan er gelukkig wel in en zijn niet eng
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door