Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sam22
#343199
Een koe hoort, als ze gewoon normaal eten wat ze evt in het "wild" ook zouden krijgen, ongeveer dezelfde ontlasting moeten hebben als een paard. Die koeienflatsen is dus niet normaal maar komt mogelijk van de brokken en weinig ander voer.

Ik heb dit geleerd en gezien tijdens een stage in Oostenrijk op een boerderij waar ze alleen maar geweid worden en verder geen toevoegingen krijgen!
Door Doedels
#343226
De meeste natuurvolkeren hebben breiïge ontlasting en die eten voor het grootste deel plantaardig. Bovendien wordt er een paar keer per dag gepoept. Obstipatie is een welvaartskwaal. Het veroorzaakt aambeien, uitgezakte darmen en de kans op darmkanker is verhoogd. Het is dus een misvatting dat mensen stevige hondenkeutels zouden moeten produceren. In de westerse samenleving hebben we afgeleerd om op andere plaatsen dan thuis te poepen en daardoor wordt aan de ontlasting in de dikke darm extra vocht onttrokken. Daardoor wordt de ontlasting vaster dan eigenlijk zou moeten. Het moraal van dit verhaal: eet meer plantaardig voedsel, poep te pas en te onpas, hou het nooit op maar ga direct al is het midden in een vergadering. Ja, zo nodig zelfs op een openbaar toillet. En u zult worden beloond met een gezonde peristaltiek en fijne flatsen in de pot ;D
Door Lizzy
#343228
Doedels schreef: De meeste natuurvolkeren hebben breiïge ontlasting en die eten voor het grootste deel plantaardig. Bovendien wordt er een paar keer per dag gepoept. Obstipatie is een welvaartskwaal. Het veroorzaakt aambeien, uitgezakte darmen en de kans op darmkanker is verhoogd. Het is dus een misvatting dat mensen stevige hondenkeutels zouden moeten produceren. In de westerse samenleving hebben we afgeleerd om op andere plaatsen dan thuis te poepen en daardoor wordt aan de ontlasting in de dikke darm extra vocht onttrokken. Daardoor wordt de ontlasting vaster dan eigenlijk zou moeten. Het moraal van dit verhaal: eet meer plantaardig voedsel, poep te pas en te onpas, hou het nooit op maar ga direct al is het midden in een vergadering. Ja, zo nodig zelfs op een openbaar toillet. En u zult worden beloond met een gezonde peristaltiek en fijne flatsen in de pot ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Geweldig! Ik lach me hier de tranen ;D ;D ;D

Maar je hebt wel gelijk........!
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#343581
geer schreef: Anders doen we het tot zondag even allemaal in zakjes met een papiertje met het menu erbij, vergelijken we op de wandeling! ;D
Ik ben er niet zondag, maar wil met alle plezier mijn bijdrage opsturen naar je ;D
Door Netty
#343590
ik heb op Borneo bij de Ibans gelogeerd.
dat is een volk wat in een Longhouse woont, een lang huis op palen.
daar is het helemaal goed geregeld......als je boven in het huis poept, valt het door het gat naar beneden, dat gat is tevens de WC.
(geen last van vieze bril die altijd open staat als een man geplast heeft >:()
onder het longhouse lopen de varkens en ander vee.....je voelt hem al aankomen :o
zodra de "deur" open en dicht gaat "boven" dan wachten de varkens beneden op "al het goede wat van boven komt".
verder weet ik dat daar door de bevolking, erg veel fruit en gedroogd fruit wordt gegeten, dat ivm de rijst die er gegeten wordt, dat stopt.
de koeien daar die langs de weg lopen die hebben vastere drollen dan die brij drab die de beesten hier neer leggen, en het ruikt ook minder "sterk"
Door Mevroi Kruim
#348682
Het voedsel van carnivioen is vrijwel geheel te verteren en dus te gebruiken door de betreffende consumenten. Dus er blijft maar heel weinig over. Het voedsel van omnivoren bevat veel meer onverteerbare (planten)delen en is dus meer, en doordat er in de onverteerbare delen meer vocht blijft hangen ook breiiger. En herbivoren verteren maar een klein deel van hun voedsel en dus komen er reuze hoevellheden resten uit.
Het verschil in koeienflatsen tussen wildtype- en gedomesticeerde koeien ligt aan het dieet: de melk- en vleeskoeien hier moeten van de boer zoveel mogelijk profijt trekken van hun voedsel, en hij voert ze dus eiwit- en verteerbare koolhydraten-rijk en vezelarm gras en brok. Koeien die bv in de Oostvaardersplassen leven en bestaan van vezelrijk gras, stengels, riet e.d. poepen bijna net als paarden. Die iha veel vezelrijker gras en hooi eten dan productiekoeien.
Door Borke
#349151
Ik doe nu 3 maanden Atkins dieet (8.5 kg afgevallen) en heb veel compactere ontlasting gekregen.
Ik zat het me ook af te vragen hoor, kijkend naar de poep van Borke op vers (versus brok) en naar mijn eigen ontlasting :-)
Door Jinxy
#349929
AstridStraver schreef: Ik doe nu 3 maanden Atkins dieet (8.5 kg afgevallen) en heb veel compactere ontlasting gekregen.
Ik zat het me ook af te vragen hoor, kijkend naar de poep van Borke op vers (versus brok) en naar mijn eigen ontlasting :-)
Hei Atkins? Doe ik ook!( toegegeven, alleen in geval van nood..paar kilo weg jassen voor bikini enz..) Was ooit die-hard maar friet is toch tè lekker. Dus dan maar af en toe.....heeel slecht, ik weet het.
Heb jij ook tonnen energie extra?

Back to topic.

Wat ik trouwens wel mooi vindt......bonzo poep!
Mooi rood man, echt leuk voor in de tuin, kleurt mooi bij het gras. Ga denk ik maar bonzo voeren ;) ;D ;D ;D
Ons park ligt er echt vòl van. En stinken!!!!!!
Door conleeuw
#360127
bij mij heb ik twee honden die precies hetzelfde vreet, de een heeft echt mooi bruin(ig) stevig drolletjes en die stinken op een aanvaarbaar niveau, maar de ander... ho maar :P bruin vlubberige hopen en de stank kan voor chemische wapen doorgaan. Maar dan moet ik erbij zetten dat ik nog niet zo lang barf, ook was er tijdens het brokken menu al een soortgelijke verschil ;D lachen hoor. Ik verkies de stevige versie vooral omdat wij hier opruim plicht hebben. Het is een niet onbekend gezicht dat ik smorgens vrolijk een drol opraap en vervolgens kokhalsend de andere product bij elkaar schraap. ;D ;D
Door chrisje
#361325
Even over het wc papier in de Bush.
Ik weet via iemand die bij een stam in Afrika heeft gezeten dat ze daar geen wc papier hebben, maar wel honden die de poep van de mensen opeten. Men gaat gewoon ergens zitten en de honden staan daar al te wachten om de poep op te eten. Dit gaat natuurlijk over erge arme stammen. De honden kregen dan ook niets anders te eten, alleen de poep en hetgeen ze konden vangen in het wild.
Door jeanne
#361589
chrisje schreef: Even over het wc papier in de Bush.
Ik weet via iemand die bij een stam in Afrika heeft gezeten dat ze daar geen wc papier hebben, maar wel honden die de poep van de mensen opeten. Men gaat gewoon ergens zitten en de honden staan daar al te wachten om de poep op te eten. Dit gaat natuurlijk over erge arme stammen. De honden kregen dan ook niets anders te eten, alleen de poep en hetgeen ze konden vangen in het wild.
:-X
Door Eef+Stippels
#368307
Wat een ranzig topic, ik word er een beetje onpasselijk van :-X ;D

ik moet zeggen, ik denk niet dat iedereen nu te pas en te onpas gaat zitten poepen, en al helemaal niet tijdens een bespreking, is ook wel wat ranzig om op je werk te gaan zitten poepen, de volgende zit dan toch in de stank ::), nou dan maak je een goede beurt bij bijv je baas ;D
Door Doedels
#368323
Evelyn schreef: Wat een ranzig topic, ik word er een beetje onpasselijk van :-X ;D

ik moet zeggen, ik denk niet dat iedereen nu te pas en te onpas gaat zitten poepen, en al helemaal niet tijdens een bespreking, is ook wel wat ranzig om op je werk te gaan zitten poepen, de volgende zit dan toch in de stank ::), nou dan maak je een goede beurt bij bijv je baas ;D
Ha, ha, daar is zojuist een onderzoek naar geweest en weknemers vinden de WC op het werk ronduit smerig en ergeren zich aan de stank en de remsporen van hun collega's :P
Door Jojo
#368743
[quote author=Jinxy

Back to topic.

Wat ik trouwens wel mooi vindt......bonzo poep!
Mooi rood man, echt leuk voor in de tuin, kleurt mooi bij het gras. Ga denk ik maar bonzo voeren ;) ;D ;D ;D
Ons park ligt er echt vòl van. En stinken!!!!!!
[quote][/quote]
Volgens mij moeten ze dan aan de Frolicjes :P voor die rooie hopen, toch?! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door